جدیدترین مقالات

باتری به باطری خودرو اتوماتیک

خودروهای اتوماتیک رانندگی را برای تعداد زیادی از مردم آسان کرده است. با این حال، دانستن چگونگی مدیریت برخی از چالش‌های مکانیکی که ممکن است هنگام رانندگی با خودروی خودکار با آن مواجه شوید، ضروری است. در این مقاله می خواهیم در مورد باتری به باطری ماشین اتوماتیک برای شما مطالب مفیدی را ارائه دهیم.

ویژگی های باتری خودرو برای باتری به باتری

باتری خودرو در قسمت موتور خودرو وجود دارد. باتری ابتدا برای راه اندازی موتور استفاده می شود و این کار را با تامین برق یک موتور الکتریکی کوچک به نام موتور استارت انجام می دهد.

این موتور یک دنده کوچک را بر روی فلایویل که در موتور هست به تحرک می اندازد. این کار را انجام می دهد تا میل لنگ را بچرخاند که موتور احتراق را روشن می کند، دنده کوچک سپس جدا می شود و موتور خود به خود کار می کند.

راه های روشن کردن خودروی اتوماتیک با باتری خالی

در ادامه به بررسی راه های روشن کردن خودروی اتوماتیک با باتری خالی می پردازیم. با ما همراه باشید.

از یک شارژر باتری قابل حمل برای شارژ باتری خود استفاده کنید

این ساده ترین و کم هزینه ترین راه حل است. اگر یک شارژر باتری قابل حمل در دسترس دارید، می توانید به سادگی باتری خودکار خودروی خود را شارژ کنید تا آن را روشن کنید. برای شارژ باتری، مراحل زیر را دنبال کنید:

شارژر را به باتری وصل کنید. شارژر باتری با کابل همراه خواهد بود. شما باید گیره مثبت را به طرف مثبت باتری و گیره منفی را به طرف مقابل باتری خود وصل کنید. شارژر را تنظیم کنید روشی را که می‌خواهید برق را به باتری خود ارسال کنید انتخاب کنید. می‌توانید انتخاب کنید که جریان برق را وارد کنید یا آن را چکانده کنید.

شارژر را راه اندازی کنید. هنگامی که نوع شارژ را تنظیم کردید، شارژر را راه اندازی کنید و اجازه دهید کار کند. اکثر شارژرها به طور خودکار خاموش می شوند. در این صورت شارژر را جدا کنید و ماشین خود را روشن کنید.

اگر ماشین شما روشن نمی شود، ممکن است مجبور شوید باتری را کمی بیشتر شارژ کنید. سعی کنید 30 دقیقه دیگر آن را شارژ کنید و دوباره ماشین خود را روشن کنید. در ادامه می خواهیم شما را با روش باتری به باطری ماشین اتوماتیک آشنا کنیم. روشی که بسیار مهم و کاربردی است.

روش باتری به باطری برای روشن شدن ماشین اتوماتیک

اکثر رانندگان در هر سفر شارژ باتری را با خود حمل نمی‌کنند، بنابراین رایج‌ترین راه برای راه‌اندازی مجدد خودروی خودکار، راه‌اندازی مجدد باتری است که شامل اتصال باتری مرده به باتری دیگر با استفاده از کابل ‌های جامپر است.

راه اندازی باتری، شامل برخورد با جریانات است، بنابراین باید مراحلی را دنبال کنید تا خودروی خود را ایمن روشن کنید. در اینجا مراحل راه اندازی سریع خودروی اتوماتیک شما آورده شده است.

کابل های جامپر مناسب را پیدا کنید

کابل های جامپر برای انتقال انرژی از باتری در حال کار به باتری مرده استفاده می شود. کیت ابزار ماشین شما باید همیشه یک جفت کابل جامپر با کیفیت بالا داشته باشد، این کابل‌های برقی هستند که دارای گیره ‌هایی هستند که دو باتری را به هم متصل می‌کنند.

یک باتری شارژ شده پیدا کنید

برای راه اندازی جریانِ باتری مرده خود، باید یک باتری زنده با ولتاژ مشابه باتری مرده خود پیدا کنید. به طور معمول، شما یک باتری زنده را در ماشین دیگری خواهید یافت. ماشین در حال حرکت را به موازات دیگری پارک کنید و قبل از اتصال کابل های جامپر موتور را خاموش کنید.

کابل های جامپر را به هر دو باتری وصل کنید

برای شناسایی پایانه مثبت، به دنبال علامت مثبت باشید. یکی از گیره های قرمز را به پایانه مثبت باتری مرده وصل کنید. گیره قرمز دیگر را به سمت مثبت باتری ماشین دیگر وصل کنید.

گیره مشکی را پیدا کنید و آن را به قطب منفی باتری دیگر وصل کنید. برای شناسایی ترمینال منفی به دنبال علامت منفی باشید. سپس گیره مشکی را به یک نوار فلزی رنگ نشده وصل کنید.

ماشین را روشن کنید

ماشین را با باتری در حال کار روشن کنید و موتور را چند دقیقه روشن کنید. سپس سعی کنید ماشین اتوماتیک خود را روشن کنید. اگر ماشین اتوماتیک شما هنوز روشن نمی شود، ماشین را برای مدتی بیشتر روشن کنید.

ماشین خود را برانید

هنگامی که ماشین شما شروع به کار کرد، حداقل یک کیلومتر آن را رانندگی کنید تا مطمئن شوید که باتری به اندازه کافی شارژ شده است. توجه به این نکته ضروری است که اگر عمر باتری شما به پایان رسیده باشد، ممکن است خودرو حتی پس از استارت زدن آن نیز روشن نشود، که نشان می دهد به باتری جدید نیاز دارید.

نحوه جابجایی باتری چگونه است

اگر شارژ کردن و راه اندازی سریع باتری کار نمی کند، احتمالاً باید باتری خود را تعویض کنید. تعویض باتری یک کار فنی است. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، بهتر است ماشین خود را به گاراژ ببرید.

برای تعویض باتری، مراحل زیر را دنبال کنید:

یک جفت دستکش ضخیم بپوشید. مطمئن شوید که باتری جایگزین مناسبی دارید. باتری جایگزین باید به اندازه و ولتاژ باتری قدیمی شما باشد. موتور ماشین خود را خاموش کنید و باتری قدیمی را از ترمینال باتری جدا کرده و خارج کنید.

داخل شیار باتری را با پاک کردن آن با یک پارچه تمیز تمیز کنید. باتری جدید را در شکاف نگه دارید. نگهدارنده های باتری را تعویض کنید تا در جای خود محکم شوند.

سیم های ترمینال باتری را به باتری وصل کنید و سیم های مثبت و منفی را با پست های منفی و مثبت باتری مطابقت دهید.

ماشین خود را روشن کنید و حداقل 15 دقیقه با آن رانندگی کنید تا مطمئن شوید باتری جدید شما به درستی کار می کند.

سخن آخر

اگر تجهیزات مناسبی در دست ندارید یا راه اندازی ماشین خود را با روش های بالا دشوار می دانید، ممکن است با مشکلات بزرگ تری در جاده مواجه شوید. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به رانندگی از سالم بودن باتری خود مطمئن شوید.

سوالات متدوال

  1. چه زمانی باید باتری ها را تعویض کرد؟
    باتری ها باید هر 3-5 سال یکبار تعویض شوند. حتی اگر باتری شما علائم فرسودگی و پارگی را نشان نمی دهد، اگر بیش از پنج سال از عمر آن گذشته باشد، باید آن را تعویض کنید.
  2. چه علامت هایی نشانگر تعویض باتری  است؟
    برخی از علائمی که نشان می دهد باتری نیاز به تعویض دارد عبارتند از:
    ماشین شما روشن نمی شود
    موتور کمی زمان می برد تا گرم شود.
    چراغ های ماشین شما حتی در بالاترین قدرت خود کم نور هستند.
    شما دائماً بوی بنزین را در ماشین خود احساس می کنید.
    باتری نشتی دارد یا فرسوده شده است.
    اگر قاب باتری فرسوده به نظر برسد.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها