آموزش, جدیدترین مقالات

تفاوت باتری ایرانی و کره ای

تفاوت باتری ماشین ایرانی و کره ای

در هنگام انتخاب باتری بسیاری از افراد به دلیل وجود برندهای مختلف با کیفیت های متفاوت دچار سردرگمی می شوند. برای مثال در کشور ما ایران امروزه انواع مختلفی از باتری های کره ای و ایرانی وجود دارد که افراد زیادی به استفاده کردن انواع مختلف آن ها می پردازند. ما در این مقاله قصد داریم تفاوت باتری ایرانی و کره ای را برای شما بیان کنیم تا شما بتوانید به هنگام اقدام به خرید باتری برای خودروی خود به راحتی تصمیم گیری کنید که باتری ایرانی بخرید و یا خارجی، پس حتما ادامه ی این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تفاوت باتری ایرانی و کره ای چیست؟

همان طور که می دانید باتری از اصلی ترین قطعات موجود در خودروها است که از جمله وظایف آن می توان به فراهم‌ کردن انرژی مورد نیاز برای خوردو و استارت زدن آن اشاره کرد. به طور دقیق تر می توان گفت که کیفیت و کارایی خودرو وابستگی مستقیمی با باتری آن دارد و همچنین یک باتری خوب می تواند باعث افزایش طول عمر قطعات دیگر خودروی شما شود. البته شما با مراقبت های ویژه می توانید طول عمر باتری خودروی خود را نیز افزایش دهید و بیشترین کاربرد و استفاده را از آن ببرید و حتی همان گونه که در مقاله های قبلی اشاره کردیم می توانید زمان تمام شدن عمر باتری خودرو را پیش بینی کنید و قبل از اینکه از کار افتد باتری دیگری را جایگزین آن کنید.

تفاوت باتری ماشین ایرانی و کره ای چیست؟

در کشور هایی همچون کشورهای اروپایی هیچ گونه کارخانه ی تولید باتری وجود ندارد و این امر به این دلیل است که باتری توانایی آسیب به محیط زیست بالایی را دارد. به همین دلیل در کشور ایران عمدتا بیشتر باتری های موجود ساخت خود ایران، کره، چین و ترکیه هستند که البته میزان کاربرد باتری های ایرانی و کره ای به مراتب نسبت به دیگر برندهای دیگر کشورها بیشتر است. باتری های کره ای برندهایی همچون، دوو، پوما، شارک، تایگر، دلکور و موارد دیگری را شامل می شوند که البته بیشتر آن ها را کارخانه ی Delkor می سازد. در ادامه به موارد مختلفی از تفاوت باتری ایرانی و کره ای اشاره خواهیم کرد :

۱- عمر باتری از تفاوت باتری ایرانی و کره ای

در واقع باطری ماشین های کره ای از جمله باتری هایی هستند که سالیان درازی در کشور ایران استفاده می شوند و می توان گفت که یکی از تفاوت باتری ایرانی و کره ای به میزان عمر و یا به عبارتی بهتر به دوام آن ها باز می گردد که می توان گفت معمولا باتری های کره ای عمر طولانی تری نسبت به ایرانی دارند. اما لازم به ذکر است که این به معنی بد بودن باتری های ایرانی نیست بلکه جالب است بدانید که امروزه باتری های ایرانی نیز به دلیل مجهز شدن کارخانه های تولید کننده ی باتری ها به تکنولوژی های بسیار به روز و خوب نیز پیشرفت بسیار زیاد و کیفیت بسیار بالایی را پیدا کرده اند به حدی که می توانند با باتری های خارجی نیز رقابت کنند.

همچنین باید بدانید که باتری های ایرانی امروزه توانایی پوشش دادن انواع بسیار زیادی از ماشین های داخلی و یا حتی خارجی را نیز دارند و به عبارتی دقیق تر باتری های ایرانی با داشتن میزان ذخیره ی متفاوت در خودروهای خارجی کاربرد دارند.

عمر باتری از تفاوت باتری ماشین ایرانی و کره ای

۲- ضمانت باتری تفاوت باتری ایرانی و کره ای

مورد دیگر که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است میزان مدت زمان ضمانت باتری است، باید بدانید که بین ضمانت باتری های ایرانی و خارجی تفاوت وجود دارد. اگر قصد خرید از برند کره ای را دارید ضروری است که بدانید باتری های کره ای که در یک شرکت سازنده ی باتری کره ای اصلی ساخته شده است اغلب دارای ضمانت ۶ ماه هستند. در حالی که باتری هایی که در شرکت های ایرانی تولید می شوند دارای مدت زمان گارانتی دو برابر یعنی ۱۸ ماهه هستند و این یکی دیگر از تفاوت باتری ایرانی و کره ای به حساب می آید.

ضمانت باتری تفاوت باتری ماشین ایرانی و کره ای

۳- قیمت باتری از تفاوت باتری ایرانی و کره ای

ویژگی دیگری که بسیاری از افراد توجه ویژه ای به آن دارند، قیمت باتری است. البته همان طور که احتمالا می دانید قیمت باتری به عوامل مختلفی برای مثال آمپراژ باتری و موارد دیگری بستگی دارد. همچنین از دیگر تفاوت باتری ایرانی و کره ای می توان به این اشاره کرد که قیمت باتری کره ای نسبت به باتری های ایرانی بیشتر است.

قیمت باتری از تفاوت باتری ماشین ایرانی و کره ای

جمع بندی

در این مقاله سعی بر آن بود که بارزترین فرق باتری ایرانی و کره ای را که سوال بسیاری از مصرف کنندگان است را برای شما بیان کنیم. امیدوارم که با خواندن این مقاله تصمیم گیری برای انتخاب بین دو نوع باتری ایرانی و خارجی برای شما راحت تر شده باشد.

سوالات متداول تفاوت باتری ایرانی و کره ای

  1. چگونه می توان باتری ایرانی اصل را از باتری های دیگر تشخیص و خریداری کرد؟
    متاسفانه امروزه در بازار ایران برخی از فروشندگان بعضی از باتری های ایرانی را به خریداران کره ای معرفی می کنند و ادعا می کنند که این باتری ها در اصل در کره ساخته و تولید شده اند. اما تمام این ادعاها درست نیست و فروشندگان برای اینکه بتوانند با قیمت بسیار بالاتری باتری ها را به فروش برسانند این ادعا را می کنند. یکی از راه های تشخیص اینکه باتری برند ایرانی است یا خیر این است که هر باتری ایرانی یک لوگوی استاندارد بر روی خود دارد.
  2. کدام نوع باتری کره ای بهترین نوع است؟
    به طور کلی برندهای تولید کننده ی کره ای مختلفی وجود دارند که باتری تولید می کنند اما اگر قرار باشد این برندها را از بهترین نوع به شما معرفی کنیم می توان گفت که باتری برند هیوندای، باتری دلکور، گلوبال و اطلس باتری کره ای به ترتیب بهترین نوع آن ها هستند.
  3. چگونه می توان عمر باتری را افزایش داد؟
    موارد مختلفی وجود دارد که می تواند بر افزایش طول عمر باتری خودرو موثر باشد که از جمله ی آن ها می توان به میزان استارت زدن اشاره کرد. در واقع اگر شما خودرو را زیاد روشن و خاموش می کنید این امر موجب بالا رفتن استارت زدن های شما می شود و در نتیجه میزان برق زیادی از باتری خودروی شما مصرف می کند. پس سعی کنید که بدون دلیل اقدام به روشن و خاموش کردن خودروی ماشین نکنید.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها