آموزش, جدیدترین مقالات

تقویت باتری ضعیف

تقویت باتری ضعیف ماشین

طول عمر باتری ماشین بستگی به نحوه استفاده از آن ها دارد. به طور معمول، زمانی که به درستی شارژ می شوند، هر روز استفاده می شوند و هرگز به طور کامل تخلیه و چندین بار شارژ نشده اند، می توانند بیش از سه سال  گاهی تا هفت سال  دوام بیاورند. اگر طول عمر باتری کمتر از سه سال باشد، دلایل احتمالی عدم استفاده، سطح الکترولیت پایین، تخلیه و شارژ مجدد بیش از حد، خوردگی، مشکل در شارژ شدن، یا صرفاً سلول‌ها آسیب دیده است.

هنگامی که برای رانندگی طولانی می‌ روید، بهتر است مطمئن شوید که باتری شما در شرایط عالی قرار دارد – یا بهتر است باتری زاپاس همراه خود داشته باشید. حال ما قصد داریم تا در این مقاله به شما روش هایی برای تقویت باتری ضعیف ماشین آموزش دهیم.

جلوگیری از آسیب دیدن باتری خودرو

وقتی باتری ماشین شما خراب می شود، نمی توانید موتور خود را روشن کنید. معمولاً باتری‌ های خراب ماشین ممکن است – حداقل به طور موقت – احیا شوند تا شما را به جاده بازگردانند. با این حال، انباشت آسیب ممکن است منجر به از بین رفتن نابهنگام باتری ماشین شما شود و معمولاً باید تعویض شود.

اما به قول معروف همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. هنوز هم بهتر است با توجه به قیمت باطری از آسیب دیدن باتری ماشین جلوگیری کنید تا اینکه به تقویت باتری ضعیف ماشین بپردازیم.

در اینجا نکاتی برای جلوگیری از آسیب دیدن باتری خودرو وجود دارد:

  • مطمئن شوید که به طور منظم از باتری ماشین خود استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از شارژر شناور، باتری های استفاده نشده را به طور کامل شارژ کنید. یک شارژر شناور دارای یک ولتاژ شناور است که بدون شارژ بیش از حد باتری، شارژ کامل را حفظ می کند.
  • مطمئن شوید که سیستم شارژ شما به درستی کار می کند.

5 تا از مهم ترین روش های تقویت باتری ضعیف ماشین

در ادامه به بررسی 5 تا از پرکاربردترین روش های تقویت باتری ضعیف ماشین می پردازیم.

جلوگیری از آسیب دیدن باتری خودرو

راه های جلوگیری از آسیب دیدن باتری خودرو

1. استفاده از محلول نمک اپسوم برای باطری ماشین

اگر مشکل به دلیل سطح پایین الکترولیت باشد، استفاده از نمک اپسوم (سولفات منیزیم) برای ساخت محلول الکترولیت به احیای باتری خودرو شما کمک می کند. نمک اپسوم اسید قوی ای است که حاوی انواع هیدرات است و ممکن است به کاهش تعادل شیمیایی کمک کند و شارژ کافی برای راه اندازی موتور ایجاد کند.

2. روش اره برقی از روش های تقویت باتری ضعیف ماشین

“روش اره برقی” به شما امکان می دهد از اره برقی برای به حرکت درآوردن دینام (که روی موتور قرار دارد) و شارژ باتری استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید زنجیر، تیغه و چرخ دنده پره دار را از اره برقی جدا کنید تا شبیه قرقره شود. سپس تسمه های محرک را از دینام جدا کنید. از تسمه برای اتصال دوک اره برقی و قرقره درایو دینام استفاده کنید.

تسمه محرک خود را ببندید و اره برقی را در حالی که فشار ملایمی روی تسمه وارد می کنید راه اندازی کنید. آن را ادامه دهید تا زمانی که باتری شروع به شارژ کند. در حالی که این روش کار می کند، می تواند بالقوه خطرناک باشد زیرا تسمه های بدون محافظ می توانند با سرعت بالا بچرخند. هنگام انجام این روش احتیاط بیشتری به خرج دهید یا اگر مطمئن نیستید آن را به طور کامل انجام ندهید.

استفاده از محلول آسپرین برای تقویت باطری ماشین

محلول آسپرین برای تقویت باطری ماشین

3. استفاده از محلول آسپرین برای تقویت باطری ماشین

اگر آب مقطر و آسپرین (اسید استیل سالیسیلیک) دارید، می توانید محلولی برای تغییر شیمیایی ترکیب الکترولیت ها بسازید. برای تهیه آسپرین و محلول آب مقطر، باید 12 قرص 350 میلی گرم یا 500 میلی گرم آسپرین را خرد کنید و آسپرین پودر شده را در حدود 6 اونس آب گرم و مقطر حل کنید. سپس به مقدار مساوی به هر سلول اضافه کنید.

4. استفاده از آب مقطر از روش های تقویت باتری ضعیف ماشین

افزودن آب مقطر ممکن است به غوطه ور شدن صفحات کمک کند و واکنش بیشتری را برای کمک به چرخش بیشتر موتور انجام دهد. اگر مشکل به دلیل سطوح پایین الکترولیت باشد، این کمک خواهد کرد. اگر نمک اپسوم یا آسپرین در دسترس ندارید، استفاده از آب مقطر فقط به عنوان تقویت کننده الکترولیت یک جایگزین است.

کاربرد روش خاکستر داغ در تقویت باتری ضعیف ماشین

روش خاکستر داغ در تقویت باتری ضعیف ماشین

5. کاربرد روش خاکستر داغ در تقویت باتری ضعیف ماشین

یکی از روش های تقویت باتری ضعیف ماشین، روش خاکستر داغ است که باید به عنوان “آخرین راه حل” استفاده شود – شما فقط زمانی از این روش استفاده می کنید که هیچ کدام از روش های گفته شده جوابگو نباشد. ابتدا باید آتشی روشن کنید و بگذارید به خاکستر داغ تبدیل شود. سپس درپوش های پرکننده/دریچه هوا را از بالای باتری بردارید، باتری را از روی ماشین بردارید و روی خاکستر داغ قرار دهید. مراقب باشید و کاری کنید که آتش نگیرد. خاکستر داغ باید باتری را گرم کند. باتری را دوباره با دقت نصب کنید و سعی کنید احتراق خود را مجددا راه اندازی کنید.

سخن پایانی

همیشه بهتر است از آسیب جلوگیری کنید تا تعمیر باتری. تنها راه مقابله با سولفاته شدن سخت باتری خودرو، جلوگیری از آن در وهله اول است. برای جلوگیری از سولفاته شدن و خرابی و نیاز پیدا کردن به تعویض باتری، همیشه بلافاصله پس از استفاده، باتری را دوباره شارژ کنید، مطمئن شوید که سیستم شارژ خودرو به درستی کار می‌کند و برای حفظ شارژ کامل، باتری خودروی بدون استفاده را روی شارژر شناور قرار دهید. در صورتی که باتری خراب شد، می توانید اقدام به تقویت باطری ضعیف ماشین کنید.

سوالات متداول تقویت باتری ضعیف ماشین

  1. آیا باتری ماشین خراب را می توان تعمیر کرد؟
    وقتی باتری ماشین شما خراب شود، نمی توانید موتور خود را روشن کنید. معمولاً باتری ‌های خراب ماشین ممکن است – حداقل به طور موقت – احیا شوند تا شما را به جاده بازگردانند. با این حال، انباشت آسیب ممکن است منجر به از بین رفتن نابه هنگام باتری ماشین شما شود و معمولاً باید تعویض شود.
  2. چگونه باتری که شارژ نمی شود را می توان تعمیر کرد؟
    اگر با راه ‌اندازی سریع باتری خودرو مشکل شما برطرف نشد، ممکن است باتری شما تمام شده باشد. اما اگر اینطور نیست، ممکن است بتوانید با انجام چند آزمایش، تمیز کردن سلول‌ها و بازسازی باتری، باتری خودرویی را که شارژ نگه نمی ‌دارد تعمیر کنید.
  3. اگر باتری ماشین شما ضعیف باشد چه اتفاقی می افتد؟
    باتری ماشین در حال مرگ می تواند جرقه های ضعیفی ایجاد کند که باعث جمع شدن سوخت در سیلندرهای موتور می شود. هنگامی که این سوخت انباشته مشتعل می شود، با نیرو واکنش نشان می دهد، که می تواند باعث از کار افتادن موتور خودرو شما شود.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها