فناوری

گران ترین ماشین های جهان

گران ترین ماشین های جهان

سفر با یکی از گران ترین سوپراسپرت های جهان چیزی فراتر از یک سفر ساده است. این یک تجربه، یک قطعه هنری، یک ماجراجویی است که یک بار در زندگی اتفاق می افتد: و این قبل از اینکه حتی پای خود را روی پدال بگذارید. اما گرفتن عنوان گران ترین ماشین های جهان کار ساده ای نیست. گاهی اوقات حتی پر زرق و برق‌ترین طرح‌ها، بدنه‌های سفارشی، موتورهای فوق‌العاده و غیره هم نمی‌توانند رتبه اول را کسب کنند، همانطور که در فهرست تاثیرگذارترین رقبای ما در سال 2022 می‌بینید.

21 تا از گران ترین ماشین های جهان در سال 2022

سال 2022 گواه این است که آسمان در مورد هایپرکارها محدودیت دارد. در حالی که گران‌ترین خودروهای لوکس ممکن است چند چیز مشترک با همتایان ارزان‌تر خود داشته باشند – ما در مورد چهار چرخ، درها و یک فرمان صحبت می‌کنیم آنها خود را با ویژگی‌های بسیار زرق و برق‌آمیز و بی‌پایان چشمگیر که شکاف بین آنها را ترکیب می‌کنند متمایز می‌کنند. یک وسیله نقلیه و یک اثر هنری. مطمئناً، نام‌های آشنای زیادی را در زیر خواهید دید.

رتبه‌بندی به‌روزرسانی‌شده ما در سال ۲۰۲۲ از گران‌ترین خودروها شامل همه چیز از خودروهای کلاسیک افسانه‌ای و کلاسیک از خانه‌های خودروسازی معتبر با چند مدل شگفت‌انگیز جدیدتر می‌شود.

21- استون مارتین والهالا 1.3 میلیون دلار

فهرست نام‌های استون مارتین که از قدرت و عاشقانه فرهنگ نروژی استفاده می‌کنند، با Valhalla 2022 ادامه می‌یابد: نتیجه دیگری از همکاری استون مارتین و تیم مسابقه‌ای ردبول که زا گران ترین ماشین های جهان به شمار می رود. تنها 500 دستگاه از این هایپرکارهای موتور وسط ساخته خواهد شد.

یک موتور 3 لیتری V-6 توربو شارژ والهالا را تامین می کند که تصور می شود عملکرد کمتری نسبت به والکری دارد. در عوض، این ابرخودروی هیبریدی بر روی هندلینگ خود و همچنین ایجاد یک مزیت پایدار برای خانه خودرو بریتانیا تمرکز می کند. و این قبل از این است که در مورد ساختار ساده و بدنه صحبت کنیم.

استون مارتین اشاره کرده است که فضای داخلی مملو از عناصر عصر فضا و نوآوری هایی است که این احساس را افزایش می دهد که این خودرو چیزی فوق العاده جدید است. صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی در وسط فرمان قرار دارد، بنابراین چشمان شما نیازی به سرگردانی ندارند. داشبوردهای متراکم دکمه های گذشته با یک نوار یکپارچه جایگزین شده اند که به طور یکپارچه صدا، تهویه و روشنایی را فراهم می کند.

استون مارتین والهالا

نمونه خودروی استون مارتین والهالا

20- فراری LaFerrari Aperta  قیمت: 2.2 میلیون دلار

با وجود تنها 210 دستگاه فراری لافراری Aperta، منصفانه است که بگوییم تهیه این خودرو نه تنها هزینه زیادی برای شما دارد، بلکه زمان بسیار زیادی نیز برای شما در بر خواهد داشت. از این 210، 190 فروخته شد، 9 مورد برای جشن هفتادمین سالگرد فراری رزرو شد و ماشین نهایی بعداً در حراجی فروخته شد.

LaFerrari Aperta نسخه ویژه ای از LaFerrari است و دارای ویژگی های ویژه ای برای مطابقت است. برای شروع، این اولین فراری از زمان Dino 308 GT4 بود که بدنه Pininfarina یا استایل مشابه دیگر نداشت. نام آن، “Aperta” در ایتالیایی به معنای “باز” ​​است که به معنای تفاوت در درها و قوس چرخ ها در مقایسه با سایر برادران فراری است.

فراری LaFerrari Aperta

ماشین فراری LaFerrari Aperta

19- استون مارتین ولکان: 2.3 میلیون دلار

شما باید آدم خاصی باشید تا بیش از یک میلیون دلار روی ماشینی که ارزش جاده را ندارد و از گران ترین ماشین های جهان به شمار می رود بخرید. آستون مارتین ولکان را بشناسید. یکی از گران‌ ترین ماشین های جهان که برای راندن در جایی غیر از پیست مسابقه طراحی نشده است. اگر هرگز این هایپرکار را در زندگی واقعی ندیده اید، تصور اینکه چقدر براق به نظر می رسد در مسیر دشوار است.

وقتی شاهد آن بودید، خواهید فهمید که بیشتر صحبت ها (و برچسب قیمت) آن از کجا می آید. Vulcan برای ادای احترام به دیگر خودروهای استون مارتین طراحی شده است و تا به امروز تنها 24 دستگاه از آن ساخته شده است. اگر موفق به خرید یکی از آن‌ها شده‌اید، تنها یک شرکت در جهان وجود دارد که از نظر قانونی می‌تواند آن را برای جاده‌ها مناسب کند.

استون مارتین ولکان

ماشین استون مارتین ولکان

Lamborghini Countach LPI 800 -18 قیمت: 4 میلیون دلار

لامبورگینی Countach LPI 800-4 خودرویی است که از همان لحظه تولید به سمت آینده سوق داده شد و از گران ترین ماشین های جهان به شمار می رود. Countach LPI 800-4 که ​​برای جشن پنجاهمین سالگرد مدل نمادین همان خودرو طراحی شده است، لقمه ای است که ارزش تکرار دارد.

این خودرو که در سال 2021 رونمایی شد، یکی از جدیدترین خودروهایی است که در لیست سال 2022 ما قرار گرفته است، با بدنه و چارچوب منحصر به فردی که آن را از هر چیز دیگری در بازار متمایز می کند، فوراً در جای خود قرار می گیرد. این خودروی هیبریدی مملو از برقی‌سازی است که ثابت می‌کند گاز همیشه راه‌گشا نیست. در مجموع لامبورگینی به مرور زمان 112 دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد.

Lamborghini Countach LPI 800

ماشین Lamborghini Countach LPI 800

17- استون مارتین والکری: 2.6 میلیون دلار

مطمئناً با استفاده از آن برای رفت‌وآمدهای روزانه، خیره‌های زیادی خواهید دید، اما برخلاف چارچوب نیاز به سرعت آن، استون مارتین والکری در واقع برای رانندگی در جاده طراحی شده است.

والکری که به عنوان همکاری بین استون مارتین و ردبول ریسینگ ایجاد شده است، می‌تواند به حداکثر سرعت بیش از 205 مایل در ساعت (330 کیلومتر در ساعت) با یک غرغر مطابقت داشته باشد. این خودرویی است که ارزش کمی صبر را دارد، که پنج سال پس از اولین نمایش مفهومی آن به جهان فاش شد. Valkyrie که به عنوان اولین هایپرکار این برند شناخته می‌شود، 2000 ساعت کار می‌برد و با موتور 6.5 لیتری V12 عرضه می‌شود. تنها 150 عدد در جهان وجود خواهد داشت.

استون مارتین والکری

ماشین استون مارتین والکری

16- مرسدس AMG One 2.7 قیمت: 2.7میلیون دلار

اگرچه تولید این خودرو چندین ماه به تعویق افتاد، اما در نهایت به آنجا رسید: همانطور که مهندسان AMG به آن اشاره می کنند، پروژه وان، اکنون تمام سیستم ها از کار افتاده است. مرسدس AMG One 2022 که مدت ها مورد انتظار بود، یک پیشرانه پلاگین هیبریدی مشتق شده از F1 با قدرت 1000 اسب بخار است که در جاده ای بسیار بی صدا حضور دارد.

این تمام هدف این سوپر ماشین که از گران ترین ماشین های جهان است حضور در جاده می باشد. این وسیله نقلیه برای تقلید از اتومبیل های فرمول یک ساخته شده است اما به روشی کاملاً قانونی.

از زمانی که فرمول یک اولین فصل افتتاحیه خود را در سال 1950 داشت، مردم به دنبال راهی برای آوردن این فناوری به خیابان ها بودند. با AMG One، رانندگانی که می توانند این کار را انجام دهند، می توانند – و اکنون، با یک مدل هیبریدی پایدار.

به گفته وب سایت مرسدس، شتاب ادعا شده برای این خودرو 0-120 مایل در ساعت (0-200 کیلومتر بر ساعت) در 6 ثانیه است. یک موتور 1.6 لیتری V6 هیبریدی بنزینی و چهار موتور الکتریکی به AMG One امکان حداکثر سرعت بیش از 350 کیلومتر در ساعت (217 مایل در ساعت) را می دهد.

مرسدس AMG One 2.7

ماشین مرسدس AMG One 2.7

15- کونیگزگ جسکو: 3 میلیون دلار

جسکو اولین هایپرکار ما است که به مرز سه میلیون دلار رسیده است. از جنبه عملکرد، این منطقی است: کونیگزگ جسکو نیز یکی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های جهان در سال 2022 است – که قطعاً تا قیمت برچسب آن بسیار پیش می‌رود.

خودروساز سوئدی Koenigsegg رویای جسکو را به عنوان جانشینی مناسب برای پیشگامانه Agera RS خود در نظر گرفت. به‌روزرسانی موتور، قاب سبک‌تر، و مقدار شگفت‌انگیز افزودنی‌های راحت، این خودرو را نه‌تنها به سرعت رعد و برق تبدیل می‌کند، بلکه رانندگی آن نیز سرگرم‌کننده است.

موتور آن یک V-8 بسیار قدرتمند 1280 اسب بخاری است. گیربکس 9 سرعته آن کاملاً سفارشی است و توسط کونیگ زگ در داخل ساخته شده است تا به همان اندازه سریع تعویض شود. فرمان چرخ‌های عقب این خودرو به مدیریت نیروی رو به پایین و درگ کمک می‌کند، بنابراین – حتی اگر این ماشین قدرتمندی است راننده همیشه کنترل را در دست دارد.

Jesko Absolut به حداکثر سرعت 330 مایل در ساعت (یا 531 کیلومتر در ساعت) می رسد. در حال حاضر، ما هنوز در مورد آمار شتاب خیره کننده ای که این خودروی قدرتمند باید تولید کند شگفت زده شده ایم.

کونیگزگ جسکو

ماشین کونیگزگ جسکو

14- فراری پینین فارینا سرجیو: 3 میلیون دلار

فراری پینین‌فارینا سرجیو به‌عنوان یک راز در دنیای ابرخودروها وجود دارد، به این معنا که تنها 6 مورد از آن‌ها وجود دارد و حتی قبل از ساخته شدن باید تأییدیه‌ای ویژه دریافت می‌کرد.

این خودرویی است که به عنوان یک میراث طراحی شده است و ادای احترام به شصتمین سالگرد همکاری سرجیو پینین فارینا با فراری است. پینین فارینا سرجیو که بر اساس فراری دینو ساخته شده است، نرمی و شکل گرد داینو را به شکلی مدرن با چند نشانه از دهه 1970 و 1980 ترکیب می کند.

دینامیک عملکرد فوق العاده آن توسط یک موتور 4497 ​​سی سی V8 تنفس طبیعی تامین می شود، در حالی که ظاهر خوب و طراحی آیرودینامیک آن به طور خاص برای تنفس موتور انتخاب شده است.

فراری پینین فارینا سرجیو

ماشین فراری پینین فارینا سرجیو

13- گوردون موری T.50 3.08 میلیون دلار

مهندس مک لارن F1، گوردون موری، پنجاه سال است که یک خودروساز استثنایی بوده است. به افتخار او، گوردون موری اتوموتیو تصمیم گرفت 100 خودروی جاده ای (و 25 وسیله نقلیه مخصوص پیست) برای هایپرکار سالگرد خود بسازد.

T.50 که توسط بسیاری به عنوان «آخرین ابرخودروی آنالوگ عالی» نامیده می‌شود، در تلاشی برای کمک به گوردون موری برای سرمایه‌گذاری در برندش ساخته شده است. به گفته موری – که T.50 را به عنوان “کتابی برای داستان خودروهای احتراق داخلی فوق سریع” توصیف کرده است، همچنین به عنوان سنگ بنای مورد نظر عمل می کند.

در واقع، بسیاری از خانه‌های خودرو بر مدل‌های الکتریکی، هیبریدی‌ها و سایر ابتکارات پایدار تمرکز دارند. موری این را با بیرون رفتن برای یک مسابقه آخر – این وسیله نقلیه – تصدیق کرد.

دارای یک گیربکس شش سرعته دستی، یک موتور کوچک، قدرتمند و تنفس طبیعی V-12، و ge به مک لارن F1) یک طرح سنتی سه صندلی. گوردون موری T.50 دارای حداکثر سرعت قابل توجه (ادعای) 220 مایل در ساعت (354 کیلومتر در ساعت) است.

گوردون موری

ماشین گوردون موری

12- بوگاتی شیرون پور اسپورت 3.3 میلیون دلار

بوگاتی شیرون یک خودروی چشمگیر است. اما بوگاتی شیرون پور اسپورت فقط کمی تهاجمی تر است: خودرویی با غرش در شکم و توانایی متوقف کردن تمام مکالمات موجود. تنها 60 دستگاه از این خودروها تا کنون ساخته شده اند و هر کدام از آنها بر اساس ترجیحات مالک خود، دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. همچنین حدود 1 میلیون دلار گرانتر از Chiron استاندارد است.

Pur Sport خود را به عنوان نقطه میانی “جایی که جانور با زیبایی روبرو می شود” توصیف می کند که به نظر نام دقیقی برای چنین خودرویی است. این خودرو نه تنها برای رانندگی، بلکه برای عملکرد طراحی شده، یک خودروی تیز و متعادل است که منتظر است تا وارد عمل شود.

بوگاتی شیرون پور اسپورت

ماشین بوگاتی شیرون پور اسپورت

11- W Motors Lykan Hypersport  قیمت: 3.4 میلیون دلار

Lykan HyperSport یکی از منحصربه‌فردترین خودروهای روی کره زمین است که آزمایش آن را به یک ماموریت بزرگ تبدیل می‌کند – چه رسد به داشتن آن. با هفت Lykan HyperSports در جهان، منصفانه است که بگوییم این خودرویی است که توجه و شایعات زیادی را به خود جلب می کند. خوشبختانه، بیشتر این شایعات در خودرویی با لیستی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز که به نظر می‌رسد هرگز تمام نمی‌شوند، واقعی بودند.

با یک ظاهر کوتاه کوچک در Furious 7 (از این رو انتخاب برای تولید هفت خودرو در مجموع) و یک نگاه سریع از طریق Superbowl، اولین شرکت ابرخودروی جهان عرب از دریافت پوشش خبری خوب خودداری نکرد. اگر مطمئن نبودید چقدر گران است، به خاطر داشته باشید که قیمت این خودرو از لافراری و مک لارن P1 بیشتر است.

W Motors Lykan Hypersport

ماشین W Motors Lykan Hypersport

10- Pagani Huayra BC Roadster قیمت: 3.5 میلیون دلار

Pagani Huayra BC Roadster نه تنها چشمگیر است، بلکه به طور جدی زیبایی نیز دارد. خودرویی که حتی قبل از اینکه پای خود را روی پدال بگذارید، شایسته تحسین است، ظاهر زیبای آن تقریباً قیمت اخاذی آن را توجیه می کند.

Pagani Huayra BC Roadster یک خودروی مطمئن است و از زمانی که برای اولین بار در سال 2011 به بازار آمد، قیمت آن بیش از سه برابر شده است. برخی از سرعت مضحک این خودرو ناشی از آرایش آن است – ماده ای حتی سبک تر از فیبر کربن معمولی، به نام کربن تیتانیوم HP62.

بنا به گزارش ها، موسس و طراح ارشد شرکت، هوراسیو پاگانی، مسئول مستقیم رنگ های سرد و درجه یک داخل هر رودستر BC بود. و اسمش؟ «BC» به بنی کایولا، غول املاک و مستغلات نیویورک، اولین مالک زوندا در سال 2000 و دوست هوراسیو پاگانی اشاره دارد.

9- لامبورگینی سیان: 3.6 میلیون دلار

لامبورگینی سیان به لامبورگینی “lightbolt” در گویش بولونی ترجمه شده است، که باید به شما ایده دهد که این ابرخودرو چه توانایی هایی دارد. این نه تنها قدرتمندترین لامبورگینی است که تا به حال ساخته شده است، بلکه گران ترین لامبورگینی است. این سوپراسپرت هیبریدی نسخه محدود در مجموع به تنها 63 مشتری فروخته شد و دارای ویژگی های ظالمانه ای است.

سیان به گونه‌ای طراحی شده است که قابل تنظیم‌ترین لامبورگینی باشد که تا به حال ساخته شده است، با هر رنگی که بدنه فیبر کربنی آن را تا صندلی‌ها و فضای داخلی پوشش می‌دهد. همچنین در کمتر از 2.8 ثانیه به سرعت 0 تا 60 مایل در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 217 مایل در ساعت است.

8- Bugatti Chiron Super Sport 300+  قیمت: 5.7 میلیون دلار

Chiron Super Sport 300+ بوگاتی با تقریباً دو برابر هزینه Jesko و Murray T.50، سرعت و قدرت را در کنار زیبایی که واقعاً یک بوگاتی را به یک بوگاتی تبدیل می کند، ارائه می دهد. در زیر کاپوت هر خودرویی، دهه‌ها مهارت حرفه‌ای و سال‌ها هنر صنعت خودرو نهفته است. بوگاتی ها اغلب چند میلیون قیمت دارند – و بوگاتی می خواهد شما این را بدانید، هر بار که یکی را می بینید، این احساس را داشته باشید.

منحنی های سینوسی که در نمای براق خود می پوشد، آینده نگرانه هستند. این موتور 1577 اسب بخاری از موتور 8 لیتری W-16 چهار توربوشارژر می گیرد. سال‌ها پیش، این خودرو اولین خودرویی بود که سد طلایی سرعت 300 مایل در ساعت (483 کیلومتر بر ساعت) را شکست – و بنابراین، مانند گران‌ترین ماشین جهان، این بوگاتی ادعایی برای شهرت دارد که هرگز اجازه نخواهد داد. ارزش آن کاهش یابد

بوگاتی شیرون سوپر اسپورت 300+ شتاب 0-60 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر بر ساعت) را در 2.4 ثانیه طی می کند. حداکثر سرعت آن چیزی بیش از 300 مایل در ساعت یا 483 کیلومتر در ساعت است. و به عنوان یک امتیاز، یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اولیه دارد که با محصولات اپل و اندروید همگام می شود.

7- بوگاتی دیوو: 6 میلیون دلار

Chiron بوگاتی چنان موفق بود که دیوو، خودرویی که از نزدیک آن را دنبال می کند، چندین ویژگی مشابه دارد. با این حال، دیوو ظاهری عجیب‌تر و بسیار انحصاری‌تر دارد.

تنها 40 دستگاه دیوو تولید و فروخته خواهد شد. قبلاً برای هر کدام صحبت شده است. به روز رسانی های آن شامل سیستم تعلیق بهتر، قاب بسیار سبک تر برای افزایش سرعت و باله پشتی جدید است. در داخل، Divo یک موتور 8.0 لیتری W-16 با چهار توربوشارژر قرار دارد. در نتیجه دیوو 1500 اسب بخار قدرت دارد که شتاب 0-62 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر بر ساعت) در 2.4 ثانیه دارد. حداکثر سرعتش؟ 236 مایل در ساعت (380 کیلومتر در ساعت).

6- Bugatti Centodieci قیمت: 9میلیون دلار

Centodieci 2022 بوگاتی حتی انحصاری‌تر خواهد بود: تنها ده مورد از این هایپرکارهای مجلل فروخته خواهد شد. با وجود قیمت بالا، هر یک از آنها خریدار خوشحالی پیدا کرده است، از جمله ستاره فوتبال کریستیانو رونالدو.

بوگاتی، که قبلاً یک برند شناخته شده برای بدنه منحصر به فرد و ویژگی های رفاهی لوکس است، سعی کرده است هر چیزی را که می تواند به Centodieci بدهد تا آن را به یاد ماندنی و کاملاً منحط کند. با یک موتور چهار توربو W-16 1577 اسب بخاری، ممکن است سریعترین بوگاتی در حال حاضر در جاده ها نباشد. اما سریعترین شتاب دهنده است.

بوگاتی با این خودرو به EB110 (یا “centodieci”) ادای احترام می کند، یک ابرخودروی تولید شده در اوایل دهه 90. آن ماشین کاملاً زمان بندی لازم برای عملکرد آنطور که انتظار می رفت را نداشت.

این خودرو آن را جبران می کند و عملکرد و لوکس بودن را به ارمغان می آورد. بوگاتی شتاب 0-62 مایل در ساعت (یا کمی بیش از 0-100 کیلومتر در ساعت) را 2.4 ثانیه اعلام کرده است. Centodieci حداکثر سرعت 236 مایل در ساعت یا 379 کیلومتر در ساعت خواهد داشت که به طور مشخص کمتر از Chiron است، اما این هایپرکار با زیبایی مدرن متمایز آن را جبران می کند.

5- Rolls-Royce Sweptail قیمت خودرو: 13میلیون دلار

Rolls-Royce Sweptail در ابتدا به دلیل خاصی ساخته نشد: این یک درخواست بود. خودرویی که زمانی عنوان گران‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص می‌داد، مدلی است که قلب انواع خودروهای متعصب در سراسر این سیاره را تسخیر کرده است.

یکی از بهترین چیزهای این خودرو ادغام قدیمی و جدید آن است: لوکس مدرن همراه با اشاره ای از زرق و برق دهه 1920 و 30. ما در مورد ویژگی های ظاهر کلاسیک رولز رویس همراه با نوآوری و فناوری صحبت می کنیم. با وجود همه چیزهایی که در مورد آن می دانیم، یک چیز ناشناخته وجود دارد: صاحب آن. این ماشین یکبار مصرف واقعا در نوع خود بی نظیر است.

4- Pagani Zonda HP Barchetta  قیمت: 17.6 میلیون دلار

زوندا اولین خودرویی بود که از خانه خودروی پاگانی خارج شد. سال ها پیش، تولید باید متوقف می شد و به نفع Huayra بود. در عوض، Pagani با بسیاری از نسخه های ویژه مختلف Zonda عرضه شده است.

این زوندا HP Barchetta نامیده شد زیرا برای هوراتیو پاگانی این چیزی است که به ایتالیایی “قایق کوچک” شباهت دارد. قاب آن به طور کامل از فیبر کربن تشکیل شده است تا بدنه ای فوق العاده سبک و احساس وزوز و سریع داشته باشد. آبی رنگ است، شیشه جلوی آن به حداقل رسیده است و در بلندترین حالت فقط 21 اینچ (0.5 متر) ارتفاع دارد.

متأسفانه Pagani Zonda HP Barchetta نیز از دسته گران‌ترین خودرو در جهان است که نمی‌توانید بخرید. تنها سه وسیله نقلیه از این نسخه منحصر به فرد و خاص زوندا ساخته شده است. هنگامی که آخرین فروخته شده، یکی از این وسایل نقلیه به قیمت 17.6 میلیون دلار فروخته شد.

شتاب 0-60 مایل در ساعت یا 0-100 کیلومتر در ساعت در 3.4 ثانیه است. Zonda HP Barchetta می تواند به حداکثر سرعت 220 مایل در ساعت (355 کیلومتر در ساعت) برسد.

3-  Bugatti La Voiture Noire  قیمت: 18.7میلیون دلار

در سال 2019، بوگاتی هنگام عرضه جدیدترین سوپراسپرت خود، تصمیم درخشانی برای برندسازی گرفت. این سازنده فرانسوی به جای یک معرفی پر زرق و برق و نامی که برای هیجان طراحی شده بود، عنوانی محدود، مینیمال و بی درنگ نمادین را انتخاب کرد: La Voiture Noire. ماشین سیاه. توضیح دیگری لازم نیست.

پرداختن به جزئیات، هیبت این وسیله نقلیه باشکوه با قیمت بسیار بالا را قطع نمی کند: این خودرو دارای یک پوسته فیبر کربنی است که با دست ساخته شده است، یک موتور چهار توربو W16 8.10 لیتری که 1500 اسب بخار قدرت تولید می کند، و شتاب 0. -60 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر در ساعت) در 2.4 ثانیه.

حداکثر سرعت آن 260 مایل در ساعت (420 کیلومتر در ساعت) است و عملکرد کلی آن توسط یک خودروساز معروف به تولید قوی‌ترین خودروهای جهان برای چندین دهه طراحی شده است.

2- Rolls-Royce Boat Tail 5 قیمت: 28میلیون دلار

Rolls-Royce Boat Tail گواه این است که کمیت و کیفیت می توانند بدون تحت الشعاع قرار دادن یکدیگر با هم حرکت کنند. این ماشین واقعا منحصر به فرد به عنوان یک مدل ساخته شده توسط اتوبوس طراحی شده است، اولین نمونه از سه مورد ساخته شده است. چیآیا معنی می دهد؟ یک وسیله نقلیه سفارشی، بر اساس یک چارچوب موجود.

این یکی به ویژه چشمگیر است زیرا دارای عناصر یک قایق تفریحی کلاس J و همچنین قایق دم اصلی 1932 است. رولزرویس Boat Tail اولین نمایش عمومی خود را در Concorso d’Eleganza Villa d’Este ایتالیا در اواخر سال 2021 انجام داد و با موتور 6.75 لیتری توئین توربو V12 خود با قدرت 563 اسب بخار خودنمایی کرد. این رسما گران ترین خودروی جدید جهان در سال 2022 است.

1- فراری GTO 250 1963  قیمت: 70 میلیون دلار

شرکت‌کننده نهایی ما در سال 2022 نسبت به سال 2021 تغییری نکرده است، و اگر خودروی دیگری نیز در سال 2023 جایگاه خود را پشت سر بگذارد، شگفت‌زده خواهیم شد. بنابراین، برای گران‌ترین خودروی تمام دوران، بار دیگر به تاریخ می‌پردازیم.

در سال 1964، 250 GTO برنده مسابقات اتومبیلرانی تور دو فرانس شد – که نهمین سال متوالی است که فراری در آن مسابقه پیروز شد. تنها 36 دستگاه از این خودروها بین سال های 1962 و 1963 ساخته شدند. فراری خاص که گران ترین در جهان است، با قیمت باورنکردنی 70،000،000 دلار، نه تنها در تور دو فرانس پیروز شد، بلکه در لمانز نیز قرار گرفت.

با حداکثر سرعت 174 مایل در ساعت و شتاب 0-60 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر در ساعت) در 6.1 ثانیه، آمار آن در برابر هایپرکارهای روز مدرن نمی ماند. با این حال، در دهه 60، این خودرو سریع‌ترین خودروی جهان بود – و اکنون، پس از گذشت چند دهه، با یک شات طولانی، گران‌ترین خودروی جهان در تمام دوران‌ها باقی مانده است.

برخی این خودروی زیبا را پیکاسوی دنیای اتومبیلرانی می‌دانند. دیگران، جام مقدس فراری. صاحبان فعلی گران‌ترین خودروی تمام دوران عبارتند از رالف لورن طراح مد آمریکایی، نیک میسون درامر پینک فلوید و جان آ. شرلی، رئیس سابق و مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی گران ترین ماشین های جهان پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. مشاهده قیمت باتری ماشین

5/5 - (1 vote)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها