آموزش, جدیدترین مقالات

روشن کردن ماشین بدون استارت زدن

روشن کردن ماشین بدون استارت زدن

یکی از روش های روشن کردن ماشین که هر راننده ای باید آن را به خوبی بلد باشد روشن کردن ماشین بدون استارت زدن است. البته این روش روش مرسومی نبوده و در مکان های خاص کاربرد دارد اما بلد بودن آن به شما کمک می کند تا در هنگامی که به هر دلیلی مانند خرابی باتری استارت ماشین کار نکرده و نمی توانید استارت بزنید و ماشین را روشن کنید. دقت کنید که در اینحالت ممکن است مجبور به تعویض باتری شوید.

نحوه روشن کردن ماشین بدون استارت زدن

برای روشن کردن ماشین بدون استارت زدن ابتدا باید از سالم و استاندارد بودن سیستم برق و موتور ماشین اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که این روش یک روش موقتی است چرا که انجام دادن آن به صورت مداوم و زیاد می تواند سبب آسیب جدی به خودرو شود.

البته در برخی موارد نیز ممکن است روشن کردن ماشین بدون استارت زدن به خودرو شما آسیب وارد کند.  برای این روش شما تنها به یک طناب و جک ماشین نیاز دارید. در ادامه به بررسی گام به گام این روش می پردازیم.

کاربرد جک برای روشن کردن ماشین با طناب

نحوه استفاده از جک برای بالا بردن ماشین

کشیدن ترمز دستی گام اول روشن کردن ماشین بدون استارت زدن

در مرحله اول لازم است تا ترمز دستی را کشیده تا از تکان نخوردن ماشین مطمئن شوید. البته بهتر است در این مرحله برای اینکه از تکان نخوردن خودرو اطمینان کامل داشته باشید یک سنگ زیر لاستیک ها قرار دهید. از آنجایی که قرار است خودرو به وسیله طناب روشن شود این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است.

کشیدت ترمز دستی

کشیدن ترمز دستی در گام اول روشن کردن ماشین بدون استارت

تنظیم دنده و سوییچ برای روشن کردن خودرو بدون استارت

در گام دوم از روشن کردن ماشین بدون استارت زدن به سراغ دنده می رویم. در این حالت دنده باید روی دنده سه باشد. همچنین باید توسط سوییچ ماشین را روی حالت روشن قرار دهید. این قسمت برای این انجام می شود که هنگامی که با طناب سعی در روشن کردن ماشین دارید؛ ماشین بدون استارت خوردن روشن شود.

روشن کردن ماشین با طناب

در این مرحله از روشن کردن ماشین بدون استارت زدن لازم است تا ابتدا توسط یک جک ماشین ماشین را بالا ببریم. برای این کار لازم است تا جک را زیر قسمت جلو سمت راست یا به عبارتی دیگر چرخ شاگرد گذاشته و حدود 15 سانتی متر بین کف ماشین و زمین فاصله بیندازید. البته این فاصله حداقل فاصله بوده و می تواند بیشتر نیز باشد.

در اینجا برای کار به یک طناب با طول حداقل سه متر احتیاج داریم تا بتوانیم ماشین را روشن نماییم. در این مرحله طناب را برداشته و به صورت ساعتگرد به دور لاستیک چرخ سمت راست جلو و یا همان سمت شاگرد که آن را از زمین فاصله دادیم می اندازیم. دقت کنید که در این حالت طناب باید از بیرون و سمت پایین به سمت بالا برود و در آخر نیز زیر بخشی از خود قفل شود.

بعد از اینکه از محکم شدن طناب دور چرخ مطمئن شدیم نوبت روشن کردن ماشین بدون استارت زدن است. در این مرحله طناب را محکم به سمت جلو ( سمت سپر ) کشیده تا به طور کامل باز شود. با جدا شدن طناب از چرخ، چرخ نیز چرخیده و در صورتی موتور و سیستم برق ماشین سالم باشد؛ ماشین بدون استارت خوردن روشن می شود.

بستن طناب به دور چرخ

نحوه بستن طناب به دور چرخ

سوار شدن در خودرو گام آخر از روشن کردن ماشین با طناب

در گام آخر از روشن کردن ماشین بدون استارت زدن در صورتی که در مرحله قبل ماشین روشن شد لازم است تا سوار ماشین شده و کلاچ ماشین را محکم فشار دهید. پس از این کار لازم است تا دنده را نیز خلاص کنید. در این مرحله ماشین شما روشن شده و آماده حرکت است.

نکات فرعی روشن کردن ماشین بدون استارت

دقت کنید که روشن کردن ماشین بدون استارت و توسط یک طناب فشار زیادی را به خودرو وارد کرده و می تواند به آن آسیب های جدی بزند. از این رو این روش باید تنها در شرایط اضطرار استفاده شود. دقت کنید که این روش موقتی بوده و بهتر است در اسرع وقت به یک تعمیرکار مراجعه کنید و نسبت به سلامت باطری خود اطمینان حاصل نمایید.

در صورتی که در استفاده از روش روشن کردن ماشین با طناب؛ ماشین روشن نشد ممکن است سیستم برق یا موتور شما دارای مشکلاتی باشد که در این صورت روش هل دادن یا استفاده از روش باتری به باطری می توانید ماشین را روشن نمایید. آموزش کامل باتری به باطری کردن را می توانید در این مقاله به صورت کامل فرا بگیرید.

سخن پایانی

برخی اوقات ممکن است که به دلایل مختلفی از جمله خالی شدن باتری خوردو استارت نخورده و نتوان آن را روشن کرد. در این حالت می توان از روشن کردن ماشین بدون استارت زدن استفاده نمایید. این روش تنها با استفاده از یک طناب به طول حداقل سه متر و جک ماشین برای بالا بردن چرخ استفاده می شود.

بعد از پیچیدن طناب به دور چرخ و کشیدن آن در صورت سالم بودن خودرو شما؛ خودرو روشن شده و با برداشتن جک و خلاص کردن دنده می توانید حرکت نمایید. در این حالت لازم است تا هنگامی که ماشین روشن شده سوار ماشین شده و با محکم فشار دادن کلاچ دنده را خلاص نمایید. شما میتوانید برای خرید باتری ماشین محصولات موجود در این سایت را مشاهده نمایید و به صورت آنلاین سفارش دهید.

سوالات متداول روشن کردن ماشین بدون استارت زدن

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
4/5 - (1 vote)
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها