جدیدترین مقالات

علت قفل شدن استارت ماشین چیست؟

استارت ماشین دارای بخش های مختلفی است که می تواند نیروی مکانیکی ابتدایی را به پیستون ها منتقل کرده و موجب پیستون های درون سیلندر خودرو شود. برای برقرار شدن این امر نیاز به یک نیروی برق قوی است و بخش استارت ماشین دارای یک سیم بسیار ضخیم است که این ضخامت بیانگر کارایی بالای آن می باشد.  ما در این مقاله می خواهیم به علت استارت نخوردن خودرو یا به عبارتی علت قفل شدن استارت ماشین چیست؟ و راه های برطرف کردن آن با شما صحبت کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 دلیل قفل شدن استارت ماشین چیست؟

قفل شدن استارت ماشین دلایل متعددی دارد که ما در این بخش به پاره ای از این دلایل به طور مختصر اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

  • اگر به طور ناگهانی ماشین استارت نخورد دلیل آن نرسیدن برق کافی به استارت است که می تواند به خاطر خراب شدن باتری ماشین این امر محقق شود.
  • دلیل بعدی قفل شدن استارت ماشین به دلیل معیوب شدن سیم های مرتبط میان باتری و استارت ماشین است.
  • سومین دلیل آن این است که امکان دارد سیستم امنیتی ماشین مشکلی پیدا کرده باشد

موارد بیان شده از اصلی ترین علت قفل شدن استارت ماشین است اما دلایل دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به شما خواهیم گفت.

دلایل رایج قفل شدن استارت ماشین

دلایل دیگری نیز موجب استارت نخوردن ماشین و یا قفل شدن آن می شود که ما به اختصار در پایین به ذکر علت قفل شدن استارت ماشین پرداخته ایم که شامل موارد زیر می شوند:

سوخت ماشین تمام شده باشد

در این حالت باید باک ماشین را از بنزین پر کنید.

موتور ماشین قفل کرده باشد

علت قفل شدن استارت ماشین می تواند به دیل مشکلی در باتری، سوئیچ، استارت و یا سیم کشی برق باشد که با قفل شدن موتور موجب شکسته شدن یاتاقان ها، چسبیدن آنها به یکدیگر و جمع شدن آب بر سر پیستون ها و غیره شود.

باتری ماشین خراب شده باشد

علت قفل شدن استارت ماشین به این خاطر بسیار رایج است و چون باتری وظیفه برق رسانی به اجزای مختلف ماشین را بر عهده دارد، دینام موجب شارژ شدن باتری در حین حرکت می شود و اگر باتری شارژ کافی دریافت نکند نمی توان ماشین را استارت زد. ممکن است عمر باتری ماشین کم باشد و موجب کند شدن حرکت استارت ماشین شود، که در نتیجه جریان برق به خوبی برقرار نخواهد شد.

سوئیچ ماشین دچار ایراد شده باشد

وظیفه اصلی سوئیچ خودرو انتقال برق از باتری به قطعات دیگری از ماشین است، اگر دچار مشکل شود در انتقال جریان برق هم مشکلاتی ایجاد می شود که باید به کمک یک سوئیچ زاپاس و یا تعمیر آن مشکل را برطرف نمود.

استارت خودرو دچار عیب شده است

این قسمت نیز وظیفه انتقال برق را بر عهده دارد که اگر دچار مشکل شود دیگر نمی تواند برق را انتقال دهد. در این صورت باید از یک تعمیر کار ماهر در این زمینه کمک گرفته شود تا عیب آن را به وسیله تستر های مخصوصی که دارد برطرف کند.

دلایل دیگری نیز وجود دارند که موجب روشن نشدن استارت ماشین می شوند که عبارتند از: ممکن است فیوز های خودرو سوخته باشند، دینام ماشین خراب شده باشد، فیلتر هوا گرفته باشد، شمع ها معیوب شده باشند، فرمان ماشین دچار مشکل شده باشد، سیم کشی ماشین دچار ایراد شده است، فیلتر سوخت مسدود شده باشد، تسمه تایم آسیب دیده باشد، دلکو شکسته باشد، سیستم ضد سرقت ماشین دچار ایراد شده باشد، کلاج کامل فشرده نشده است، سوئیچ به خوبی نمی چرخد، پایانه های باتری دچار سولفات شده اند و باید تمیز شوند، موتور آب گرفته باشد، پمپ سوخت خراب شده باشد.

برطرف کردن مشکل استارت نزدن ماشین

اگر مشکل از خراب بودن باتری ماشین بود تنها از طریق هول دادن ماشین می توانید باتری ماشینتان را راه بیندازید. اگر به دلیل اینکه سیم های ارتباطی میان باتری و استارت بود که مشکل پیدا کرده اند و یا  به خاطر سولفاته شدن باتری، محکم نبودن و اتصال سر باتری و غیره باشد باید آن را عوض کنید، اگر به علت ایجاد مشکل در سیستم امنیتی ماشینتان است باید زودتر نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید.

استارت دارای بخش های مختلفی است که وظیفه تمامی آن ها رساندن برق به موتور ماشین است که با نام اتوماتیک استارت از آن یاد می شود و دارای یک رله بسیار قوی است. درون استارت هیچ سیم منفی وجود ندارد و تمامی انرژی منفی مورد نیاز خود را از طریق بدنه اش دریافت می کند.

استارت نخوردن خودرو به دلیل خوردگی باتری:

به دلیل استفاده طولانی مدت از باتری ماشین ممکن است که در طی زمان دچار جرم و خوردگی شده باشد که در نتیجه ارتباط میان باتری و دیگر قطعه های موجود در ماشین قطع می شود و باید این خوردگی را برطرف کنید و سپس دوباره استارت بزنید.

نتیجه گیری

علت های استارت نخوردن ماشین و قفل شدن آن بسیارند اما اگر قصد دارید که وقت خود را تلف نکنید و در سریع ترین زمان ممکن از عهده تعمیر و رفع مشکل خرابی استارت خود بر بیاید بهتر است که موارد بالا را به خوبی مطالعه کنید تا به علت قفل شدن استارت ماشین پی ببرید. جهت تعمیر و رفع خرابی مشکل استارت ماشین می توانید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

سوالات متداول علت قفل شدن استارت ماشین

  1. علت قفل شدن استارت خودرو چیست؟
    دلایل رایجی برای این اتفاق وجود دارد مانند خرابی باتری ماشین، معیوب بودن سوئیچ، قفل بودن فرمان ماشین، ایجاد مشکل در سیم پیچی ها و سایر اتصالات مربوطه می توانند از دلایل قفل شدن استارت خودرو باشند.
  2. چگونه ایجاد مشکل در باتری ماشین موجب قفل شدن استارت می شود؟
    به دلیل ایجاد هر گونه مشکلی در باتری ماشین استارت به خوبی عمل نخواهد کرد. باتری دارای 2 سال عمر مفید است که بعد از آن باید عوض شود تا بتواند جریان برق را به راحتی بین قطعات الکترونیکی هم چون چراغ ها و رادیو برقرار کند. این مشکل از دلایل رایج خراب شدن استارت ماشین است که باید توسط یک مکانیک حاذق مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرد.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها