جدیدترین مقالات

راهنمای خرید باتری ماشین تویوتا

راهنمای خرید باتری ماشین تویوتا

تویوتا شرکت چند ملیتی ژاپنی است که سازنده خودرو، قطعات خودرو، ماشین‌آلات و… است و در شهر تویوتا در ژاپن واقع میباشد. در ادامه به بررسی راهنمای خرید باتری ماشین تویوتا می پردازیم.

راهنمای خرید بهترین باتری برای تویوتا

بهترین باتری برای تویوتا، از نظر برند، باتری اتمی کمپانی دلکور کره‌ای و همچنین اطلس باتری است. مانند پوما، تایگر، دلکور.

اهمیت در نظر گرفتن آمپر مناسب باتری ماشین تویوتا

اگر روی ماشین چراغهای پر نور و سیستم صوتی نصب شده است باید باتری را چند آمپر بالاتر بیاندازید. اما اگر چیز اضافه ای روی ماشین نیست همان آمپر باتری فابریک مناسب میباشد.

بهترین باتری برای تویوتا

بهترین باطری ماشین برای تویوتا

دینام ماشین تویوتا چگونه باید باشد؟

دینام در ماشین‌های تویوتا از 85 آمپر تا 110 آمپر میباشد. که با توجه به قدرت این دینام، باید باتری مناسب را انتخاب کرد.(همیشه باید باتری چند آمپر پائین تر از دینام باشد تا دینام بتواند باتری را خوب شارژ کند.

باطری‌های ایرانی برای ماشین تویوتا

از بهترین باتری های ایرانی در محصولات برنا باتری و سپاهان باتری، باتری مناسبی برای تویوتا میباشند و میتوانید با خیال راحتتری از آنها استفاده کنید. باتری ایراندوست یکی از معتبرترین فروشگاه ها برای خرید باتری ماشین است.

نکات فرعی در راهنمای خرید باتری تویوتا

به عنوان راهنمای خرید باتری ماشین تویوتا بهتر است برای خرید باتری به موارد زیر توجه داشته باشید:

آمپری که برای باتری انتخاب میکنید باید در یک بازه مشخص باشد که عدد آن در قسمت آمپر درج شده است و در انتخاب باتری بسیار حائز اهمیت است.

بازه آمپر باتری مورد نیاز شما به سه عامل مهم بستگی دارد

  • میزان برقی که خودرو شما مصرف می کند
  • میزان قدرت دینامی که خودرو برای شارژ باتری دارد.
  • گنجایش و حجم محفظه داخلی خودرو برای این که باتری به صورت ایمن قرار داشته باشد

یک نکته شایان توجه این است که اگر بر روی خودروی شما باندهای قوی نصب شده است، میبایست توجه داشته باشید میزان برقی که خودرو شما مصرف می کند بسیار بالا می رود فلذا خودرو شما نیازمند باتری با بالاترین آمپر موجود است و بلعکس اگر خودرو شما مصرف برق اضافی ندارد، میشود از کمترین آمپر برای خودرو استفاده کرد.
دمای محل زندگی شما نیز بر انتخاب نوع باتری اثرگذار است. اگر در مناطق بسیار گرم نیستید، باتری های سرب اسیدی گزینه مناسبی هستند زیرا این باتری ها تنها در محیط هایی با دمای ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد به خوبی کار می کنند.
اما اگر محل زندگی شما در مناطق گرمسیری است بهتر است این باتری ها را نخرید چرا که باتری سرب اسیدی حساسیت زیادی به تغییرات دما از خود نشان می‌دهد.

باتری ماشین اسیدی یا باتری اتمی برای تویوتا

در راهنمای خرید باتری ماشین تویوتا پرداختن به این نکته ضروری است که باتریهای اتمی طول عمر بیشتری نسبت به باتری‌های اسیدی دارند و نیازی به نگهداری ندارند از همین رو استفاده از آنها راحت تر است بعلاوه آلودگی کمتری نیز ایجاد میکنند.

باتری ماشین اسیدی یا باتری اتمی برای تویوتا

انتخا بین باتری اسیدی و باتری اتمی برای تویوتا

طول عمر باتری تویوتا چقدر است؟

مدل‌های مختلف باتری‌های تویوتا، طول عمر متفاوتی بر روی این خودرو دارند.
باتری فابریک این خودرو، در صورت عملکرد صحیح دینام، بین ۳ تا ۴ سال عمر مفید خواهد داشت‌ و بعد از آن باید به فکر تست و تعویض باتری باشید.

توجه به قیمت در راهنمای خرید باتری ماشین تویوتا

قیمت باتری های این شرکت به عوامل مختلفی بستگی دارد که به تعدادی از آنها اشاره میکنیم:

  • شرکت سازنده باتری
  • کشور سازنده باتری
  • نوع باتری (اسیدی یا اتمی)
  • ظرفیت آمپراژ باتری
  • میزان گارانتی باتری
  • تاریخ سال تولید باتری و…

با توجه به راهنمای خرید باتری ماشین تویوتا نمیتوان قیمت مشخصی را برای باتری های تویوتا بیان کرد زیرا تمام عوامل متعددی که ذکر شد در تعیین قیمت آن موثر است.
گفته میشود در مورد باتری‌ تویوتا در بین محصولات مشابهی که در بازار هستند، مناسب ترین قیمت مربوط به باتری سوزوکی میباشد. این باتری تولید شرکت سپاهان باتری است که با توجه به توان عمومی خرید مردم، این شرکت تصمیم گرفت مناسبترین باتری را با کیفیت بالا و با قیمت مناسب تولید کند. نتیجه این تصمیم تولید باتری سوزوکی بود که در نوعی از ماشین‌های تویوتا مورد استفاده قرار میگیرد و رضایت مشتریان را به همراه داشته است.

معرفی ماشین تویوتا

در راهنمای خرید باتری ماشین تویوتا باید به معرفی این خودرو نیز بپردازیم. کیشیرو تویوتا در سال ۱۹۳۷ اولین خط تولید خودرو تویوتا را در کارخانه ماشین سازی پدرش راه‌اندازی کرد و نخستین خودرو سواری خود را با نام تویوتا ای ای تولید کرد.
برند تویوتا به سرعت خود را رشد داد. این برند در سال 2016 به مقام سیزدهمین شرکت بزرگ جهان رسید و به دلیل تولید بیش از 10 میلیون خودرو در سال، موفق به کسب جایگاه بزرگ ترین خودروساز جهان شد.

در ایران نمایندگی انحصار تویوتای ژاپن، به دست شرکت ایرتویا می باشد که فعالیت آن در زمینه فروش و خدمات پس از فروش میباشد و انواع محصولات سدان و شاسی بلند تویوتا  خودروهای کمری، یاریس،  کرولا و… را عرضه میکند.
شرکت ایرتویا در  سال ۱۳۵۲ با هدف ورود تکنولوژی و فناوری روز دنیا به ایران، در تهران خیابان عباس آباد تاسیس شد.

 علائم خرابی باتری تویوتا

علائم خرابی باطری تویوتا

 علائم خرابی باتری تویوتا

در بخش آخر راهنمای خرید باتری ماشین تویوتا به علائم خرابی این باطری می پردازیم. استارت سنگین زدن، نشانه ضعیف شدن باتری است.
اگر بعد از مدتی خوابیدن ماشین استارت نزند، زنگ خطر باتری شنیده میشود. خرابی باتری میتواند باعث قطعی برق پشت آمپر شود.

یکی از نشانه‌های خرابی باتری ماشین بوی عجیب و غریب میباشد. بویی شبیه به بوی تخم مرغ فاسد اغلب نشان دهنده این است که باتری خودرو شما در حال نشت گاز است.

باتری ها دارای اسید سولفوریک هستند که بسیار خطرناک هم میباشد و ممکن است هنگام آسیب دیدن باتری، اسید سولفوریک به بیرون از بدنه باتری نشت کند و باعث آسیب رسیدن به سایر قسمت‌های خودرو و ایجاد خوردگی شود.
بنابراین درصورت مشاهده بوی عجیب و غریبی و نامتبوع لازم است در اولین فرصت ماشین خود را به متخصصین مربوطه نشان دهید و از سلامت باتری اطمینان حاصل کنید.
به این نکته توجه داشته باشید که گازهایی که از این باتری ها خارج می شوند قابلیت اشتعال دارند.

اگر هر یک ازعلائم ذکر شده را مشاهده کردید، ماشین خود را برای انجام تست باتری و‌شاید تعویض باتری به تعمیرگاه ببرید.

سخن پایانی

قیمت انواع باتری های تویوتا که از تکنولوژی تولید به روزتری در ساخت آنها استفاده شده باشد، بالاتر است.
پیشنهاد میشود قبل از خرید، با کارشناسان فروش باتری تماس حاصل کنید تا تمام موارد گفته شده را بسنجید و بهترین باتری را متناسب با نوع ماشین خود انتخاب کنید که هم قیمت آن را کنترل کرده باشید و هم بیشترین بازدهی و طول عمر باتری به خودرو شما تعلق گیرد.

سوالات متداول راهنمای خرید باتری ماشین تویوتا

  1. باتری های اسیدی مناسب تویوتا است یا باتری اتمی؟
    باتری های اتمی نسبت به باتری اسیدی از طول عمر بالاتری برخوردار هستند و ایجاد آلودگی نمیکنند.
  2. باتری چند آمپر برای تویوتا مناسب است؟
    اگر روی ماشین چراغهای پر نور مانند زنون وصل شده باشد و یا سیستم صوتی قوی مثل سیستم آمپلی فایر وصل باشد نیاز به باتری آمپر بالا است.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها