جدیدترین مقالات

راهنمای خرید باتری جیلی

شرکت خودرو سازی جیلی در سال 1986 در شهر تایژو چین تاسیس شده است. این شرکت جزء چهارمین شرکت بزرگ خودرو سازی در چین است که طرفداران بخصوص خود را دارد. برای خرید ماشین های جیلی اولین نکته آن باتری ماشین است، در این مقاله تلاش می کنیم تا با راهنمای خرید باتری ماشین جیلی آشنا شویم.

مشخصات باتری ماشین های جیلی

باتری های اصل ماشین های جیلی 60 آمپر است. اما بدلیل هم اندازه بودن با باتری های 70 آمپر می توان از این نوع باتری ها هم استفاده کرد. اما بهترین خرید باتری برای ماشین های جیلی همان 60  آمپر است.

راهنمای خرید باتری ماشین جیلی نکته ای است هنگام خرید باید بسیار به آن دقت کنید. به این منظور که باید متوجه شویم که برق ماشین به چند آمپر برای روشن شدن نیاز دارد. اگر خودرو دارای سیستم صوتی و لامپ های قوی باشد باید بجای باتری 60 آمپر از باتری های 70 آمپر استفاده کنید تا فشار زیادی به باتری وارد نشود.

محل نصب باتری های جیلی در کاپوت جلو سمت راننده است. باتری ها طول عمر بالا نیز دارند. همچنین باتری های ماشین جیلی بستگی به نوع آن و میزان استفاده آن حدودا دو الی سه سال کار می کنند اما اگر شرایط نگهداری آن را داشته باشید بیشتر عمر می کند.

میزان آمپر برای ماشین های جیلی همان 70 است بیشتر از آن باعث نابودی دینام ماشین می شود و باعث خسارت می شود. اگر برای ماشین های جیلی یک باتری ایرانی انتخاب کنید گارانتی نیز دارد که مدت زمان استفاده از گارانتی بستگی به عوامل مختلف در کارخانه دارد. مدت زمان گارانتی به عواملی مثل: برند باتری، نوع خودرو، نوع باتری وابسته است.

اگر انتخاب شما باتری خارجی باشد حتما باید کارت گارانتی را از فروشنده تحویل بگیرید که این مورد تایین کننده قاچاق نبودن باتری می باشد.

علائم خرابی باتری های ماشین جیلی

همه ی باتری های ماشین ممکن است بعد از گذشت زمان دچار مشکل و خرابی شوند. این خرابی ها شامل موارد زیر می باشند:

  • دیر روشن شدن ماشین
  • عوض شدن رنگ نشانگر باتری
  • خراب شدن ظواهر باتری
  • از زمان خرید باتری دو سال گذشته باشد
  • از مسافت چهار هزار کیلومتر بیشتر طی کرده باشد
  • سخت روشن شدن ماشین
  • در هوای سرد استارت نخورد
  • برق به پشت آمپر صفحه کیلومتر نیاید
  • تفاوت باتری جیلی با دیگر باتری ها

تفاوت بین باتری خودروهای جیلی در چیست؟

همه ی باتری ها با یکدیگر تفاوت دارند. ان تفاوت ها می تواند شامل کوتاه یا بلند بودن پایه، یا از نظر قالب یا از لحاظ قطب ها باشند. برای راهنمای خرید باتری ماشین جیلی لازم است بدانیم باتری جیلی با دیگر باتری ها چه تفاوتی دارد.

باتری ها در انواع قالب تولید می شوند. باتری های پایه کوتاه با آمپر های مختلف از 50 تا 75 آمپر در قالب ال یک، ال دو، ال سه برای ماشین های نسبتا سبک طراحی شده اند، اما از ال پنج برای خودرو های سنگین با آمپر 90 تا 200 آمپر ساخته و استفاده می شود.

باتری های پایه بلند نیز با قالب دی بیست و سه و دی بیست هفت ساخته می شوند. این قالب ها در قطب های معکوس و  قطب های معمولی ساخته شده است که باتری جیلی نیز از این نوع باتری است.

فرق بین باتری های پایه بلند ماشین با باتری های پایه کوتاه ماشین به صورت کلی شامل موارد زیر می شوند:

  • ارتفاع باتری ها
  • حجم الکترولیت بیشتر و ارتفاع بیشتر صفحات باتری
  • باتری های که پایه بلند هستند را نمی توانید بر روی هر خودرویی نصب کنید
  • از باتری های پایه کوتاه برای خودروهای سواری استفاده می شود
  • از باتری های پایه بلند برای خودرو های شاسی استفاده می شود
  • خرید باتری ماشین جیلی

خرید باتری خودرو جیلی براساس موقعیت مکانی

در راهنمای خرید باتری ماشین جیلی باید ابتدا به این فکرکنید که در موقعیت مکانی گرمی زندگی می کنید یا در موقعیت مکانی سرد، زیرا اگر در موقعیت مکانی گرم زندگی کنید تمام فشار ماشین بر روی باتری آن می باشد و گرما می تواند به سلامت باتری ماشین شما صدمه بزند.

باتری ماشین های جیلی و دیگر باتری ها در دمای 30 تا 90 درجه فارنهایت بهترین و قوی ترین کاربرد را دارند اما اگر دما بیشتر شود ممکن است که حرارت برای باتری ماشین مشکل جدی و حادی را به وجود بیاورد. در داخل باتری ماشین الکترولیت وجود دارد گرمای بیش از اندازه باعث تبخیر آب و سریع تر شدن عوامل شیمایی میشود که باعث کاهش مایع میشود این امر باعث خرابی باتری میشود.

حتما در دمای پایین هوا متوجه کند شدن ماشین خود شده اید در دمای پایین چرخاندن موتورهای ماشین بسیار سخت میشود، زیرا روغن موجود در آن غلیظ شده است و به این معنی است که باتری ماشین برای حرکت نیاز به قدرت بیشتری دارد.

قیمت باتری ماشین جیلی

مرگ باتری به این منظور است که عمر باتری به پایان رسیده است و باید آن را تعویض کرد و در واقع یعنی باتری برق داخل خود را بطور کامل از دست داده است. اما می توان با شارژ دوباره باتری و رساندن برق به آن عمر دوباره به باتری ماشین داد. برای احیا کردن باتری ماشین نیاز به دو ولت یکسان دارد.

در راهنمای خرید باتری ماشین جیلی به کسانی که از این وسیله استفاده می کنند توصیه می شود که اگر باتری ماشین برق خود را کامل از دست داده بود و تصمیم به تعویض باتری جیلی داشتید بجای گشتن به دنبال ارزان ترین باتری به دنبال کسب اطلاعات برای خرید یک باتری خوب باشید و درباره تفاوت قیمت ها پرس و جو کنید. قیمت این باتری با توجه به فاکتورهای مهمی از جمله نوع باتری، برند تولید کننده، جزئیات باتری و .. تعیین می گردد که در سایت های مطرح می توانید از آن اطلاع کسب کرده و با کارشناسان مطرح مشورت کنید.

کلام آخر

نحوه استفاده از باتری، عمر باتری را افزایش می دهد. اگر می خواهید مسافت های کوتاه هم از وسیله نقلیه استفاده کنید ممکن است باتری ماشین زودتر خراب شود. باتری خودرو یکی از قسمت های مهم یک خودرو محسوب می شود پس از آن با دقت نگهداری کنید.

سئوالات رایج راهنمای خرید باتری ماشین جیلی

  1. باتری های فابریک ماشین جیلی چند آمپر است؟
    باتری های اصل جیلی 60 آمپر است.
  2. باتری ماشین های جیلی در چه دما بهتر و قوی تر عمل می کند؟
    باتری های ماشین جیلی در دمای 30 تا 90 درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارد.
  3. چند مورد از علائم خرابی باتری را نام ببرید؟
    روشن نشدن ماشین، تغییر رنگ نشانگر، تغییر شکل ظاهری باتری،  بیشتر از 2سال از باتری استفاده شده باشد.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها