آموزش, جدیدترین مقالات

راهنمای خرید باتری کامیون بنز

راهنمای خرید باتری کامیون بنز

یکی از قطعات مهم کامیون بنز مانند سایر ماشین های سنگین، باطری ماشین می باشد. با انتخاب نوع مناسب باتری و نگهداری اصولی آن، میتوانید شاهد کارکرد و طول عمر مفید این قطعه باشید. در غیر اینصورت، مدام مجبور به تعویض آن و خرید باتری جدیدی خواهید بود. برندها و انواع مختلفی از باتری در بازار به فروش می رسد که لازم است در زمان خرید آن، دقت و توجه کافی را به کار برد. زیرا خراب شدن کامیون بنز، دردسر و هزینه بسیاری را به همراه دارد که با خرید باتری با کیفیت و نصب اصولی آن میتوان از خرابی های مربوط به باتری اجتناب نمود. از این رو، در این محتوا به راهنمای خرید باتری کامیون بنز و مطالب مربوط به آن خواهیم پرداخت‌. پس همراه ما باشید.

مهم ترین نکات خرید باتری کامیون بنز

برای کارکرد مفید و طولانی باتری کامیون بنز، لازم است که به نکاتی در این زمینه توجه کنید. در ذیل به ارائه مطالبی در خصوص راهنمای خرید باتری کامیون بنز و نگهداری آن می پردازیم.

  • کامیون بنز هیچ گاه نباید بدون باتری باشد‌. زیرا آسیب های جدی را به سیستم کامپیوتر ماشین وارد می کند.
  • در زمان خاموش بودن کامیون، از روشن نمودن ضبط و سیستم صوتی اجتناب کنید.
  • نباید سر باطری ماشین بیش از ده دقیقه از قطب باتری جدا شود‌.
  • هر چند وقت یکبار، اقدام به تمیز نمودن سر باطری های ماشین کنید. این کار، سبب جلوگیری از سولفاته شدن و آسیب به باتری می شود.
  • از به کار بردن قطعات تقلبی و متفرقه خودداری کنید. زیرا سیستم و قطعات برقی نصب شده بر روی کامیون بنز مطابق با استاندارد باتری ماشین است.
  • تاریخ تولید باتری را در زمان خرید و انتخاب آن، مورد توجه قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که آمپر باتری بایستی پایین تر از آمپر دینام باشد.
مهم ترین نکات خرید باتری کامیون بنز

نکات مهم خرید باتری کامیون بنز

انواع باتری کامیون بنز

با توجه به راهنمای خرید باتری کامیون بنز هنگام انتخاب و خرید باتری برای کامیون بنز، برندها و انواع مختلفی از آن را در بازار مشاهده می کنید. هر یک از این باتری ها، کارایی و کارکرد مختص به خود را داشته و با مزایا و معایبی همراه هستند. همواره خرید باتری با کیفیت بالا و گارانتی معتبر، یکی از دغدغه های صاحبان خودرو به شمار می رود. علاوه بر این، تنوع بالای این قطعه در بازار سبب سردرگمی افراد شده و این سوال را در ذهنشان به وجود می آورد که باتری اسیدی بهتر است یا باتری اتمی؟ در ادامه هر یک از این باتری ها را به طور مفید شرح می دهیم تا به پاسخ سوالات خود دست یابید.

انواع باتری کامیون بنز

باتری کامیون بنز

باتری اسیدی کامیون بنز

با توجه به راهنمای خرید باتری کامیون بنز باید گفت که اغلب باتری به کار رفته در کامیون بنز از نوع اسیدی می باشد. این باتری دارای شش خانه بوده که یک درب باتری به شکل پیچ بر روی هر خانه قرار دارد. هر ۳ ماه یکبار، بایستی اقدام به بررسی سطح اسید الکترونیک و باز کردن درب آن نمود‌. همچنین بخش کناری باتری اسیدی دارای دو خط موازی می باشد. MA در قسمت بالایی و Min در قسمت پایینی آن درج شده است که محل قرارگیری سطح اسید مابین این دو خط می باشد. در یک جمع بندی کلی، میتوان ویژگی های باتری اسیدی کامیون بنز را در قیمت ارزان، طول عمر کم، نیاز به نگهداری بیشتر و ضعیف شدن تدریجی خلاصه نمود.

خرید باتری اتمی کامیون بنز

قیمت بالای باتری اتمی در مقایسه با باتری اسیدی و احتیاج به نگهداری کمتر از جمله ویژگی های این نوع باتری محسوب می شود. ولی احتمال این وجود دارد که به طور ناگهانی از کار بیفتد. همچنین یکی از مزیت های خوب باتری اتمی که در مقایسه با باتری اسیدی دارد، آلودگی کم آن می باشد. این نوع باتری فاقد درب باتری بوده و سطح بسته ای دارد. در نتیجه سبب جلوگیری از خروج اسید و الکترولیت از درون آن شده و موجب تمیزی باتری و عدم ریزش اسید می شود. از دیگر مزایای باتری اتمی که در راهنمای خرید باتری کامیون بنز به آن اشاره می شود، طول عمر بیشتر و نیاز به تعمیرات و بازدید کمتر است که سبب برتری اش بر باتری اسیدی شده است. یکی از دلایل طول عمر بالای و قدرت استارت زیاد باتری اتمی، جنس آلیاژ به کار رفته در آن می باشد که از نوع کلسیم و سیلور است. ولی به این نکته مهم نیز توجه کنید که نحوه استفاده از باتری نیز تاثیر بسیاری در میزان طول عمر آن دارد. در صورتیکه شارژدهی بیش از حد و شارژ کردن زیادی بر روی باتری اتمی صورت بگیرد، کاهش طول عمر آن را به همراه خواهد داشت.

خرید باتری اتمی کامیون بنز

خرید باطری اتمی کامیون بنز

قیمت باتری کامیون بنز چقدر است؟

باتری ماشین های سنگین انواع مختلفی دارد و هر یک، دارای ویژگی های مختص به خود می باشند. به طور مثال، قیمت باتری ماشین اسیدی قیمت پایین تری در مقایسه با باتری اتمی دارند. زیرا قابلیت شارژ داشته و به مراقبت مداوم نیازی ندارد. در مقابل، باتری اتمی با قیمت بالاتری به فروش می رسد. زیرا عمر طولانی تری داشته و مزایای بیشتری را شامل می شود.
همچنین کشور سازنده نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت باتری کامیون بنز به شمار می رود. باتری های مختلفی اعم از کشورهای چین، ترکیه، کره و… در بازار عرضه می شوند که هر یک، دارای قیمت های مختلفی هستند. بنابراین در زمان خرید باتری کامیون بنز به این نکات توجه کنید و باتری با قیمت مناسب و کارایی مفید، خریداری نمایید.

قیمت باتری کامیون بنز چقدر است؟

قیمت باتری کامیون بنز

نتیجه گیری

در این محتوا سعی نمودیم که با راهنمای خرید باتری کامیون بنز شما عزیزان را با باتری کامیون بنز و ویژگی های هر یک آشنا نمایید. دانستید که هر یک از باتری های اتمی و اسیدی مزایا و معایب مختص به خود را دارند. ولی به طور کلی، باتری های اتمی بهتر و به صرفه تر از باتری های اسیدی می باشند. امیدواریم که با مطالعه مطالب مذکور، اطلاعات کافی در زمینه انتخاب باتری کامیون بنز و نحوه نگهداری از آن را کسب نموده باشید.

سوالات متداول راهنمای خرید باتری کامیون بنز

  1. باتری کامیون بنز چند ولت است؟
    به طور کلی، توان باتری خودروهای سواری ۱۲ ولت بوده و توان باتری کامیون ها نیز ۲۴ ولت می باشد.
  2. باتری کامیون بنز چند آمپر است؟
    شرکت سازنده کامیون بنز، حداقل آمپر لازم برای روشن شدن و عملکرد صحیح آن را تعیین کرده است. میزان آمپر باتری به میزان رانندگی در مسیرهای پرتردد و استفاده از کولر و بخاری بستگی دارد.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها