باتری پراید از جمله محصولاتی است که دارای فروش زیاد و طرفداران بسیاری می باشد. چون مصرف کنندگان خودروی پراید افراد زیادی هستند در نتیجه اقلام مصرفی این خودرو نیز دارای فروش بسیار زیادی می باشد.

از مهمترین مسائلی که به هنگام خرید باطری پراید برای مصرف کنندگان پیش می آید نوع و زمان گارانتی باتری است که در این خصوص باید حتما باتری از یک مرکز معتبر تهیه شود تا در هنگام مواجه شدن با مشکلی آن مرکز بتواند خدمات پس از فروش رضایت مندی به مصرف کننده ارائه دهد.

پراید یکی از پر فروش ترین ماشین ها در ایران است. کسانی که پراید دارند، اغلب برایشان این سوال پیش می آید که بهترین باتری پراید چیست؟ و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ ما در این مطلب جواب همه ی کسانی که دنبال پاسخ این سوال ها می گردند را خواهیم داد. ما ابتدا یک مرور کلی بر تاریخچه ی پراید می اندازیم. سپس به سراغ مشخصات فنی باتری این ماشین پر فروش می رویم.

تولید کننده های باتری پراید

در حقیقت برند های مختلفی هستند که همگی باتری پراید را تولید و به بازار عرضه می کنند. برند هایی از قبیل:

باتری صبا باطری پراید

صبا باتری سازنده بهترین باتری برای پراید

شرکت معروف و شاخص صبا باتری یکی از اولین ها در زمینه ی تولید باتری پراید محسوب می شود. این برند مطرح علاوه بر پراید برای خودروهای دیگر نیز باتری تولید می کند. باتری آرمو یکی از مدل های باتری پراید است که صبا باتری آن را ارائه می دهد. همچنین باتری پراید واریان از جدیدترین و محبوب ترین تولید این شرکت می باشد.

سپاهان باتری یکی از بهترین تولید کنندگان باتری برای پراید

سپاهان باتری یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده باتری است که در سال 1378 در اصفهان تاسیس شد. این برند در ابتدا خط تولید باتری ماشین در تیراژ بالا را آغاز کرد و امروزه به عنوان یکی از معتبر ترین تولید کنندگان باتری پراید در ایران به شمار می آید. در سال های اخیر سپاهان باتری توانست با یاری گرفتن از مسئولین دولتی، پرسنل خود و اجرای طرح های توسعه ای در وسعت زیاد، زمینه های فعالیت خود را گسترش دهند.

به این ترتیب این شرکت توانست تولیدات خود در زمینه ی باتری به 5 میلیون در سال برساند و در نتیجه با این تیراژ بالا در حدود 2000 فرصت شغلی در شهر اصفهان ایجاد شد. این روزها سپاهان باتری با برند های مطرحی مانند سوزوکی، بارکاس، اوربیتال و غیره محصولات خود را با کیفیت و تنوع بالا به بازار عرضه می کند.

باطری پراید اوربیتال

باتری اوربیتال نیز یکی از معروف ترین باتری های شرکت سپاهان است که بازار های فروش بیشماری را در سراسر ایران از آن خود کرده است.

باتری های اوربیتال وان سپاهان طول عمر زیادی در شرایط اقلیمی ناپایدار دارند. به همین دلیل این باتری توانسته امتیاز بالاترین کیفیت و محبوب ترین برند را در بین سایر باتری های پراید موجود در بازار، به خود اختصاص دهد.

باتری اوربیتال پراید

باتری پراید برند پوما

یکی از بهترین محصولات شرکت دلکور باتری پوما است. این باتری از نوع سیلد و اتمی و همچنین در اصل متعلق به کشور کره جنوبی می باشد. این باتری به نوعی ساخته شده که برای هر ماشینی از جمله پراید، پژو، رئو و رانا مناسب است.

باتری خودرو پراید از برند پوما صفحاتی کلسیمی دارد که مانند صفحات سربی می باشند. کلسیم به کار رفته در باتری پوما از تبخیر آب محلول الکترولیت باتری جلوگیری می کند. 12 ولت قدرت داشته و ظرفیت ذخیره سازی 90دقیقه ای دارد.

باتری پراید از برند اطلس

باتری 55 آمپر دوپکس اطلس ساخت ایران است. این باتری یکی از پرفروش ترین تولیدات شرکت اطلس محسوب می شود. باتری مورد نظر بدون نیاز به نگهداری بوده. همچنین دارای 12 ولت قدرت و ظرفیت ذخیره سازی 90 دقیقه ای می باشد.

باطری فابریک پراید کدام است؟

در واقع بهترین باتری خودرو برای پراید همان باطری فابریک خود پراید است. باتری فابریک آخرین مدل پراید یعنی 132 یک باتری سیلد یا اتمی از نوع 12 ولت 50 آمپر است.

باتری فابریک پراید

مروری بر تاریخچه پراید

در سال 1990 کره جنوبی مدل های DM ، FS و سدان این خودرو را تولید نمود. سپس 3 سال بعد ایران تصمیم گرفت که این خودرو را با نام پراید در ایران عرضه کند.

سایپا اولین پراید را در سال 1372 روانه ی بازار کرد و بهترین باتری پراید هم همان زمان تولید شد. ابتدا کمپانی فورد و پس از آن کمپانی کیا تولید پراید را در دست گرفتند.

این ماشین در ابتدا نام های دیگری داشت. به مرور زمان نام این خودرو به پراید تغییر کرد. پراید در ایران به مدت 28 سال با مدل های مختلف تولید و عرضه شده است.

این خودرو بعد از پیکان یکی از قدیمی ترین خودروهای ایرانی است. تولید پراید در سال 1400 متوقف شد.

 

بهترین باتری پراید چه مشخصاتی دارد؟

پراید می تواند از دو نوع باتری اسیدی و اتمی استفاده کند. ولی برترین باتری پراید باتری اتمی است.

باتری اتمی که به باتری سیلد یا خشک معروف است دردسر های کمتری نسبت به باتری اسیدی دارد. ابعاد در میزان کیفیت آن تاثیری ندارد.

دو برند صبا باتری و اوربیتال وان سیلور در حال حاضر باتری هایی با کیفیت و قیمت مناسب برای پراید تولید می کنند. اگر از تجهیزات پر مصرف برقی در خودروی خود استفاده می کنید، باتری 55 آمپر می تواند انتخاب بهتری برای خودروی شما باشد.

باید در هنگام انتخاب باتری حتما از یک مشاور کمک بگیرید. مشاور به شما خواهد گفت که با توجه به تجهیزات خودرو تان از چه نوع باتری استفاده کنید تا مشکلی برای باتری به وجود نیاید. باتری های اتمی یا سیلد مزیت های فراوانی دارند. مزیت هایی از قبیل:

  • این باتری دارای درپوش یکپارچه است.
  • نیاز به نگهداری و افزودن آب مقطر ندارد.
  • دارای پیچ برای افزودن اسید نیستند.
  • حدودا تا 7 سال کارایی دارند.
  • فناوری استفاده شده در این باتری کلسیم-کلسیم و کلسیم-سیلور است.
  • نوع کلسیم-کلسیم این باتری از همه بهتر می باشد.
  • مدل کلسیم-کلسیم مخصوص مناطق سردسیر است.
 

چهار نکته که باید در مورد باتری پراید بدانید

به عبارتی آگاهی از 4 آیتم زیر می تواند در مورد باطری پراید بسیار کاربردی باشد. پس لطفا این موارد را به خاطر بسپارید:

  • باتری کهنه را هنگام تعویض تحویل فروشنده ندهید. زیرا می توان باتری کهنه یا داغی را بر اساس آمپراژ آن تعیین قیمت کرده و فروخت.
  • آمپراژ باطری یعنی باتری با آمپر بالاتر که به نوعی گران تر است.
  • موقع خرید باتری توجه داشته باشید که قیمت باطری اتمی از باتری اسیدی گران تر است.
  • باتری کره ای و سایر باتری های خارجی به دلیل کیفیت بالاتر، از باطری های ایرانی بسیار گران تر هستند.
دینام برای شارژ باتری پراید

باتری مناسب پراید

کشور کره جنوبی ابتدا شروع به تولید پراید نمود و در اصل به سفارش شرکت فورد و در شرکت مزدا به نام مزدا 121 طراحی گردید. این خودرو طی سال‌ های 1987 تا 2000 به وسیله شرکتی در کره جنوبی به نام کیا موتورز تولید شد و در سال 2001 نیز خط تولید این خودرو به شرکت سایپا فروخته شد.

شرکت سایپا تاکنون این خودرو را در مدل‌ های مختلفی چون 111، 131، 132، 151، 141، صبا، نسیم و هاچ بک تولید نموده است. پراید دارای موتوری با ظرفیت 1300 سی‌ سی و قدرت 63 اسب بخار می‌ باشد و دارای شتاب صفر تا صد معادل 15 ثانیه است. این خودرو یک خودروی مناسب و به‌ صرفه و اقتصادی برای اقشار مختلف جامعه است.

اگر می‌ خواهید بدانید چه باتری با چند آمپر برای پراید شما مناسب است باید بدانید که میزان آمپر آن به مقدار استفاده شما از کولر یا بخاری و سیستم صوتی که بر روی خودروی خود نصب کرده‌ اید بستگی دارد. شرکت سایپا به طور فابریک باطری اسیدی 12 ولت و 50 آمپر شرکت صبا باطری را بر روی خودروهای تولیدی خود نصب می‌ کند.

در واقع باتری فابریک پراید 50 آمپر است؛ اما در صورتی که می‌ خواهید خودروی پراید شما کارایی بهتری داشته باشد می‌ توانید باطری 55 و یا 62 آمپر را نیز نصب کنید. بنابراین؛ بر حسب مدل‌ های مختلف پراید می‌ توان از باطری 50 تا 62 آمپر استفاده نمود و به علت این که دینام آن 45 یا 55 آمپر است استفاده از باتری بیشتر از 62 آمپر به هیچ عنوان مناسب نمی‌ باشد.

قیمت باتری پراید

قیمت باتری پراید وابسته به عوامل مختلفی است. اینکه شما کدام فروشگاه را برای خرید خود انتخاب نمایید تاثیر بسیار زیادی در قیمت فروش باتری پراید دارد. اگر این محصول به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست مشتری برسد قیمت مناسبی پیدا خواهد کرد. از عوامل موثر دیگر در قیمت فروش باتری پراید می‌توان به نوع برند و ولتاژ آن اشاره کرد. از آنجایی که باتری خودرو پراید در انواع مختلف اتمی و اسیدی به فروش می‌رسد قیمت یکسانی ندارد و برای انواع آن قیمت‌های گوناگونی در نظر گرفته می‌شود.

کیفیت هر باتری با توجه به برند آن متفاوت است. هرچه یک باتری خودرو کیفیت بیشتری باشد باید برای خرید آن هزینه بالاتری بپردازید. روش خرید باتری پراید هم در هزینه فروش آن تاثیر زیادی دارد. اگر شما روش حضوری را برای خرید خود انتخاب کنید باید هزینه‌های گوناگونی برای مراجعه به فروشگاه و خرید خود بپردازید. اگر روش غیر حضوری را برای این کار انتخاب کنید می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و با قیمتی بسیار مناسب خرید خود را انجام دهید.

اولین شرط برای خرید باطری پراید با قیمت مناسب انتخاب یک مجموعه معتبر است. مجموعه باتری ایراندوست بهترین محصولات را برای خودروی پراید در لیست فروش خود قرار داده است تا شما بتوانید باتری پراید را با قیمت مناسب و با ضمانت محصول خریداری کنید. مجموعه ما با سابقه طولانی مدت خود خدمات متنوعی در زمینه پشتیبانی و نصب انواع باتری ارائه می‌کند. در صورت نیاز می‌توانید از طریق سایت ما اقدامات لازم را انجام دهید و از خدمات مجموعه ما بهره‌مند شوید.

قیمت باطری پراید به چه عواملی ارتباط دارد؟

باطری ها با توجه به ساختارشان به 2 نوع سیلد و اسید شارژ یا به زبان دیگر اتمی و معمولی تقسیم می شوند. این دو باتری به علت تفاوت های که در ساختشان است دارای مزایای و معایب مختلف است. تعمیرکاران همچنان نمیتوانند بطور یکپارچه اعلام کنند کدام باتری برای ماشینتان مناسب است. برخی تعمیرکاران به علت اینکه کارخانه سازنده پراید بصورت فابریک از باتری اسید شارژی استفاده میکند این باتری را برای این ماشین بهترین میدانند. چند عامل مهم و تاثیر گذار در قیمت باتری پراید عبارتند از:

  • کشوری که باتری را ساخته
  • اسیدی یا اتمی بودن آن
  • ظرفیت امپراژ
  • میزان گارانتی
  • تاریخ ساخت باتری

تاثیر گارانتی بر قیمت باطری پراید 

تمامی باطری های ایرانی از گارانتی شرکتی بهره میبرند. این به این معنی است که شما بعد از خرید باتری و خراب شدن آن میتوانید در صورت نیاز به تمام نمایندگی های مربوط به برند در سراسر کشور مراجعه کنید و مشکل ماشین خود را حل کنید. در این روز ها تمامی برندهای داخلی موظف به ارائه گارانتی هستند و مشتری در این رابطه نباید دچار کوچکترین مشکل شود از قابل اعتماد ترین برندهای داخلی باتری می توان به سپاهان باتری، برنا باتری و صبا باتری اشاره کرد. شما با انتخاب یک برند معتبر و توجه به قیمت باطری پراید 131 می توانید خرید مطمئنی داشته باشید.

در ضمن بر روی این خودرو می‌ توان هم از باتری اسیدی هم از باتری اتمی استفاده کرد و با توجه به مزایایی که باتری‌ های اتمی دارند بهتر است از باتری‌ های اتمی استفاده نمود. همچنین شرکت‌ ها و برندهای مختلفی باتری این خودرو را تولید و عرضه می‌ کنند که عبارت‌ اند از:

صبا باتری: این شرکت از معروف‌ ترین شرکت‌ های تولید‌کننده باتری انواع خودرو علی‌ الخصوص باتری پراید است که باتری آن را در مدل‌ های آرمو و واریان تولید و عرضه می‌ کند.

سپاهان باتری: این شرکت نیز از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری است و امروزه به‌ عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌ های تولیدی باتری پراید در ایران محسوب می‌ شود. باتری‌ های اوربیتال این شرکت بسیار معروف و پرفروش بوده و دوام و طول عمر بالایی دارند.

شرکت پوما: این باتری یکی از بهترین محصولات تولیدی شرکت دلکور و متعلق به کره جنوبی است که باتری‌ های اتمی برای پراید، پژو، رانا و غیره را تولید می‌ کند.

قیمت باطری پراید 131

بطور کلی پراید 131 نسخه لیفت شده و تکامل یافته پراید صبا است. از جمله تحولات پراید 131 نسبت به صندوق دار عبارتند از جابه جا شدن مکان چراغ راهنما، سپر جلو و اضافه شدن امکاناتی مانند ترمز ای بی اس، هیدرولیک شدن فرمان و ایربگ. تا امروز این ماشین در شش تیپ se,ex,sx,sl,le,tl  تولید شده که در کل مدل SE از همه مدل های دیگر کامل تر و مناسب تر است.

خودرو پراید 131 در ایران از جمله  ماشین های پرفروش است و مردم بصورت مستمر تغییرات این ماشین را دنبال می کنند. همچنین قیمت باتری پراید 131 از جمله دغدغه های رانندگان این ماشین است که در مقاله باهم در موردش گپ می زنیم. پس از پروژه x100 که در پایان دهه هشتاد که با هدف پیشرفت خانواده پراید معرفی شد. سایپا 131 از معدود اعضای سایپا بود که تولید آن همزمان با نسخه فیس لیفتش همچنان ادامه داشت. همانگونه گه بالا گفتیم 131 از لحاظ ویژگی و آپشن به 5 تیپ مختلف تقسیم می شود. از بین آنها اس تی ارزان ترین و ای ایکس گران ترین تیپ است.

 باطری فابریک پراید 131

باتری فابریک پراید 131 که که کارخانه بر روی آن قرار می دهد باطری 50 آمپر است. همچنین جدا از 50 آمپر، میتوان از 55 و 60 آمپر به دلیل هم سایز بودنشان استفاده کرده و بهره برد. یکی از نکاتی که هنگام گرفتن قیمت باطری پراید 131 باید به آن توجه کرد مشخصات باتری پراید 131 است. ویژگی ها اصلی باتری پراید 131 عبارتست از 12 ولت، آمپر: 50 تا 62 ، حداکثر جا برای باتری: 23*18*23 به ترتیب طول در عرض در ارتفاع و امکان استفاده از هر دو نوع سیلد و اسید شارژ.

5 نشانه تمام شدن عمر باطری پراید

  1. عوامل مختلفی در استارت نخوردن ماشین پراید تاثیر گذار است که مهم ترین آنها عبارتند از.
  2. در تمامی مدل های پراید زمانی که برق پشت آمپر نمی رسید یا بد استارت میخورد زمان تعویض باطری فرا رسیده.
  3. اگر مدت زمان طولانی از نصب باتری روی ماشین پراید تان می گذردیا از تاریخ تولید باتری خیلی گذشته باشد به احتمال خیلی زیاد باتری شما خراب شده است.
  4. از دیگر عواملی که از استارت خوردن باتری پراید جلوگیری میکند خراب شدن اتومات استارت خودرو است.
  5. پریدن فیوز نیز میتواند از استار خوردن ماشین جلوگیری کند.

خرید باطری پراید

یکی از نکاتی که در قیمت باطری پراید تاثیر دارد میزان طول عمر باتری است. یکی از کارهایی که میتواند باعث افزایش طول عمر باتری شود این است که سینی را در صورت خراب شدن همزمان با باتری تعویض کنید. یکی از مناسب ترین باتری های مناسب شما باتری 50 آمپر واریان صبا باتری است.

از ویژگی های واریان 50 آمپر میتوان به کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب آن اشاره کرد. شما با توجه به سلیقه شخصی نمی توانید باتری مناسبی انتخاب کنید بلکه باید به سه عامل میزان مصرف برق ماشین، میزان فضایی که باتری برای جایگیری نیاز دارد و میزان قدرت دینام برای شارژ کردن باطری توجه کرد. با عنایت به سه فاکتور بالا در دفترچه راهنمای هر ماشینی به مناسب ترین باتری های هر ماشین اشاره شده است.

طول عمر باتری پراید به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان طول عمر مفید هر باتری به شرایط آب و هوایی منطقه شما و میزان مصرف شما بسیار بستگی دارد. ممکن است یک باتری در خودروی یک شخص کم مصرف 2 سال کار کند. امام ممکن است همان باتری در خودروی که شخص پرمصرف تنها چند ماه بتواند کار کند.

اگر منطقه زندگی شما گرمسیر باید بدانید که باتری تان زودتر خراب می شود. بصورت کلی باتری های ساخت ایران تا دو سال و کره ای ها تا سه سال حدودا عمر مفید می کنند. برق دزدی ماشین میتوانید عامل مهم خرابی باطری باشد. طول عمر تاثیر بسیار زیادی بر قیمت باطری پراید 131 دارد.

قیمت باتری پراید دولتی

گاهی اوقات دولت برای کمک به کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان جهت خرید باتری پراید، باتری‌های دولتی را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا بتوانند با قیمتی مناسب نیاز خود را برطرف کنند. قیمت باتری پراید دولتی با توجه به فروش مستقیم آن توسط دولت برای مصرف کنندگان بسیار مناسب است و نسبت به باتری‌های دیگر قابل مقایسه نیست. شما در هنگام خرید باتری دولتی برای پراید نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد به‌دلیل وجود واسطه ندارید و خرید این محصولات به صورت ارزان توسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

باتری‌های دولتی توسط برندهای مختلفی مانند سپاهان باتری، صبا باتری، نیرو گستران و غیره انجام می‌شود که هر کدام از آنها محصولات خود را با قیمتی مناسب توسط دولت به فروش می‌رسانند. از آنجایی که قیمت باتری‌ها با توجه به عوامل مختلف و مواد اولیه‌ای که در تولید آنها استفاده می‌شود در بازه های زمانی مختلف متفاوت است، نمی‌توان هزینه ثابتی برای باتری‌های دولتی پراید تعیین کرد اما به‌طور کلی قیمت این باتری‌ها نسبت به باتری‌هایی که در بازار به صورت آزاد به فروش می‌رسند بسیار به‌صرفه و پایین‌ تر است.

شما می‌توانید برای خرید انواع باتری دولتی به فروشگاه‌ های معتبر و نمایندگی‌های مجازی که در سراسر کشور خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می‌دهند مراجعه کنید و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های ما تماس بگیرید. باتری‌های دولتی هر چند وقت یکبار توسط دولت برای فروش به مردم ارائه می‌شوند که دولت مجموعه‌ های مختلفی را برای خرید مصرف کنندگان در‌نظر می‌گیرند. قیمت باتری‌ های پراید دولتی با توجه به برند آنها با یکدیگر متفاوت است اما به‌ طور کلی نسبت به موردمشابه خود باتوجه به هدف دولت با قیمت کمتری به‌ فروش می‌ رسند.

فروش آنلاین باتری خودروی پراید

باتری خودرو یکی از اجزای مهم آن است که باید با کیفیت بسیار بالا درون خودرو قرار گیرد. شما باید برندی را برای خودروی خود انتخاب کنید تا بتوانید از طول عمر بالای آن بهره‌مند شده و به‌راحتی دچار آسیب نشود. باتری‌ها در انواع مختلفی برای خودروی پراید تولید می‌شوند که شما می‌توانید آنها را خریداری کنید. این روزها روش آنلاین به‌عنوان یکی از گزینه‌ های مناسب برای خرید انواع باتری خودروی پراید شناخته می‌ شوند.

اگرچه مجموعه‌های زیادی در کشور وجود دارند که انواع باتری را برای خودروی پراید به فروش می‌رسانند اما انتخاب یک مجموعه معتبر که برندهای با کیفیتی را در اختیار مشتریان قرار دهد اهمیت بسیار زیادی در خرید شما خواهد داشت. مجموعه باتری ایراندوست با سابقه طولانی مدت خود انواع باتری را با کیفیتی بسیار بالا و قیمتی مناسب به‌صورت آنلاین به فروش می‌رساند. در صورتی که قصد خرید آنلاین باتری خودروی پراید را دارید می‌توانید هم اکنون از طریق همین سایت اقدام به خرید کرده و یکی از بهترین محصولات ما را انتخاب کنید. شما می‌توانید در سایت ما انواع باتری‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و با توجه به بودجه‌ای که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید.

سخن پایانی

اینکه لازم است به هنگام خرید و انتخاب بهترین باتری پراید همه ی موارد فوق را مد نظر داشته باشید. اینگونه می توانید خریدی مطمئن را انجام دهید. در این مقاله باهم در مورد قیمت باطری پراید نیز صحبت کردیم همچنین در مورد ویژگی ها و نکات مهم در مورد خرید آن حرف زدیم. اگر قصد خرید یک باتری مطمئن برای پراید دارید پیشنهاد باتری ایراندوست به شما خرید باتری 55 آمپر صبا باتری است.

این باتری علاوه بر این که دارای قیمت پایینی است، از کیفیت و طول عمر خوبی نیز برخوردار است. برای سفارش و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان باتری ایراندوست تماس بگیرید. همچنین با مراجعه به قسمت فروشگاه آنلاین سایت باتری ایراندوست می توانید ضمن آشنایی با انواع باتری ها، سفارش خود را ثبت و نهایی کنید.

5/5 - (5 votes)