جدیدترین مقالات

قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه

قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه

این روز ها قیمت باطری را بر اساس قیمت باطری کهنه ی خودروی شما محاسبه می کنند. باتری های فرسوده به دلیل درصد سربی که در آنها به کار رفته است واقعا ارزشمندند. در واقع می توان این باتری ها را بازیافت کرده و دوباره از آنها باطری جدید تولید کرد.

شاید قبلا هم گفته باشیم این را که در باتری های مختلف میزان استفاده از سرب با هم متفاوت است. یعنی بعضی از باتری ها به هنگام تولید سرب بیشتری درون خود دارند و بعضی باتری ها کمتر. بنابراین کاملا منصفانه است که قیمت یک سری از باتری های فرسوده و مستعمل بیشتر از سایر باطری های فرسوده باشد.

بنابراین فروشنده در زمان فروش باتری نو به شما، باتری قدیمی شما را طبق میزان سربی که در آن است قیمت گذاری کرده و می خرد. او این مبلغ را از قیمت تمام شده ی باتری جدید کسر کرده و مابقی هزینه ها را از شما دریافت می کند. در حقیقت اتحادیه ی باتری سازان به دو دلیل تحویل باتری کهنه یا داغی را در زمان خرید باطری جدید الزامی کرده است. این دو دلیل عبارتند از:

• در نظر گرفتن منافع مشتری و وارد شدن کمترین فشار به او از بابت هزینه
• در نظر گرفتن حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از رها شدن این وسیله ی خطرناک در طبیعت

باتری ماشین ایراندوستقیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه

قیمت باتری باتوجه به نوع آمپر و برند سازنده آن متفاوت است. نحوه کارایی و عملکرد اتومبیل با باطری خودرو به طور مستقیم در ارتباط است و هرچه باطری بهتر و باکیفیت‌ تر باشد عمر سایر قطعات ماشین که به باطری وابسته هستند نیز افزایش می‌یابد.

در صورتی که باطری خودرو فرسوده شده و قابل شارژ شدن نباشد تنها راه ممکن خرید باطری می‌باشد. کیفیت باطری بر عملکرد خودرو بسیار مهم و تأثیرگذار است به همین دلیل باید هنگام خرید باطری از برندهای معتبر و باکیفیت خریداری نمود. امروزه انواع باطری‌ های ایرانی و خارجی با برندها و ویژگی‌های مختلف و قیمت‌های متفاوت در بازار موجود هستند. در ادامه به معرفی هرکدام میپردازیم.

به طور کلی قیمت باتری هایی که بیشترین فروش را دارند با احتساب دریافت باتری کهنه عبارتنداز:

قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه

چرا انتخاب باطری با کیفیت و قیمت مناسب مهم است؟

به دلیل نقش پر رنگی که باتری در خودرو و روشن شدن موتور ایفا میکند و مهمترین عامل روشن شدن ماشین میباشد انتخاب باتری مطمئن حائز اهمیت است. در انتخاب باتری مارک آن، طول عمر و قیمت باتری ماشین اهمیت بسیاری زیادی دارد. بعضی رانندگان هنگام خرید باطری خودرو مخصوصا باتری پراید بجای توجه به کیفیت باتری، صرفا ارزان قیمت بودن آن توجه میکنند.

این کار اشتباهی است و در دراز مدت میتواند ماشین را با مشکل بیشتری روبه رو کند و ضرر های مالی بیشتری را برای شما ایجاد کند. قیمت باطری خودرو عامل مهمی است ولی نباید آنرا فدای کیفیت کرد. باتری وظیفه کلیدی تامین کردن برق ماشینتان را بر عهده دارد. باطری سبک و سواری دوازده ولت و باطری سنگین بیست و چهار ولت است.

تاثیر آمپر باتری بر قیمت

میزان برقی که یک ماشین مصرف میکند نقش اساسی در تعیین آمپر باطری آن دارد. بعنوان مثال باطری پرشیا شصت و شش آمپر است. شما میتوانید با توجه به میزان مصرف برق خودرو، ظرفیت باتری آنرا بالا ببرید. این امر باعث بهتر شدن کارکرد ماشین از لحاظ برق میشود. در نتیجه در طول عمر ماشین نقش بسیاری دارد. به همین دلایل باید به نکاتی مثل قیمت باطری خودرو توجه کرد.

هرچه باطری  که خریداری میکنید آمپر بالاتری داشته باشد، قیمت باطری بالاتر خواهد رفت. هزینه باطری خودرو به عوامل گوناگونی بستگی دارد. اگر بتوانید باطری قدیمی تر ماشین خود را با باطری جدید تعوض کنید، قیمتش کمتر میشود. اگر باطری که میخرید از خارج وارد شود هزینه سنگین تری روی دست شما خواهد گذاشت به دلایل گوناگون مثل موضوع ارز.

باتری ماشین ایراندوست

علائم و فرآیند فرسوده شدن باتری

یکی از مهم ترین دغدغه ها هنگامی که صاحب اتومبیل هستیم سلامت باطری ماشین است. این قضیه از این حیث اهمیت بسیاری دارد که بدون باتری از کار افتاده و دیگر حتی روشن هم نمی شود و البته قیمت باتری نیز روز به روز افزوده می شود. از این رو باید علائم فرسوده شدن باتری را بدانیم تا در هنگامی که احساس کردیم انرژی باتری در حال تخلیه شدن است آن را به موقع عوض کنیم تا درگیر مشکلات پس از تخلیه باتری از جمله منتظر ماندن برای باتری به باتری، رسیدن تعمیرکار و … نشویم. از علائم باتری فرسوده خالی کرده می توانیم اشاره کنیم به:

  • ماشین یک روز استارت می زند و روز دیگر هیچ صدای استارتی به گوش نمی رسد
  • موتور ماشین صدا می دهد و سعی در روشن شدن دارد اما روشن نمی شود.
  • هیچ چیز برقی ماشین کار نکرده و ماشین روشن نمی شود
  • در هوای سرد سخت می توانید استارت بزنید
  • اگر خودرو مدتی طولانی خاموش بماند دیگر نمی توانید آن را روشن کنید

این موارد تنها چند مورد از مواردی هستند که می توان فهمید باتری خاموش شده یا خیر. در این هنگام شما باید باتری خود را به سرعت عوض کنید که بعدا در خیابان ها ماشین خاموش نکند و یا به تعمیرکار نیاز پیدا نکنید. علاوه بر این ها سعی کنید تاریخ تولید و عمر باتری خود را نیز در نظر داشته باشید تا با خیال راحت در خیابان ها تردد کنید.

البته این را هم در نظر بگیرید گاهی ممکن است مشکل از دینام شما باشد نه باتری! وظیفه دینام شارژ کردن باتری است و اگر نتواند این وظیفه را درست انجام دهد باز هم باتری همین علائم را نشان می دهد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر شما می توانید با بازدید از سایت باتری ایراندوست از انواع باتری و قیمت باتری مطلع شوید.

5/5 - (1 vote)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها