جدیدترین مقالات

مقایسه باتری اتمی و باتری اسیدی

مقایسه باتری اتمی اسیدی
باتری پورانکو محصول وایا باتری

در این مقاله به مقایسه باتری اتمی و باتری اسیدی می پردازیم :
امروزه کارخانه های تولید کننده باطری تولیداتشان را به دو صورت عرضه میکنن .
۱ باطریهای اسیدی
۲ باطریهای اتمی (کلسیمی)
تفاوت عمده در این دو نوع باطری جنس صفحات. داخل باطری میباشد .
باطری های اصطلاحا اتمی که اشتباها به باطری خشک در کشور ما معروف است
و مصرف کنندگان تصورشان بر این است که داخل این نوع باطریها الکترولیت (اسید)وجود ندارد . این یک تصور اشتباه است . داخل این باطریها مانند باطریهای اسیدی الکترولیت یا همان اسید وجود دارد . ولی به دلیل جنس و نوع صفحات داخل باطری الکترو لیت آن کاهش نمی یابد و نیازی به چک کردن سطح اسید آن نیست . برای همین این نوع باطریها را باطریهای بدون نیاز به مراقبت مینامند. (Maintenance free)
جدید ترین نوع این باطریها , باطریهای سیلد کلسیم و سیلد سیلور کلسیم هستند . باطریهایی که روی آنها نوشته شده Calcium MF از دسته باطریهای اتمی میباشند. اما نکته ای که در مورد باطری های اتمی مطرح است این است که چگونه میتوانیم از شارژ ویا د شارژ شدن باطری آگاه شویم . ساده ترین روش برای این کار چک کردن چشمی روی باطری است که دارای سه حالت است . حالت سبز رنگ که نشان از شارژ بودن باطری است . حالت سیاه رنگ که نشان ضعیف شدن باطری است و حالت سفید که نشان دهنده تخلیه شدن باطری است که اگر با شارژ. کردن باطری مجددا باطری تخله شود نشان دهنده خراب بودن باطری میباشد و باید نسبت به تعویض باطری اقدام نمایید .
اما باطریهای اسیدی که روی هر یک از
خانه های باطری یک درب تعبیه شده که جمعا شامل شش درب روی باطری میباشد . برای جلوگیری از کاهش سطح الکترولیت باطری باید درب را باز کرد و آن را چک کنید و در صورت لزوم به آن آب مقطر اضافه کرد .باطریهای اتمی به علت نوع صفحات آن که کلسیمی است دارای طول عمر بیشتری نسبت به نوع اسیدی آن میباشد و همچنین چون نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارند مورد توجه بیشتر مصرف کنندگان قرار گرفته است .و همچنین باطریهای اتمی به علت بسته بودن قالب باطری به هیچ وجه اسید داخل آن از باطری خارج نمیشود و باعث کثیف شدن بدنه خودرو و آسیب به سیم کشی و بدنه خودرو نمیشود مگر در صورتی که دینام ماشین به علت نقص فنی باطری را بیش از حد نیاز شارژ کند . ولی باید به این نکته توجه داشت که باطری چه اتمی باشد وچه اسیدی باید متناسب با خودرو شما انتخاب شود اگر خودرو شما به یک باطری ۷۴ آمپر نیاز دارد ولی شما باطری آمپر پائین تر استفاده کنید قطعا طول عمر باطری کاهش خواهد یافت . این یک تصور اشتباه خواهد بود که گاها گفته میشود. مثلا یک باطری ۵۵ آمپر اتمی قدرتی معادل یک باطری ۶۰ آمپر اسیدی دارد که اصلا یک نظریه علمی نمیتواند باشد پس در مورد انتخاب آمپر باطری به اتمی یا اسیدی بودن آن توجه نکنید .در مورد انتخاب آمپر باطری ماشین خود با یک برقکار خودرو مشورت نمائید و اگر خودرو شما مجهز به سیستم صوتی یا لامپ پر قدرت ویا هر گونه وسیله برقی که بعدا به خودرو اضافه کرده اید برقکار خودرو را در جریان قرار دهید چون این مسئله روی تعیین آمپر مناسب برای خودرو شما اهمیت ویژه ای دارد . بنابر این باطریهای اتمی به علت طول عمر بیشتر . تمیز بودن . و بی نیاز از مراقبت بودن نسبت به نوع اسیدی آن برای مصرف کننده به صرفه تر و مطمئن تر میباشد . ولی اگر باطری شما اسیدی است نگران نباشید فقط باید مراقب آن باشید تا زود خراب نشود . چک کردن سطح الکترولیت باطری تمیز کردن قطبهای باطری جهت جلوگیری از سولفاته شدن و همین طور استفاده از آب مقطر استاندارد از جمله کارهایی است که شما میتوانید برای کار کرد بهتر باطری اسیدی خود انجام دهید .
در بازار باطری کشور امروزه
انواع باطریهای اتمی کره ای و همین طور ایرانی با کیفیت مناسب موجود میباشد . که با توجه به نیاز خودرو شما به چه نوع و چه آمپر باطری میتوانید آن را تهیه کنید . فقط توجه داشته باشید باطریهایی را خریداری نمایید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و قابل اجرا میباشد تا در صورت خراب شدن زود هنگام باطری بتوانید از گارانتی باطری استفاده نمائید .

هرگاه به باتری نیاز داشتید و یا ماشینتان استارت نزد میتوانید با مراجعه به سایت امداد باتری ایراندوست و یا تماس به شماره های تلفن داخل سایت به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان امداد باتری تماس حاصل نمائید .

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها