قیمت باتری ماشین با توجه به کشورهای سازنده متفاوت است. در هر کشور با توجه به موادی که برای تولید باتری استفاده می‌کنند قیمت‌های متفاوتی برای فروش خود اعلام می‌کنند. از عوامل موثر دیگر در قیمت نهایی باتری ماشین می‌توان به نوسانات ارز برای ورود باتری‌های خارجی به کشور نیز اشاره کرد. در صورتی که شما می‌خواهید قیمت انواع باتری برای شما با قیمت به‌صرفه و مناسب باشد می‌توانید از طریق مجموعه ما خرید خود را انجام دهید.

باتری ماشین ایراندوستقیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه

قیمت باتری باتوجه به نوع آمپر و برند سازنده آن متفاوت است. نحوه کارایی و عملکرد اتومبیل با باطری خودرو به طور مستقیم در ارتباط است و هرچه باطری بهتر و باکیفیت‌ تر باشد عمر سایر قطعات ماشین که به باطری وابسته هستند نیز افزایش می‌یابد.

در صورتی که باطری خودرو فرسوده شده و قابل شارژ شدن نباشد تنها راه ممکن خرید باطری می‌باشد. کیفیت باطری بر عملکرد خودرو بسیار مهم و تأثیرگذار است به همین دلیل باید هنگام خرید باطری از برندهای معتبر و باکیفیت خریداری نمود. امروزه انواع باطری‌ های ایرانی و خارجی با برندها و ویژگی‌های مختلف و قیمت‌های متفاوت در بازار موجود هستند. در ادامه به معرفی هرکدام میپردازیم.

به طور کلی قیمت باتری هایی که بیشترین فروش را دارند با احتساب دریافت باتری کهنه عبارتنداز:

  • باتری 50 آمپر ویگور  قیمت: 1/177/000 تومان
  • باتری 55 آمپر ویگور  قیمت: 1/294/700 تومان
  • باتری 60 آمپر ویگور  قیمت: 1/412/400 تومان
  • باتری 66 آمپر ویگور  قیمت: 1/553/640 تومان
  • باتری 74 آمپر ویگور  قیمت: 1/741/960 تومان

 

قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه

چرا انتخاب باطری با کیفیت و قیمت مناسب مهم است؟

به دلیل نقش پر رنگی که باتری در خودرو و روشن شدن موتور ایفا میکند و مهمترین عامل روشن شدن ماشین میباشد انتخاب باتری مطمئن حائز اهمیت است. در انتخاب باتری مارک آن، طول عمر و قیمت باتری ماشین اهمیت بسیاری زیادی دارد. بعضی رانندگان هنگام خرید باطری خودرو مخصوصا باتری پراید بجای توجه به کیفیت باتری، صرفا ارزان قیمت بودن آن توجه میکنند.

این کار اشتباهی است و در دراز مدت میتواند ماشین را با مشکل بیشتری روبه رو کند و ضرر های مالی بیشتری را برای شما ایجاد کند. قیمت باطری خودرو عامل مهمی است ولی نباید آنرا فدای کیفیت کرد. باتری وظیفه کلیدی تامین کردن برق ماشینتان را بر عهده دارد. باطری سبک و سواری دوازده ولت و باطری سنگین بیست و چهار ولت است.

تاثیر آمپر باتری بر قیمت

میزان برقی که یک ماشین مصرف میکند نقش اساسی در تعیین آمپر باطری آن دارد. بعنوان مثال باطری پرشیا شصت و شش آمپر است. شما میتوانید با توجه به میزان مصرف برق خودرو، ظرفیت باتری آنرا بالا ببرید. این امر باعث بهتر شدن کارکرد ماشین از لحاظ برق میشود. در نتیجه در طول عمر ماشین نقش بسیاری دارد. به همین دلایل باید به نکاتی مثل قیمت باطری خودرو توجه کرد.

هرچه باطری  که خریداری میکنید آمپر بالاتری داشته باشد، قیمت باطری بالاتر خواهد رفت. هزینه باطری خودرو به عوامل گوناگونی بستگی دارد. اگر بتوانید باطری قدیمی تر ماشین خود را با باطری جدید تعوض کنید، قیمتش کمتر میشود. اگر باطری که میخرید از خارج وارد شود هزینه سنگین تری روی دست شما خواهد گذاشت به دلایل گوناگون مثل موضوع ارز.

باتری ماشین ایراندوست

علائم و فرآیند فرسوده شدن باتری

یکی از مهم ترین دغدغه ها هنگامی که صاحب اتومبیل هستیم سلامت باطری ماشین است. این قضیه از این حیث اهمیت بسیاری دارد که بدون باتری از کار افتاده و دیگر حتی روشن هم نمی شود و البته قیمت باتری نیز روز به روز افزوده می شود. از این رو باید علائم فرسوده شدن باتری را بدانیم تا در هنگامی که احساس کردیم انرژی باتری در حال تخلیه شدن است آن را به موقع عوض کنیم تا درگیر مشکلات پس از تخلیه باتری از جمله منتظر ماندن برای باتری به باتری، رسیدن تعمیرکار و … نشویم. از علائم باتری فرسوده خالی کرده می توانیم اشاره کنیم به:

  • ماشین یک روز استارت می زند و روز دیگر هیچ صدای استارتی به گوش نمی رسد
  • موتور ماشین صدا می دهد و سعی در روشن شدن دارد اما روشن نمی شود.
  • هیچ چیز برقی ماشین کار نکرده و ماشین روشن نمی شود
  • در هوای سرد سخت می توانید استارت بزنید
  • اگر خودرو مدتی طولانی خاموش بماند دیگر نمی توانید آن را روشن کنید

این موارد تنها چند مورد از مواردی هستند که می توان فهمید باتری خاموش شده یا خیر. در این هنگام شما باید باتری خود را به سرعت عوض کنید که بعدا در خیابان ها ماشین خاموش نکند و یا به تعمیرکار نیاز پیدا نکنید. علاوه بر این ها سعی کنید تاریخ تولید و عمر باتری خود را نیز در نظر داشته باشید تا با خیال راحت در خیابان ها تردد کنید.

البته این را هم در نظر بگیرید گاهی ممکن است مشکل از دینام شما باشد نه باتری! وظیفه دینام شارژ کردن باتری است و اگر نتواند این وظیفه را درست انجام دهد باز هم باتری همین علائم را نشان می دهد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر شما می توانید با بازدید از سایت باتری ایراندوست از انواع باتری و قیمت باتری مطلع شوید.

قیمت باطری دولتی

باتری انواع مختلفی دارد و در دو نمونه اسیدی و اتمی به فروش می‌رسند. شرکت‌های زیادی هستند که در کشور ما انواع باتری را تولید کرده و توسط فروشندگان مختلف به فروش می‌رسانند. قیمت باتری دولتی با توجه به عوامل مختلف بسیار مناسب و به‌صرفه است و به همین دلیل افراد زیادی به دنبال خرید باتری‌های دولتی هستند.

دولت برای کاهش هزینه‌های خرید این خدمات را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا بتوانند نیاز خود را با شرایط بهتر برطرف سازند. باتری‌های دولتی به صورت مستقیم و بدون وجود واسطه در پروسه خرید‌وفروش در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این باتری‌ها با قیمت کارخانه و به صورت مصوب در یک قیمت ثابت به فروش می‌رسند. برای خرید باتری دولتی باید از طریق نمایندگی‌های فروش باتری اقدام کرده و باتری دولتی را خریداری کنید. مجموعه باتری ایراندوست با توجه به سابقه طولانی مدت خود به عنوان یکی از نمایندگان فروش باتری‌ها شناخته می‌شود.

انواع برند و باتری‌های اتمی و اسیدی توسط مجموعه ما به صورت دولتی و با قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رسند. شما می‌توانید برای خرید از مجموعه ما، روش غیرحضوری را انتخاب کنید و با مراجعه به قسمت فروش محصولات ما در سایت، به راحتی نیاز خود را برطرف سازید. تمامی محصولاتی که در سایت ما قابل خریداری هستند ضمانت داشته و شما می‌توانید از یک خرید به‌صرفه بهره‌مند شوید. مجموعه ما خدمات متنوع در زمین فروش انواع باتری و نصب آنها ارائه می‌دهد. برای دریافت خدمات کافی است با شماره‌های ما تماس بگیرید.

قیمت باتری اتمی چقدر است؟

کیفیت باتری خودرو اهمیت بسیار زیادی برای طول عمر باتری و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی قطعات مختلف خواهد داشت. یکی از انواع باتری‌هایی که در خودروها مورد‌استفاده قرار می‌گیرند باتری‌های اتمی نام دارند که از انرژی ذخیره شده در اتم‌ها برای تولید برق خود استفاده می‌کنند. از این باتری‌ها به دلیل قدرت بسیار بالایی که دارند در صنایع هوافضا و ارتباطات هم استفاده می‌شود.

باتری‌های اتمی ویژگی‌های مختلفی دارند که از آنها می‌توان به طول عمر بالا و قدرت بیشتر نسبت به باتری‌های سنتی و قدیمی اشاره کرد. از آنجایی که این باتری‌ها با استفاده از فناوری‌های به‌روز تولید می‌شوند قیمت بالایی دارند اما با توجه به کیفیت آنها می‌توان گفت که قیمت بسیار مناسبی برای خرید این باتری‌ها می‌پردازید. در صورتی که می‌خواهید یک باتری با کیفیت را برای خودروی خود استفاده کنید سعی کنید باتری اتمی را انتخاب کنید؛ زیرا این باتری طول عمر بالایی دارد و توسط نمایندگی‌های معتبر در سراسر کشور به فروش می‌رسند.

شرکت‌های زیادی هستند که باتری‌های اتمی را تولید می‌کنند و به‌صورت مستقیم در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. شما با انتخاب یک فروشگاه معتبر می‌توانید انواع باتری اتمی را با قیمتی مناسب خریداری کنید. به‌دلیل نوسانات ارز و عوامل زیادی که در قیمت باتری اتمی تاثیر دارند نمی‌توان هزینه ثابتی برای خرید آنها بیان کرد. اگر شما این محصول را به‌صورت مستقیم و بدون وجود واسطه خریداری نمایید می‌توانید هزینه کمتری برای خرید آن پرداخت کنید. انواع باتری اتمی با برندهای مختلف در کشور با قیمت‌های گوناگونی به فروش می‌رسند که شما باید برای خودروی خود یک برند معتبر را انتخاب کنید.

قیمت باتری اسیدی چقدر است؟

اگر می خواهید در مورد قیمت روز باتری های خودرو را بدانید ابتدا باید کمی با این نوع باتری آشنا شوید. باتری های اسیدی یا سیلد باتری هایی هستند که از اسید و سرب تشکیل شده اند و مانند سایر باتری های ماشین قابل شارژ هستند. این باتری به علت قیمت پایین و عرضه ی زیاد در ماشین ها و وسایل نقلیه ی موتوری بیشترین استفاده را دارند.

در سال 1402 همزمان با بالا رفتن قیمت خودرو، قیمت تجهیزاتی مانند باتری خودرو نیز بالا رفت. ولی با این حال هنوز هم باتری اسیدی ارزان قیمت ترین باتری موجود در بازار است. به عنوان مثال در سال جاری قیمت باتری های 90 آمپر آرمو اسیدی در حدود 850 هزار تومان و قیمت باتری های 120 آمپر از این مارک در حدود یک میلیون و صد قیمت گذاری شد.

یعنی می توان گفت که اگر امسال قصد خرید باتری برای اتومبیل تان را داشته باشید، خرید تنها یک باتری اسیدی 60 آمپر برای شما در خوشبینانه ترین حالت حدود 500 هزار تومان آب خواهد خورد.

بهترین راه های پیشگیری از فرسوده شدن باطری خودرو

حال که با علائم فرسوده شدن باتری آشنا شدیم بهتر است بدانیم که در کل چطور می توان عمر باتری را طولانی تر کرد. زیرا فرسودگی تاثیر بسیاری بر قیمت باتری دارد.

ابتدا باید به این توجه داشته باشیم که باتری ها وسایلی مصرفی به حساب می آیند و از هر نوعی که باشند بالاخره روزی تهی از انرژی می شوند و ما تنها می توانیم با مصرف درست و اصولی عمر مفید آنها را افزایش دهیم. با رعایت چند نکته می توان عمر باتری را افزایش داد که این چند نکته عبارت اند از :

  • تمیز کردن باتری از بهترین راه های جلوگیری از فرسوده شدن پیل

بهتر هر از چندگاهی باتری خود را تمیز کنید. هنگامی که اسید هیدروژن از باتری نشت می کند سبب خوردگی باتری می شود توصیه ما این است که هنگام تعویض روغن، باتری خود را نیز تمیز کنید تا عمر آن بیشتر شود.

  • استارت کمتر برای حفط سلامت پیل خودرو

سعی کنید از خاموش کردن های کوتاه مدت خودرو بپرهیزید زیرا استارت زدن فشار زیادی را بر باتری تحمیل می کند

  • پرهیز از قراردادن باتری در گرما و سرمای شدید

سعی کنید دمای باتری خود را بین 19 تا 32 درجه سانتی گراد نگه دارید زیرا سرما یا گرمای شدید می تواند به شدت به باتری آسیب وارد کند.

  • خاموش کردن تجهیزات برقی خودرو برای افزایش طول عمر باتری

حتما توجه داشته باشید که هنگام خاموش کردن طولانی مدت خودرو (مثلا شب تا صبح یا بیشتر) از خاموش بودن چراغ ها و انواع تجهیزات برقی اطمینان حاصل کنید تا باتری شما خالی نشود.

قیمت باطری خودرو بر چه اساسی محاسبه می شود؟

این روز ها قیمت باطری را بر اساس قیمت باطری کهنه ی خودروی شما محاسبه می کنند. باتری های فرسوده به دلیل درصد سربی که در آنها به کار رفته است واقعا ارزشمندند. در واقع می توان این باتری ها را بازیافت کرده و دوباره از آنها باطری جدید تولید کرد.

شاید قبلا هم گفته باشیم این را که در باتری های مختلف میزان استفاده از سرب با هم متفاوت است. یعنی بعضی از باتری ها به هنگام تولید سرب بیشتری درون خود دارند و بعضی باتری ها کمتر. بنابراین کاملا منصفانه است که قیمت یک سری از باتری های فرسوده و مستعمل بیشتر از سایر باطری های فرسوده باشد.

بنابراین فروشنده در زمان فروش باتری نو به شما، باتری قدیمی شما را طبق میزان سربی که در آن است قیمت گذاری کرده و می خرد. او این مبلغ را از قیمت تمام شده ی باتری جدید کسر کرده و مابقی هزینه ها را از شما دریافت می کند. در حقیقت اتحادیه ی باتری سازان به دو دلیل تحویل باتری کهنه یا داغی را در زمان خرید باطری جدید الزامی کرده است. این دو دلیل عبارتند از:

• در نظر گرفتن منافع مشتری و وارد شدن کمترین فشار به او از بابت هزینه
• در نظر گرفتن حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از رها شدن این وسیله ی خطرناک در طبیعت

5/5 - (2 votes)