جدیدترین مقالات, فناوری

عرضه باتری ماشین توسط CATL برای BMW

عرضه باتری ماشین توسط CATL برای BMW

CATL از سال 2025 سلول‌های باتری لیتیوم یون استوانه‌ای برای خودروهای الکتریکی را به BMW عرضه می‌کند. خبر عرضه باتری ماشین توسط CATL برای BMW را CATL اعلام کرد که امضای قرارداد با BMW را تایید کرده است، اما بدون ذکر جزئیات. کارشناسان حدس می زنند که جزئیات بعدا توسط خود BMW اعلام خواهد شد.

جزئیات عرضه باتری ماشین توسط CATL برای BMW

غول باتری چینی CATL اخیرا اعلام کرد که از سال 2025 عرضه سلول های استوانه ای به BMW را برای تامین انرژی سری جدید خودروهای الکتریکی خود آغاز خواهد کرد. این باتری ساز با BMW قراردادی امضا کرده است که در آن به عنوان تامین کننده سلول های استوانه ای این خودروساز آلمانی معرفی شده است.

با این وجود، با توجه به اینکه سازنده آلمانی تا کنون بر قالب سلول منشوری متکی بوده و همچنین نوع اصلی تولید شده توسط CATL، بسیار تعجب آور است. اگر تغییر از قالب سلولی منشوری به سلول استوانه ای در مقیاس درست باشد، پس باید دلیل جدی پشت آن باشد.

در اوایل این ماه، شایعه‌ای شنیدیم مبنی بر اینکه BMW قصد دارد از سلول‌های باتری استوانه‌ای در پلتفرم نسل بعدی خود “Neue Klasse” استفاده کند، زیرا این نوع باتری پتانسیل کاهش هزینه سیستم باتری را تا 30٪ دارد (در مقایسه با قالب منشوری). گزارش ها نشان می دهد که در آن زمان بر اساس اطلاعات غیررسمی “افرادی که با این طرح ها آشنا هستند” بود.

جزئیات عرضه باتری ماشین توسط CATL برای BMW

عرضه باتری ماشین توسط CATL برای BMW

آیا باتری ماشین ساخت CATL شبیه باتری تسلا است؟

کلمه “اسوانه ای” برای عرضه باتری ماشین توسط CATL برای BMW بسیار مهم است، اما نمی گوید که چه قالب دقیقی روی میز است. تسلا اخیراً تولید داخلی سلول استوانه‌ای 4680 را راه‌اندازی کرده است که یک پله‌تر از نوع 2170 و نوع قبلی 1865 است.

BloombergNEF خاطرنشان می کند که در سال 2021، خودروسازان به طور متوسط ​​118 دلار برای هر کیلووات ساعت باتری در سطح بسته پرداخت می کردند و سلول های باتری معمولاً چهار پنجم قیمت یک سیستم باتری را تشکیل می دهند.

با توجه به افزایش قابل توجه هزینه های مواد باتری، سازندگان به دنبال چگونگی کاهش هزینه ها هستند. گزارش بلومبرگ نشان می دهد که تغییر به فرمت سلول استوانه ای به کاهش هزینه ها کمک می کند. خوب، فقط زمان مشخص خواهد کرد، اما حاشیه های عملیاتی بالای تسلا ممکن است یکی دیگر از شاخص های آن باشد.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها