جدیدترین مقالات

راهنمای تعویض باتری ال نود

این مدل ماشین یکی از باکیفیت ترین خودرو های تولید شده در کشور می باشد . این مدل خودرو شاید ظاهر زیبا و مدرنی ندارد اما از نظر کیفیت ، قطعات موتور و بدنه و حرفه ای زیادی برای گفتن دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با راهنمای تعویض باتری ال نود آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

راهنما و نحوۀ تعویض باتری ال نود

پس از باز کردن در کاپوت خودروی ال 90 ، در سمت راست آن و جلوی خودرو ، باتری خودرو مشاهده می شود. می توان گفت که باتری فابریک خودرو از نوع 60 آمپر کوتاه است. بر روی این خودرو می توان باتری های بزرگتری تا 66 و 74 آمپر هم نصب کرد. بهترین پیشنهاد همیشه باتری کارخانۀ سازنده می باشد. اما در مناطق سردسیر بهتر از از باتری که آمپر بالا دارد استفاده کرد. تعویض کردن باتری ال 90 کمی سخت است و نیازمند ابزار و تجهیزات کامل دارد . برای عوض کردن باتری این خودرو بکس یا رابط لازم است و در صورت نبود آن می توان از یک متخصص کمک  گرفت ؛ برای همیشه در مرحلۀ اول در تعویض باتری باز کردن بست منفی است. بعد از باز کردن بست منفی و مثبت، می توان نگهدارنده باتری را جدا کرد. باتری در این مرحله باید به آرامی بیرون آورده شود و باتری جدید جایگزین شود و در حالتی که باتری سولفاته شده باشند باید با آب جوش و مسواک آن را تمیز کرد تا جریان الکتریکی از آن عبور نکند.

به این نکته هم باید توجه داشت که در هنگام تعویض باتری باید به سلامت دینام خودرو و سیستم برقی خودرو و عدم برق دزدی آن اطمینان حاصل کرد. چون این موارد ارتباط مستقیمی با طول عمر باتری خودرو دارد برای این هدف می توان از راهنمای تست دینام و تست برق دزدی خودرو استفاده کرد.

بهترین باتری برای ال نود کدام است ؟

با توجه به اینکه توانایی دینام ال نود از 55 آمپر تا 70 آمپر می باشد، بنابراین می توان تا 70 آمپر برای تندر 90 باتری قرار داد اما نباید این نکته فراموش شود که اگر به تعویض باتری ال نود اقدام شد باید بالاتر از 70 آمپر باشد و حتما در بعضی از سیم کشی های باید دست به تقویت و تعویض کابل های برق خودرو اقدام کرد. اگر باتری با آمپر بالا لازم بود حتما خود سازندۀ ماشین دست به چنین کاری می زد در نتیجه اگر سیستم صوتی با برق بیشتر و یا لامپ های اضافه که منجر به استفاده از برق بالاتر از نود شود در دسترس نبود باید همان باتری فابریک ال نود که 60 آمپر است را قرار داد.

باتری خارجی مناسب برای تندر 90 کدام است ؟

از جمله باتری های خارجی که مناسب برای ال نود است می توان به باتری کومهو، باتری تایگر، باتری دلکور، باتری پوما، باتری رویالو موارد دیگری اشاره کردکه با توجه به افزایش نرخ ارز و تخصیص نیافتن ارز به صمعن واردات باتری ماشین در حال حاضر واردات این نوع باتری ها انجام نمی شود و اگر هم در بازار وجود داشته باشد با تاریخ مصرف  گذشته است و یا اینکه به شکل قاچاق وارد شده اند که دارای گارانتی بالاتر از 6 ماه نیستند به اضافه اینکه باتری های قاچاق دارای قیمت پایه و مشخصی نیستند و ممکن است برای قیمت باتری ماشین ال نود چندین قیمت باطری ال نود موجود باشد .

برای تندر 90 باتری ایرانی بهتر است یا خارجی

با توجه به شرلیط موجود در کشور برخی از باترزی های کارخانه های تولید داخل دارای کیفیت بسیار خوب در صفحات، بسته بندی و همینطور سرب موجود در باتری ها می باشند که از نظر کیفی چیزی کم از باتری خارجی ندارند حتی با وجود گارانتی بلند مدتی که باتری های داخلی دارند وجه تمایز آنها با باتری های خارجی شده است.

اغلب باتری های داخلی پیشنهاد داده می شوند آن هم به دو دلیل: ضمانت باتری داخلی و دوم قیمت باطری. باتری هایی از جمله اوربیتال سپاهان، باتری پریموم، سوزوکی، باتری صبا و باتری تینو جزء برندهای مناسب برای خودروی ال نود می باشد .

چگونه قبل از تمام شدن باتری ال نود بتوانیم تشخیص دهیم و آن را تعویض کنیم ؟

یکی از راه های فهمیدن عمر باتری این است که اول باید فهمید که طول عمر باتری ماشین 2 الی 3 سال می باشد و حتما باید در زمان نزدیک شدن به تمام شدنش هر یک ماه یکبار چشمی باتری باید چک شود که در صورت تغییر رنگ باید دانست که باتری تندر 90  عمرش رو به پایان است و باید آن ر ا تعویض کرد . راه دیگر آن نحوۀ استارت خوردن آن است که اگر ماشین با قدرت ضعیفی استارت بخورد و یا به زور روشن شود نشان دهندۀ تمام شدن عمر باتری می باشد . یکی از دلایل دیگری که باعث می شود باتری خالی شود روشن ماندن چراغ های خودرو می باشد چون باعث خالی شدن باتری خودرو نمی شود.

نکات بعد از تعویض کردن باتری ماشین

درست ترین کار این است که هر چند وقت یک بار وضعیت باتری بررسی شود و اینکه باید مطمعن شد که باتری جدید  متناسب  با ماشین است که برای این کار باید در ابتدا اطلاعات آن ها را با یکدیگر بررسی کرد، برای جلوگیری از نشت کردن محلول الکترونیک باتری را باید به صورت عمودی قرار داد، شاید در ابتدا این کار چون با برق سر و کار دارد کمی دشوار به نظر بیاید اما اگر نکات لازم رعایت شود تقریبا از خطر این کار کاسته می شود.

 سخن آخر

باید در هنگام خریدن باتری باید نکات مورد نظر را و رعایت کرد و در این زمینه می توان از متخصاصان  با تجربه کمک گرفت و برای استفاده زیاد از باتری باید نکات ضروری گفته شده را رعایت کرد.

سوالات متداول

1- عمر باتری  چقدر است ؟
عمر مفید به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن این است که چگونه از ماشین مراقبت می شود و در صورت مراقبت درست از این باتری عمرشان می تواند بین 3 تا 5 سال باشد.

2- چرا باید از خدمات امداد باتری استفاده کرد؟
امداد باتری با چندین سال سابقه در ارائه کردن خدمات باتری ماشین در محلی که مشتری خواسته است توانسته است بیشترین جذب مشتری را به دنبال داشته باشد. تکنسین های امداد باتری یدک رسانی، افرادی کار آزموده و بسیار با تجربه می باشند که این موضوع در زمینۀ تعویض باتری کمک شایانی در هنگام نصب و تعویض باتری ال نود می کند تا مشکلی پیش نیاید.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها