فناوری

ماشین سازان اروپایی باید تا سال 2040 سوخت فسیلی را کنار بگذارند

ماشین سازان اروپایی باید تا سال 2040 سوخت فسیلی را کنار بگذارند

در اردیبهشت سال 1401 مدیر عامل شرکت آئودی رسما اعلام داشت که برای حفظ محیط زیست باید با شجاعت و جسارت عمل کرد. از این رو خودروسازان اروپایی را به کنار گذاشتن سوخت های فسیلی دعوت کرد. مدیر عامل آئودی خواست تا ماشین سازان اروپایی باید تا سال 2040 سوخت فسیلی را کنار بگذارند، این درخواست ممکن است تا زیاد از حد به نظر برسد، اما با استفاده از انرژی ها تجدید پذیر این مسئله تا حد زیادی قابل انجام بوده و البته که شجاعت زیادی نیز می طلبد.

چرا ماشین سازان اروپایی باید تا سال 2040 سوخت فسیلی را کنار بگذارند؟

یکی از مهم ترین مواردی که سبب شده است تا ماشین سازان اروپایی باید تا سال 2040 سوخت فسیلی را کنار بگذارند، فشار جنگ است. بخش زایدی از سوخت های فسیلی اروپا توسط روسیه تامین می شود که با توجه به جنگ کنونی میان اوکراین و روسیه اروپا بیش از پیش اصرار دارد تا وابستگی خود را به روسیه کمتر کند. از اقداماتی که اروپا برای کاهش این وابستگی انجام داده است می توان به سرمایه گذاری های عظیم بر روی پروژه های توسعه منابع تجدید پذیر اشاره کرد.

چرا ماشین سازان اروپایی باید تا سال 2040 سوخت فسیلی را کنار بگذارند؟

نمونه کارکرد خودروها با سوخت فسیلی

کدام خودروسازان با کنار گذاشت سوخت های فسیلی موافقت کرده اند؟

تا به اینجای کار برخی خودروسازان مانند کمپانی بنز بوده اند که با درخواست مدیر عامل آئودی مبنی بر کنار گذاشتن سوخت های فسیلی موافقت کرده اند، اما از روی دیگر شرکت هایی مانند BMW نیز نسبت به محبوبیت بالای خودروهایی که با سوخت های فسیلی کار می کنند هشدار داده و هنوز جواب قطعی به درخواست مدیر عاملی آئودی مبنی بر اینکه ماشین سازان اروپایی باید تا سال 2040 سوخت فسیلی را کنار بگذارند نداده اند.

باید دید تا در ادامه با توجه به تحولاتی که در بازارهای خودرو اتفاق می افتد و با توجه به سرمایه گذاری هایی نظیر سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری پاناسونیک بر روی باتری های تسلا و دیگر سرمایه گذاری هایی که بر روی باتری خودرو های برقی می شود آینده این صنعت چگونه رقم خواهد خورد.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها