جدیدترین مقالات

راهنمای خرید باتری پژو 405

راهنمای خرید باتری ماشین پژو 405

پژو 405 جز خودروهای بسیار پر فروش و رایج مورد استفاده در کشور ما می باشد که همواره در تمامی دوران ها مشتریان فراوانی اقدام به خرید این خودروها کرده و از آن ها استفاده می کنند. نخستین بار این خودرو در سال 1373 وارد بازار خودروها شده و تبدیل به یکی از پر استفاده ترین خودروهای به کار رفته توسط مردم شد. در ادامه به بررسی راهنمای خرید باتری ماشین پژو 405 می پردازیم.

بررسی راهنمای خرید باتری ماشین پژو 405

پژو 405 خودرویی با یک موتور 1800 سی سی و قدرت 100 اسب بخار می باشد که شتاب صفر تا صد را در طی 11 ثانیه طی می کند. به طور کلی انواع باتری های پژو 405 که در بازار داخلی وجود دارند دو مدل می باشند که شامل باتری های ایرانی و باتری های کره ای هستند. باتری های تولید داخل و خارج کشور چندین تفاوت با یکدیگر دارند از جمله این که باتری های تولید شده در داخل کشور زمان گارانتی طولانی تری دارند و در مقایسه با باتری های تولید شده در خارج از کشور خدمات پس از فروش مناسب تری ارائه می دهند. در ادامه به بررسی بیشتر راهنمای خرید باتری ماشین پژو 405 می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی باتری ماشین پژو 405

معرفی مشخصات باتری ماشین پژو 405

معرفی باتری ماشین پژو 405

از جمله کارخانه های معروف سازنده باتری های تولید داخل کشور می توان به کارخانه های سپاهان باتری، برنا باتری، پاسارگاد صنعت، صبا باتری، دورنا باتری ارس، نیرو گستران خراسان، آذر باتری، ویستا الکتریک، وایا باتری و اکو باتری اشاره کرد. در کنار این باتری ها، باتری های تولید خارج عمدتا باتری های وارداتی از کشور کره جنوبی را شامل می شوند. این باتری ها تولید شده در کارخانه های دلکور کره جنوبی، هیوندای کره جنوبی، گلوبال کره جنوبی و اتلس بی ایکس کره جنوبی می باشند که هر کدام از آن ها برندهای مشهور مختلفی را تولید می کنند. البته لازم به ذکر است که این روزها اجازه وارد کردن باتری های خارجی به داخل کشور داده نمی شود و به همین علت باتری های اورجینال کره ای را نمی توان در بازار داخلی ایران پیدا کرد.

مهم ترین مشخصات برای خرید باتری ماشین پژو 405

به عنوان راهنمای خرید باتری ماشین پژو 405 باید گفت که باتری هایی که در خودروی پژو 405 نصب می شوند، می توانند ظرفیتی بالاتر هم داشته باشند که در این صورت میزان قدرت آمپردهی آن ها افزایش یافته و طول مدت عمر باتری نیز افزایش خواهد یافت. در چنین حالتی همچنین زمانی که از تجهیزات برقی استفاده می گردد، فشار وارد  شده بر سسیستم برق رسانی خودرو نیز کاهش خواهد یافت. اگر قصد نصب باتری در خودروی پژو 405 خود را دارید، بهتر است که از باتری های اتمی و خشک استفاده نمایید، چرا که این باتری ها احتیاجی به نگهداری ندارند.

عمر مفید باتری پژو 405 به طور میانگین نزدیک به دو سال است. با توجه به این که بیش تر افراد در سال نزدیک به 20000 کیلومتر با خودروی خود رانندگی می کنند، با رسیدن این میزان به 40000 کیلومتر می بایست نسبت به تعویض باتری خودروی خود اقدام نمایند. از آن جایی که ساختار باتری ماشین ها متشکل از مواد شیمیایی است، با گذشت زمان واکنش هایی در این مواد رخ می دهد که منجر به خراب شدن باتری ها می گردد. بررسی های نشان داده اند که در هر ماه استفاده از خودرو، باتری آن به اندازه 3 الی 4 درصد نسبت به قبل ضعیف تر می شود. در باتری هایی که مدت طولانی تری از کارکرد آن ها گذشته باشد، میزان قدرت رساندن جریان به قسمت های مختلف کاهش یافته و در نتیجه ممکن است به سایر قسمت های برقی خودرو صدمه بزند. به همین دلیل تعویض باتری خودرو در زمان مناسب تاثیر قابل توجهی در سالم ماندن خودرو و قسمت های مختلف آن خواهد داشت.

نشانه های خرابی باتری ماشین پژو 405

برای این که بتوانیم پی ببریم که آیا باتری خودرو پژو 405 خراب بوده و یا سالم است، بهترین راهکار موجود بررسی باتری با استفاده از دستگاه کنترل سلامت باتری می باشد. توصیه می شود که حتما پیش از این که اقدام به نصب باتری جدید برای خودروی خود نمایید، حتما از قبل باتری مورد نظر را با استفاده از دستگاه تستر کنترل کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

علاوه بر دستگاه تستر، روش ها و راه های دیگری هم برای تشخیص خرابی باتری خودرو وجود دارد. در صورتی که خودروی شما استارت نخورده و روشن نشود احتمال این که باتری شما دچار ایراد شده باشد وجود دارد. همچنین در صورت تغییر صدای استارت خودرو در زمان روشن شدن و یا شنیده شدن صدای تیک در زمان استارت زدن نیز امکان خرابی باتری خودروی پژو 405 شما وجود دارد. از دیگر نشانه های خرابی باتری خودرو می توان به عمل نکردن ریموت درب ها، عدم کارکرد سیستم صوتی، تغییر رنگ نشانگر سلامت باتری، کم نور شدن چراغ ها در زمان خاموش بودن خودرو، ایجاد تغییر در ظاهر باتری، گذشتن بیش از دو سال از عمر باتری و سایر موارد مشابه اشاره کرد.

نشانه های خرابی باتری ماشین پژو 405

علائم خرابی باتری ماشین پژو 405

معرفی انواع مدل های پژو 405

به عنوان راهنمای خرید باتری ماشین پژو 405 باید گفت که خودروی پژو 405 در انواع مختلفی به بازار عرضه شده است که مدل های SLX، GLX و GLI را در بر می گیرد. مدل GLI پژو 405 در واقع مشابه همان مدل GLX می باشد منتها امکانات این مدل از امکانات کم تری بهره مند شده است. پژو 405 همچنین به عنوان پلتفرم اصلی جهت ساخت سایر انواع خودروها نظیر سمند، پژو پارس، دنا و غیره می باشد.

این خودرو از زمان ورود به بازار خودروهای داخل ایران تبدیل به یکی از محبوب ترین و مورد استفاده ترین خودروها شده و کم کم با بیرون راندن خودروهای پیشین خود مانند پیکان از بازار، جای آن ها پر کرد. چنان چه قصد خرید باتری مناسب برای خودروی پژو 405 خود را دارید، لازم است تا با نکاتی آشنا باشید تا بتوانید باتری متناسب با مدل و مشخصات خودروی خود را تهیه کنید. جهت اطلاع از این نکات و آشنایی با نحوه انتخاب باتری مناسب برای خودروی پژو 405 تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی انواع مدل های پژو 405

انواع مدل های پژو 405

نتیجه گیری

باتری یکی از اصلی ترین اجزا نصب شده در هر خودرویی می باشد که قسمت اعظم کارکردهای خودرو را بر عهده دارد. باتری های به کار رفته در خودروها همانند سایر قطعات نصب شده در آن ها عمر مشخصی دارند که برای حفظ سلامت و کارکرد خودرو می بایست آن ها را به صورت دوره ای و پیش از وارد کردن آسیب به سایر قسمت های خودرو تعویض نمود. باتری های ماشین پژو 405 که در بازار موجود هستند انواع ایرانی و کره ای را در بر می گیرند که در بین آن ها، نمونه های ایرانی از خدمات پس از فروش بهتر و گارانتی های با مدت بیش تری برخوردار می باشند.

سوالات متداول راهنمای خرید باتری ماشین پژو 405

  1. بهترین باتری جهت نصب در خودروی پژو 405 چه باتری می باشد؟
    استفاده از باتری جدید در هر خودرو بستگی به برق مصرفی خودرو و میزان استفاده از آن دارد، اما به طور کلی بهترین باتری های قابل استفاده در خودروی پژو 405 باتری های 74 آمپری می باشند.
  2. عمر مفید باتری های پژو 405 تا چند سال می باشند؟
    به طور متوسط، طول عمر باتری های پژو 405 بسته به نحوه استفاده از سیستم برق خودرو بین 2 الی 3 سال متغیر است.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها