جدیدترین مقالات

راهنمای خرید باتری ماشن چانگان

راهنمای خرید باتری ماشن چانگان

خودروی چانگان در سال 2012 به بازار خودرو عرضه شد. و بعد از آن شرکت سایپا سازنده پراید و انواع باتری ماشین پراید آن را وارد بازار ایرانی کرد. کل خودرو بدون اینکه قطعه ای از آن مونتاژ شود وارد بازار ایران شد در سال 1395 خط مونتاژ آن را راه اندازی کرد. و این خودرو دومین خودروی شاسی بلند چینی بعد از برلیانس 75 بود. اگر از مشکلات کیفی چانگان این شرکت از بزرگترین شرکتهای خودرو ساز چینی است که توانسته با کمک همکاری با برندهای مانند سوزوزکی، مزدا و فورد خود را بروزرسانی کند. در ادامه به بررسی راهنمای خرید باتری ماشن چانگان می پردازیم. با ما همراه باشید.

ظرفیت باتری چانگان 60 آمپر در ساعت، ولتاژ باتری 12 ولت، مدل باتری سیلد اتمی و چینش قطبها پایه کوتاه قطب راست می باشد.

باتری فابریک این خودرو باتری 60 آمپر قالب L2 قطب سمت راست است. باتری که شرکت چانگان برای CS35 تولید کرده برای اولین بار تولید شده بود تا قبل از آن هیچ شرکت باتری سازی آن را تولید نکرده بود.

نکات مهم در راهنمای خرید باتری ماشن چانگان

برای خرید باتری به طور کلی باید به یک سری پارامترها توجه کرد که عبارتند از:

اعدادی که در قسمت آمپر ماشین درج می شود به معنای این است که آمپر انتخاب شده در آن بازه مورد نظر است حال این بازه نیز خود به عواملی بستگی دارد مانند: 1- میزان برق مصرفی خودرو 2- میزان قدرت دینام خودرو برای شارژ کردن باتری خود 3- حجم محفظه داخلی خودر تا باتری به صورت کاملا ایمن در داخل آن قرار گیرد.

از طرفی چون خودرو دارای باندهای قوی است برق مصرفی آن بالاست پس باید در نظر داشته باشیم که بالاترین آمپر را در نظر بگیریم.

اگر در مناطق گرم زندگی نمی کنیم بهتر است که باتری هایی استفاده کنیم که سرب اسیدی هستند و در دمای 10 تا 35 درجه سانتی گراد به خوبی کار می کنند. اما برعکس اگر در مناطق گرمسیر نیستند این باتری ها را خریداری نکنید. چون این گونه باتری ها به تغییرات دمایی حساس هستند.

نکات مهم در راهنمای خرید باتری ماشن چانگان

نکات مهم در راهنمای خرید باطری ماشن چانگان

برای چانگان CS35 باطری اتمی بهتر است یا باطری اسیدی؟

باتری ها به طور کلی بر حسب ساختارشان به دو نوع تقسیم بندی می شوند سیلد و غیر سیلد، به آنها اتمی و معمولی هم می گویند. هر کدام از ین باتری ها با توجه به ساختارشان مزایا و معایبی هم دارند.

تعمیرکاران بر حسب نوع و ویژگی های هر کدام از باتری های اسید شارژ و سیلد در مورد انتخاب شان به عنوان باتری خودرو بحث ها و اختلاف نظرهایی د ارند اما برخی بر این باورند که نوع باتری اسید شارژ برای این خودرو مناسبتر است و توصیه می کنند که از این باتری برای خودروی چانگان CS35  استفاده کنند.

طول عمر باطری ماشین چانگان

در هر صورت به دلیل ممنوعیت واردات خودرو همه باتری خارجی به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند. یعنی در واقع این باتری های خارجی کالای قاچاق محسوب می شوند. طول عمر مفید این باتری ها 4 ماه است و معمولا این باتری ها 4 ماه خوابیده اند و عمر مفید خود را کرده اند و فرسوده شده اند پس بهتر است که از کالاهای داخلی کشور خودمان حمایت کنیم چون محصولات داخلی از لحاظ کیفیت با محصولات خارجی برابری می کنند.

بهتر است که باتری خودرو توسط کارشناسان مجرب بازدید و تعمیر شود تا لطمه جدی به باتری ماشین وارد نشود کارشناسان سپاهان باتری از آنجایی که تمامی دوره های برق و الکترونیک را می گذرانند با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی آشنایی دارند به همین خاطر شرایط آب و هوایی را برای نصب باتری شما در نظر می گیرند.

طول عمر باطری ماشین چانگان

طول عمر باتری ماشین چانگان

قیمت باتری چانگان در راهنمای خرید باتری ماشن چانگان

نکته بعدی که در راهنمای خرید باتری ماشن چانگان به آن می پردازیم قیمت باطری ماشین چانگان است که به چندین عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • کیفیت ساخت باتری
  • برند سازنده باتری
  • کشور سازنده باتری
  • خشک یا اسیدی بودن باتری
  • سال ساخت باتری
  • میزان اعتبار گارانتی باتری

تعویض باتری چانگان CS35 بسیار مهم است تا زمانی که باتری خودرو خراب نشده آن را عوض نمی کنیم و زمانی که باتری کاملا فرسوده می شود و ماشین را نمی تواند روشن کند اقدام به تعویض باتری آن می کنیم.

چگونه بفهمیم باتری ماشین چانگان خراب شده است؟

نکته بعدی در راهنمای خرید باتری ماشن چانگان خرابی این باتری است. بهترین راه تست باتر استفاده از دستگاه تستر کنترل سلامت باتری است و باید سلامت باتری کنترل شود. در صورتی باتری خراب شده است که: خودرو استارت نخورد و روشن نشود. 2 سال از عمر مفید باتری گذشته باشد، صدای استارت خوردن ماشین تغییر کند یا ماشین به زور روشن شود.

هنگام استارت خوردن صدای تق تق یا تیک کوچکی دهد. برق پشت آمپر ماشین چانگان وجود دارد ولی ماشین روشن نمی شود، درب خودرو با ریموت باز نشود و یا سیستم صوتی آن کار نکند، نشانگر سلامت باتری تغییر رنگ دهد، وقتی خودرو خاموش است میزان نور چراغ ها کم شود، شکل باتری تغییر کند مثلا باتری باد کند یا از آن اسید نشت کند و یا قطب های باتری ذوب شود و در اینصورت ممکن است به تعویض باتری ماشین نیاز پیدا کنید.

چگونه بفهمیم باتری ماشین چانگان خراب شده است؟

نحوه فهمیدن خرابی باتری ماشین چانگان

سخن پایانی

بنابراین به طور کلی همواره باید به مواردی دقت کنیم از جمله اینکه حتما باتری فابریک نصب شود این باتری دارای گارانتی تعویض باشد، باتری با تاریخ تولید جدید نصب شود با سریال اصلی، و حتما تعویض باتری توسط کارشناسان مجرب و حرفه ای انجام شود. با توجه به ابعاد و اندازه باتری و ظرفیت دینام خودرو باید حتما باتری با ظرفیت بالاتری انتخاب شود، باتری های اتمی از لحاظ نیاز به نگهداری از باتری های اسیدی مناسب ترند. بهتر است که باتری با ظرفیت 70 بر روی خودروی چانگان نصب شود که دینام خودرو بتواند پاسخگو باشد.

سوالات متداول راهنمای خرید باتری ماشن چانگان

  1. عمر مفید باتری چانگان چقدر است؟
    به طور متوسط بین 2 سال یا 4000 کیلومتر است. البته بستگی به این دارد که باتری کی خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد. اما معمولا وقتی حدود 20000 کیلومتر با خودرو رانندگی کنید بعد از 2 سال آن خودرو به طور قطع نیاز به تعویض باتری خواهد داشت.
  2. چرا بعضی مواقع باتری زودتر از موعد مقرر خود خراب می شود؟
    دلایل مختلفی وجود داردکه متداول ترین دلیل آن خرابی دینام ماشین است. هر 40000 کیلومتری که عنوان شد برای باتری نو و تاریخ تولید جدید می باشد از آنجایی که باتری چانگان با تاریخ تولید قدیمی ارزان تر است عده ای از افراد سودجو باتری هایی با سال تولید قدیمی تر می فروشند بنابراین مهم است که بدانیم دقیقا سال تولید باتری چه زمانی بوده است برای جلوگیری از این سودجوی افراد متقلب بهتر است که حتما کارت گارانتی مهردار به همراه درج تاریخ تولید از فروشنده دریافت کنید.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها