جدیدترین مقالات

نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری

نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری

آموزش روشن کردن انواع خودروها

در مواقعی که شما در جاده ای خلوت گیر افتاده اید و با عدم استارت خوردن ماشین یا تخلیه ی باتری و یا خرابی هر دو مواجه هستید، دانستن نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری به شما بسیار کمک خواهد کرد. زیرا در این شرایط اگر بخواهید منتظر ایران خودرو بمانید یا از دیگران کمک بگیرید، بسیار وقت شما تلف خواهد شد و در نهایت اصلا مشخص نیست که چه زمانی و چه کسی به کمک شما خواهد آمد.ما در این پست وبلاگ قصد داریم تا نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری را به شما از طریق روش های مختلف آموزش دهیم.

نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری دنده دستی

روش اول:

ممکن است در شرایط بسیار متفاوتی باتری ماشینتان دچار مشکل شود.یکی از این شرایط این است که خیابانی که در آن متوقف شده اید شیب دار است.شما باید ماشین خود را در جهت شیب رها کرده و به شتاب مورد نیاز برای روشن کردن خودروی تان برسید.اما اگر جاده ای که در آن بودید شیب دار نبود و صاف بود،شما یا خودتان به تنهایی یا به کمک 2 نفر باید ماشینتان را به یک سمتی هل بدهید.به نحوی که ماشین کمی شتاب بگیرد.سپس کلاچ را گرفته و در حالت دنده دو قرار دهید.همزمان که سعی می کنید استارت بزنید باید کلاج را ول کنید و گاز بدهید.اگر ماشینتان روشن نشد،چندین بار کلاچ را گرفته و رها کنید.

نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری دنده دستی

نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری دنده دستی

روش دوم:

ابتدا باید ترمز دستی را محکم کشیده باشید.سپس زیر هر یک از لاستیک های عقب خودرو سنگی بگذارید.دنده ی خودرو را در حالت 3 قرار دهید.سوئیچ ماشین را باز کرده و تا آخرین درجه بچرخانید.سمت راست ماشین جلو کمک راننده را به وسیله ی جک خودرو بالا ببرید تا فاصله ی مطلوبی بین زمین و لاستیک بوجود آید.یک تکه طناب یا پارچه به طول تقریبا 3 متر برداشته و به نوع ساعتگرد دور لاستیک بپیچانید.طناب را محکم به سمت جلوی ماشین بکشید تا ماشین روشن شود.اگر روشن نشد سعی کنید چند بار این کار را تکرار کنید.زمانی که ماشین روشن شد بلافاصله دنده را خلاص کرده و جک و سنگ ها را برداشته و به سمت نزدیک ترین تعمیرگاه حرکت کنید تا ایراد ماشینتان را رفع کنند.

نکات مهم درباره ی نحوه ی روشن کردن خودرو از طریق روش طناب

برای استفاده از این روش شما باید حتما از سالم بودن برق خودرو و فنی موتور اطمینان داشته باشید تا خودرویتان از این طریق روشن شود.این را در نظر داشته باشید که این روش ها باید خیلی به ندرت استفاده شوند چرا که برای خودرو بسیار آسیب زاست.

مقاله بسیار مهم (۸ علت اصلی خالی شدن باتری ماشین) مطالعه نمایید.

نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری دنده اتومات

برای این دسته از ماشین ها،روش قبلی جواب نمی دهد.بهترین روش برای روشن کردن ماشین دنده اتومات بدون باتری،تنها داشتن شارژر باتری خودرو قابل حمل است.اگر با یک ماشین دنده اتومات رانندگی می کنید،حتما حواستان باشد که یک شارژر باتری درون خودرو باشد.استفاده از این شارژر ها بسیار ساده است.اینگونه که شما کافیست شارژر خود را به فندکی ماشین بزنید و 20 دقیقه صبر کنید.سپس به نزدیک ترین تعمیرگاه ماشین مراجعه کرده تا علت را بررسی کنند.و یا باید به گروه امداد و نجات تماس گرفته تا مشکل خودرویتان را حل کنند.

نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری دنده اتومات

نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری دنده اتومات

به چه علت ما باید نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری را یاد بگیریم

این موضوع رو اکثرا راننده هایی می توانند درک کنند که در یک جاده خلوت و تاریک گیر افتاده باشند و باتری ماشین آن ها دچار مشکل شده باشد.در نتیجه در همچین شرایطی بلد بودن این روش ها خیلی می تواند کمک کننده و مهم باشد.

به چه علت هایی احتمال دارد ماشین ما روشن نشود؟

  • ممکن است فیوز احتراق دچار مشکل شده باشد
  • احتمال دارد باتری خودروی شما تمام یا معیوب شده باشد
  • ممکن است استارت خودرو دچار عیب شده باشد.
  • این احتمال هم وجود دارد که سوئیچ خودرو خراب شده باشد

باتری اسیدی یا باطری اتمی

برای خودرو ها بهتر است از باطری اسیدی استفاده کنیم یا اتمی؟باتری های اتمی عمر خیلی بیشتری نسبت به باتری های اسیدی دارند و همچنین نگهداری و مراقبت از آنها بسیار ساده تر از باتری های اسیدی است.

جمع بندی درباره ی نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری

ما در این مقاله به شما توضیح دادیم که یاد گرفتن نحوه ی روشن کردن ماشین بدون باتری بسیار لازم و ضروری است.چرا که شما ممکن است روزی در جاده ای تنها باشید و هیچ عبور و مروری نباشد،آن زمان متوجه می شوید که یاد گرفتن این مطالب چقدر برای شما مفید بوده است.عموما برای روشن کردن خودرو های دنده دستی دو روش وجود دارد .که یکی هل دادن ماشین چه به تنهایی و چه با کمک دو نفر است که بعد از شتاب گرفتن خودرو سریعا پشت ماشین نشسته و کلاچ را گرفته و دنده 2 میزنید و همزمان که استارت می زنید کلاج را ول کرده و گاز می دهید و در نتیجه ماشین روشن خواهد شد.اما برای خودرو های دنده اتومات راه های زیادی نیست و بهترین کار این است که شارژر همراه مخصوص باتری خودرو را تهیه کرده و درون جعبه ابزار خودرو نگهداری کنید.

 سوالات متداول درباره نحوه روشن کردن ماشین بدون باتری

آیا می توان ماشین های دنده اتومات را با استفاده از هول دادن روشن کرد؟

خیر این کار به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، اما شما می توانید با استفاده باتری به باتری کردن خودرو و یا استفاده از پاوربانک مخصوص شارژ باتری ماشین استفاده کنید.

آیا روشن کردن ماشین با استفاده از این روش ها، برای ماشین ضرر دارد؟

اولا این روش ها بسیار خطرناک بوده و ترجیحا توصیه نمی شود. اما در شرایط ضروری ایرادی ندارد. توجه داشته باشید که بلافاصله پس از روشن کردن ماشین باید سریعا خود را به نزدیک ترین تعمیرگاه رسانده تا ایراد باتری را شناسایی کنند.

چرا ما باید روش های روشن کردن ماشین بدون باتری را بلد باشیم؟

به این دلیل که ممکن است روزی در جاده ای خلوت گیر افتاده و تلفن همراه شما در آنجا کار نکند. پس چه بهتر که شما این روش ها را بلد باشید تا به تنهایی بتوانید ماشین خودرو راه بیاندازید.

3.7/5 - (3 votes)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها