آموزش

مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207

مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207

در مقایسه ام وی ام 315 و خودرو پژو 207 باید گفت که هر دو این ماشین ها هاچ بک میان رده محسوب می شوند که در کشور خودمان مونتاژ می شوند و در ایران دارای طرفداران زیادی هستند. پژو 207 به دلیل طراحی اسپرتی که دارد بیشتر نظر جوانان را به خود جلب می کند. ام وی ام 315 هم که در سال ۹۹ وارد شد و به بازار ایران عرضه گردید. در این مقاله از باتری ایراندوست سعی داریم که به مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207 بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات پژو 207

پژو 206 به دلیل طراحی زیبا و بدنه بسیار مقاومی که داشت از محبوب ترین محصولات کمپانی پژو محسوب می شود، اما با گذشت زمان کمپانی ایران خودرو تصمیم گرفت در کنار ۶۰۲ مدل فیس لیفت که در قالب 207 بود را با قیمت بیشتری وارد نماید. عرضه پژو 207 در سال ۹۸ صورت گرفت اما به دلیل تحریم های رخ داده واردات این خودرو متوقف گردید و با پایان یافتن تحریم ها مجددا نسخه جدید آن 207ای در سال۵۹ عرضه گردید و در این خودرو شاهد تغییراتی هم چون افزوده شدن دی لایت به چراغ های جلو و تغییرات دیگری در کابین آن نسبت به مدل قبلی بودیم.

بررسی مشخصات پژو 207

مشخصات پژو 207

بررسی مشخصات خودرو ام وی ام 315

در مقایسه مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207 باید گفت که ام وی ام 315 توسط کمپانی مدیران خودرو و در سال ۱۹۳۱ به بازار عرضه گردید و بعد از آن شاهد سه نسخه دیگری از این خودرو تا کنون بوده ایم. در سال ۹۹ جدیدترین نسخه این خودرو چینی به محصولات مدیران خودرو افزوده شد و شاهد تحولاتی در سپر جلوی جدید و طراحی داخلی هم چون کراس اوور ام وی ام X22 بودیم. کمپانی مدیران خودرو بخش فنی این ماشین را تغییر نداده اند اما قابلیت های جدیدی هم چون جعبه دنده چهار سرعته خودکار و ویژگی‌های رفاهی دیگری را به این خودرو اضافه کردند و این خودروی هاچ بک چینی را به روز تر و حرفه ای تر نمودند.

قیاس ام وی ام ۵۱۳ و پژو ۷۰۲

در ادامه از لحاظ های مختلف به مقایسه ام وی ام ۵۱۳ و پژو ۷۰۲ می پردازیم که این موارد عبارتند از:

مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207 از لحاظ ظاهری

هنگامی که خودرو 207 وارد بازار کشور ما شد، کاربران از مدل چراغ های جلویی این خودرو چندان راضی نبودند و بیان می کردند که با سایر بخش های موجود در بدنه خودرو هم خوانی ندارد. اما به مرور زمان این نا هماهنگی حذف شده و افراد زیادی تمایل به طراحی زیبای این خودرو پیدا کردند و در حال حاضر این خودرو در بازار ایران از طرفداران زیادی برخوردار است، در قیاس با خودروی ام وی 315 چینی حریفان متعصب بیشتری دارد.

شرکت مدیران خودرو سعی نموده است که در طراحی ظاهری ام وی ام 315 دست به تغییراتی بزند تا ظاهری مدرن تر همانند خودرو های جدید پیدا کند و با ایجاد تحولاتی در سپر عقب، چراغ های جلو، جلو پنجره و سپر جلو توانسته است موفق عمل کند و ظاهری اسپرت تر و زیباتر به این خودرو ببخشد.

هر چند بخش های دیگری از این خودرو تغییر نکرده اند، ولی در حالت کلی نسبت به قبل مدرن تر شده است، اما با این وجود در  مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207 به طور قطع خودروی اروپایی پژو 207 دارای طراحی عامه پسند تر و ظاهری زیباتر می باشد.

مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207 از لحاظ ظاهری

قیاس ام وی ام 315 و پژو 207 از لحاظ ظاهری

مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207 از لحاظ طراحی داخلی

پژو 207نسبت به قبل خود زیاد دچار تغییر در بخش طراحی داخلی نشده است و تنها آپشن هایی هم چون غربیلک فرمان جدید و نمایش گر داشبورد به آن اضافه شده است. شاید طراحی این خودرو نسبت به سایر خودروهای جدید جذاب به نظر نرسد، اما در قیاس با تولیدات داخلی هم سطح خود زیباتر و مقاوم تر است.

غربیلک فرمان جدید به همراه کلید های کنترل نسبت به قبل حالت مدرن تری یافته اند،  اما رودری ها تغییر نکرده اند و همان فرم گذشته خود را حفظ کرده اند. با این وجود ام وی ام 315 شدیداً دچار تحولاتی بوده است و تمامی مواردی هم چون داشبورد و غربیلک فرمان تغییر کرده اند. طراحی داخلی این خودرو جذاب تر است و به دلیل آپشن هایی که دارد برای جوانان بیشتر مورد پسند قرار می گیرد. هر دو این خودرو ها دارای کابین های با کیفیتی نیستند و از مواد و متریال مناسبی در ساخت آن ها استفاده نشده است. به جرئت می توان گفت که پژو 207نسبت به مدل های قبلی خود دارای سطح کیفی پایین تری است.

یکی دیگر از مزیت های خودروی ام وی ام به پژو 207 فضای داخلی و صندلی های عقب آن است که دارای محیطی بزرگتر و جادار تر است و سرنشینان دارای فضای بیشتر جهت نشستن هستند. کابین این خودرو به طور کلی دارای فضای مدرن تر و جادارتری نسبت به پژو 207 است.

مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207 از لحاظ طراحی داخلی

قیاس ام وی ام 315 و پژو 207 از لحاظ طراحی داخلی

مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207 از لحاظ فنی

از لحاظ قیاس ام وی ام 315 و پژو 207 از نظر فنی این دو خودرو شباهت های زیادی با هم دارند، هر دوی این خودرو ها برای قوای محرکه خود از ۴سیلندر تنفس طبیعی با ظرفیت های یکسانی بهره مند هستند. در پژو 207 از موتور TU5 استفاده شده است که ۵۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن گشتاور تولید می کند که به وسیله گیربکس چهار سرعته خودکار به محور جلو منتقل می شود و در نوع دستی آن نیرو توسط یک گیربکس ۵ سرعته انتقال می یابد.

ام وی ام 315 دارای یک پیشرانه ۵/۱ لیتری است که قادر است ۷۰۱ اسب بخار قدرت و ۰۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این خودرو نیز همانند خودروی قبلی یک گیربکس چهار سرعته خودکار وجود دارد که وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلویی آن را بر عهده دارد. اما تنها فرقی که دارد این است که دارای گیربکس دستی ۵ سرعته نیست.

نتیجه گیری

هر دو خودرو ام وی 315 و پژو 207 می توانند خودرویی مناسب برای استفاده کاربران باشند و انتخاب این دو خودرو کاملا سلیقه ای و مطابق با نظر مشتریان صورت می گیرد. پژو 207 دارای طراحی ظاهری اسپرت تری است که دارای سواری بهتر و مورد قبول تری برای افراد است و ام وی ام 315 دارای طراحی داخلی جذاب تر و مدرن تری است و از طرفی کابین جا دار تری نسبت به پژو 207دارد.

سوالات متداول مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207

  1. مقایسه ام وی ام 315 و پژو 207 از لحاظ تجربه رانندگی چگونه است؟
    قوای محرکه هر دو خودرو شبیه به هم است، بنابراین از لحاظ شتاب با هم فرقی ندارند به دلیل سفت تر بودن سیستم تعلیق پژو 207 رانندگی با آن اسپرت تر است، اما خودروی ام وی 315 دارای یک فرمان برقی نرم است که دارای سیستم تعلیق می‌باشد و رانندگی با آن ملایم تر و با کیفیت بیشتری برای سرنشینان صورت می گیرد.
  2. تجهیزات ایمنی به کار رفته در پژو 207 شامل چه مواردی می باشد؟
    ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربند های ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه ای که ارتفاع آن به خوبی تنظیم می شود، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه ای، صندلی عقب که دارای ایزوفیکس می باشد.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها