فناوری

خودروهای برقی موجود در ایران

خودروهای برقی موجود در ایران

احتمالا می دانید که مدت زمانی است خودروهای برقی به یکی از محبوب ترین ماشین ها در سراسر جهان تبدیل شده اند. خودروهای برقی موجود در ایران هنوز بومی نیستند چرا که هنوز مسائل اهمیت به محیط زیست آن قدر ها مورد توجه افراد نبوده و تلاشی برای آن صورت نمی گیرد. این در شرایطی است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته این مسئله به یک دغدغه تبدیل شده و در تلاش هستند تا برخی از آلاینده ها را با کمک خودروهای هیبریئی از بین ببرند.

حال در این شرایط برخی افراد همچنان به فکر محیط زیست بوده و خودروهای هیبریدی را وارد کشور کرده اند. این خودرو ها به سرمایه ی بیشتری برای خرید نیاز دارند اما درنهایت از نظر هزینه ی سوخت و کاهش تولید آلایندگی ها یک خرید سودآورد به حساب می آید. در صورتی که تمایل دارید تا با خودروهای برقی موجود در ایران بیشتر آشنا شوید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

رتبه بندی قدرت هیبریدی تویوتا کمری هیبریدی 2022

سیستم هیبریدی تویوتا کمری هیبرید 2022 می تواند قدرت خالص 208 اسب بخار و حداکثر ولتاژ سیستم 650 ولت را ارائه دهد. این موتور مجهز به موتور 2.5/3.5 لیتری Dynamic Force 4 سیلندر DOHC D-4S همراه با موتور الکتریکی اثبات شده و ECVT با تعویض دنده صاف است. این ترکیب منجر به قدرت عالی و مصرف سوخت چشمگیر می شود. قدرت خروجی موتور الکتریکی 118 اسب بخار (88 کیلووات) و گشتاور آن 149 پوند فوت است. موتور 2.5 لیتری می تواند 176 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و 163 پوند فوت تولید کند. گشتاور در 5200 دور در دقیقه در حالی که موتور قدرتمندتر 3.5 لیتری V6 دارای 301 اسب بخار در 6600 دور در دقیقه است. برای افزودن هیجان بیشتر به درایو خود، سیستم تعلیق با تنظیم اسپرت موجود در تریم‌های SE و XSE وجود دارد که به هندلینگ تیز و رانندگی نرم ‌تر کمک می‌کند.

رتبه بندی قدرت هیبریدی تویوتا کمری هیبریدی 2022

تویوتا کمری هیبریدی 2022

یکی از خودروهای برقی موجود در ایران؛ تویوتا پریوس

یکی دیگر از خودروهای برقی موجود در ایران، پریوس است. تویوتا پریوس تاریخچه جالبی دارد. در سال 1997، اولین پریوس تجاری موجود از خط تولید خارج شد و به نمایشگاه‌های نمایندگی در ژاپن رفت. چند سال دیگر می گذرد تا پریوس به بازار جهانی راه یابد. اولین پریوس ایالات متحده در آگوست 2000 در دسترس قرار گرفت. در آن زمان، با رقابت سختی از سایر هیبریدی ها روبرو بود. در سال 2003، تویوتا اولین مدل از نسل دوم پریوس را با حفظ “شبح مثلث” طراحی اولیه عرضه کرد. نسخه های بعدی همچنان از این طرح استفاده می کنند.

اولین پریوس اساساً از همان فناوری پریوس هیبریدی امروزی استفاده می کند: ترکیبی از یک موتور الکتریکی و یک موتور استاندارد و بنزینی. موتور و درایور گزارش می دهد که موتور موتور را روشن می کند و بسیاری از عملکردهای اساسی را انجام می دهد و برای سرعت و در صورت نیاز به نیروی گاز تغییر می دهد.

این ویژگی‌های طراحی، همراه با بدنه‌ای که بر مصرف سوخت تأکید دارد، همچنان پریوس را کارآمد و به طور ذهنی زشت می‌کند. مطمئناً پریوس اولیه عجیب به نظر می رسد. تکرارهای اخیر بیشتر شبیه یک چهار در استاندارد هستند اما همچنان متفاوت هستند. چیزهای زیادی در مورد این خودرو تغییر کرده است، اما شکل گوه پنیری تغییر نکرده است.

لکسوس CT 200h

اگر طرفدار برند لکسوس هستید، یک هیبریدی اسپرت لوکس با سطح اطمینان لکسوس ایده خوبی به نظر می رسد. اگرچه خودروی بدی نیست، اما CT 200h به وعده‌هایش عمل نمی‌کند، و از استانداردهای لکسوس برای اصلاح خارج می‌شود. CT با همان پیشرانه هیبریدی چهار سیلندر 134 اسب بخاری پریوس معاصر، در مجموع 40 مایل بر گالن تولید می کند. اگرچه قابل ستایش است، اما چهار مایل بر گالن کمتر از تویوتای جادارتر است، در حالی که شتاب آرامی را ارائه می دهد. هندلینگ به اندازه کافی پاسخگو است، اما سواری سفت و متلاطم است. کابین تنگ است و صدای موتور و جاده بسیار زیاد است. صندلی‌های عقب تنگ، ظرفیت بار محدود هاچ‌بک، و مانع دید عقب کمکی نمی‌کند. فضای داخلی دارای نکات زیبایی است، اما واقعاً لوکس نیست.

لکسوس CT 200h از خودروهای برقی موجود در ایران

لکسوس CT 200h

هیوندا سوناتای هیبریدی

خودرو های هیوندا همواره بین افراد طرفداران بسیاری داشته و اکنون بعد از ساخت مدل هیبریدی خود هم به طرفداران آن افروده شده است. نسل هفتم سوناتا در سال 2014 معرفی شد و یک سال بعد، این خودروساز کره ای نسخه پلاگین هیبریدی را در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی 2015 معرفی کرد. در تلاش برای ارائه خودروهای کم آلایندگی، هیوندای یک سیستم هیبریدی پلاگین را توسعه داد که با موفقیت در سوناتا اعمال شد. این خودرو طیف کامل برقی مناسبی را برای رانندگی در شهر و دسامبر ارائه می کند.

کیا اپتیما یکی از محبوب ترین خودروهای برقی موجود در ایران

زمانی که کیا اپتیما برای اولین بار در سال 2000 معرفی شد، سر و صدای زیادی به همراه نداشت. اما با گذشت سالها، اولین سدان سایز متوسط ​​غیرقابل توصیف، شاهد چندین تغییر سبک بود که باعث محبوبیت بیشتر آن در بازارهای سراسر جهان شد و همچنین از خودروهای برقی موجود در ایران شد.

در حالی که کیا اپتیما در اولین معرفی خود توجه زیادی را به خود جلب نکرد، اما این سدان سایز متوسط ​​هنوز گزینه های زیادی را با انتخاب دو سطح تریم و دو موتور مختلف به مشتریان ارائه می دهد. اکنون در نسل سوم خود، اپتیما گزینه های بیشتری را با چهار سطح مختلف تریم LX، EX، SX و Limited به همراه گزینه پیشرانه معمولی یا توربوشارژ در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

کیا اپتیما مدل jf یک نمونه ی هیبریدی موجود در ایران است. در این ماشین هیبریدی به منظور بهبود جریان عبور هوا طراحی سپر و جلو پنجره، سپر عقب، طراحی رینگ و دریچه هوای روی گلگیر عوض شده و با ساده تر شدن، آیرودینامیک تر شده است. این مدل اپتیما هم طرفداران خاص خود را در بین سایر خودروهای این برند پیدا کرده است.

کیا اپتیما یکی از محبوب ترین خودروهای برقی موجود در ایران

کیا اپتیما

کلام آخر

در این مقاله خودرو برقی موجود در ایران از این چند مدل بیان شده بیشتر می باشد. کیفیت این خودروها بی نظیر بوده و شما از راندن آن ها لذت خواهید برد. امنیت در کنار راحتی در اختیار شما قرار می گیرد. امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول خودروهای برقی موجود در ایران

  1. بزرگترین مشکل خودروهای برقی چیست؟
    بزرگترین ایراد خودروهای برقی سیستم باتری ماشین است. تقریباً همه خودروهای برقی از باتری هایی استفاده می کنند که در پیشرانه ادغام شده اند. وقتی در جاده هستید، این خبر خوبی است، زیرا به این معنی است که ماشین بعضی اوقات با باتری کار می کند. نتیجه مسافت پیموده شده بهتر گاز است.
  2. آیا خودروی برقی برای مسافت طولانی خوب است؟
    خودروی برقی شما مطمئناً می تواند سفرهای طولانی مدت را به طور مؤثر انجام دهد. با این حال، مواردی وجود دارد که باید در نظر داشت. این خودرو ها رانندگی در شهر مناسب تر هستند.
  3. آیا تعمیر خودروهای برقی گران است؟
    آیا هزینه نگهداری یک خودروی برقی بیشتر از یک خودروی معمولی با سوخت بنزینی است؟ پاسخ منفی است. به طور معمول، تعمیر و نگهداری معمول و تعمیرات جزئی در یک خودروی برقی بالاتر از یک خودروی معمولی نیست.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها