جدیدترین مقالات

حداکثر جریان باتری چقدر است؟

حداکثر جریان باتری ماشین چقدر است؟

آیا تا به حال شده که بپرسید حداکثر جریان باتری ماشین چقدر است؟ با توجه به اینکه امروزه 90 درصد افراد هر روزه با انواع خودروها سر و کار دارند، و دائما از آن به صورت گسترده استفاده می کنند، باز هم جواب این سوال مهم را نمی دانند. به همین دلیل بهتر است که بدانید که چه مقدار ظرفیت برای باتری‌های ماشین وجود دارد و به چه صورت می توانند به کار برده شوند در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

بررسی حداکثر جریان باتری ماشین

آگاهی از اطلاعات فنی خودرو یکی از مهمترین مواردی است که افرادی که شب و روز با ماشین سر و کار دارند، باید از آن‌ها اطلاع داشته باشند. یکی از مهمترین این اطلاعات فنی، حداکثر جریان باتری ماشین می باشد. از آنجایی که باتری از مهمترین اجزای خودرو محسوب می شود، باید اطلاعات لازم را در مورد آن به دست آورید. آگاهی از این اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید در صورت بروز هر گونه مشکل، به راحتی آن را برطرف کرده و دلیل بروز مشکل را بدانید.
یکی از مهمترین فاکتورهای خرید یک خودرو، در نظر گرفتن حداکثر جریان باتری آن ماشین می باشد. پس اینکه شما انتخاب کنید چه ظرفیتی برای خودرو شما وجود داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. چرا که انتخاب کردن یک ماشین با جریان باتری پایین، باعث می شود تا نیاز به چندین بار استارت زدن برای روشن کردن ماشین باشد. بهتر است بدانید که ظرفیت اکثر جریان باتری ماشین‌ ها در پاسخ به سوال اینکه حداکثر جریان باتری ماشین چقدر است؟ در یک باتری 12 ولتی در دمای 18- درجه که در مدت 10 ثانیه تولید می شود، بین 5 تا 7 می باشد که نباید از آن کمتر شود.

بررسی حداکثر جریان باطری ماشین

حداکثر جریان باتری ماشین

حداکثر جریان باتری ماشین به چه مواردی بستگی دارد؟

این میزان به ظرفیت اسمی و مقاومت درونی باتری وابسته است که زیاد بودن این مقاومت یک عیب اساسی در باتری می باشد. هر باتری باید دارای حداقل جریانی معادل سه برابر ظرفیت اسمی داشته باشد. میزان جریان آن به معنای ظرفیت ذخیره سازی باتری می باشد که با بزرگتر شدن باتری، میزان آمپر آن نیز بالاتر می رود. به این ترتیب بهتر است بدانید که در اکثر باتری‌ها، درجه بندی به صورت دو آمپره وجود دارد که آمپرهای ظرفیت باتری با CA و آمپرهای ظرفیت باتری در هوای سرد با CCA نشان داده می شود که در بیشتر مواقع درجه ظرفیت باتری بالاتر از ظرفیت باتری در هوای سرد می باشد. این قدرت اندازه میزان واقعی باتری را به شما نشان می دهد.

نکات مهم در انتخاب باتری خودرو

باتری از مهمترین تجهیزات برای روشن شدن خودرو می باشد، که در زمان انتخاب کردن آن باید به نکات مهمی توجه کنید. از جمله مهمترین این نکات در خرید باتری ماشین به شرح موارد ذکر شده در زیر می باشند:

حداکثر جریان باتری ماشین به چه مواردی بستگی دارد؟

موارد مرتبط با حداکثر جریان باتری ماشین

ظرفیت اسمی باتری و تاثیر در جریان باطری ماشین

یکی از مهمترین پارامترها در انتخاب کردن باتری، ظرفیت اسمی است که به معنای اطلاعات اولیه درباره سیستم برق خودرو می باشد. این ظرفیت باید در حد مطلوب باشد و باعث ایجاد یک استارت خوب شود. یک استارت خوب به معنای روشن شدن ماشین در کمتر از 2 ثانیه می باشد.

ارتباط شدت جریان استارت سرد با جریان باطری ماشین

از ویژگی‌های مهم باتری که باید در انتخاب آن مورد توجه قرار داده شود، با توجه به سوال اینکه حداکثر جریان باتری ماشین چقدر است؟ شدت جریان استارت سرد می باشد. این معیار برای فصول سرد حائز اهمیت است و هر چه مقدار این ظرفیت بالاتر باشد، توانایی باتری در نتیجه برای استارت زدن در دماهای پایین بیشتر خواهد شد. ضعف باتری در آب و هوای سرد یک مشکل رایج در بین آن‌ها محسوب می شود که با انتخاب کردن یک باتری مناسب از آن خلاص خواهید شد.

ارتباط شدت جریان استارت سرد با جریان باطری ماشین

شدت جریان استارت سرد

آب بندی باتری خودرو

از آنجایی که رسیدن به جواب سوال حداکثر جریان باتری ماشین چقدر است به راحتی صورت گرفت، بهتر است بدانید که آب بندی باتری نیز بسیار اهمیت دارد که باید در زمان خرید باتری به آن توجه کنید. باتری‌ها از لحاظ آب بندی به دو نوع باتری معمولی (باتری منفذ دار) و باتری آب بندی شده تقسیم بندی شده اند که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی مربوط به خود می باشند.

ابعاد بیرونی باتری ماشین

باتری‌ها دارای ترمینال خروجی + و – می باشند که به وسیله آن‌ها به سیستم برق خودرو متصل می شوند. این ترمینال‌ها در انواع آلیاژ سرب تولید شده و سطح آنها کاملا صاف و یکدست می باشد. به این صورت هیچ گونه ناصافی به روی آنها وجود ندارد.

ابعاد بیرونی باتری ماشین

ابعاد بیرونی باطری ماشین

بدنه باطری ماشین

در نهایت باید به بدنه باتری توجه کنید که باید دارای شکل مناسب باشد و برای نصب بتواند در یک جایگاه مناسب در خودرو قرار داده شود.
با توجه به موارد ذکر شده، برای آنکه بتوانید یک باتری مناسب تهیه و خریداری کنید، باید به یک برند شناخته شده مراجعه کنید. نمایندگی‌های معتبر به شما کمک می کنند تا بتوانید یک خرید موفق را برای باتری ماشین خود تجربه کنید.

کلام آخر

باتری ماشین از ویژگی‌های مهمی برخوردار است که شامل ظرفیت اسمی، ابعاد، قطبیت و شاخص مقدار قدرت شروع یا جریان شروع می باشد. بنابراین بهتر است بدانید که حداکثر جریان باتری ماشین چقدر است و این مقدار چه اهمیتی دارد. به این صورت در زمان بروز مشکل می توانید به راحتی متوجه دلیل بروز آن شده و برای حل آن تلاش کنید.

سوالات متداول حداکثر جریان باتری ماشین

  1. آیا درجه آمپر باتری ماشین در طول زمان دچار تغییر می شود؟
    بله. CCA در اصل ظرفیت آمپر را در زمانی که باتری نو است برای شما مشخص می کند. همچنین آسیب به دست آمده از گرما، لرزش، استهلاک و ظرفیت کلی، در نتیجه آمپر و درجه آمپر را کاهش می دهد.
  2. برای روشن شدن موتور به چند آمپر نیاز است؟
    میزان آمپر مورد نیاز به اندازه موتور وابسته است. در صورتی که ماشین کوچک باشد 4 سیلندر و حدود 300 آمپر مورد نیاز است. ولی هر چه ماشین بزرگتر باشد، این مقدار بیشتر شده و روشن شدن ماشین به نیروی بیشتری نیاز دارد.
  3. چقدر باتری ماشین در زمان رانندگی سریع شارژ می شود؟
    در زمان بیشتر بودن دور موتور، قدرت بیشتری از دینام به باتری ارسال خواهد شد. با این وجود می توانید یک باتری سالم را 30به صورت کامل در حدود 30 دقیقه شارژ نمایید.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها