جدیدترین مقالات

فناوری جدید باتری شرکت توشیبا

فناوری جدید باتری شرکت توشیبا

در مورد فناوری جدید باتری شرکت توشیبا چه می دانید؟

با سلام و احترام خدمت دوستان و همراهان محترم باتری ایراندوست. در این مطلب تصمیم داریم که در مورد فناوری جدید باتری شرکت توشیبا با شما بیشتر صحبت کنیم و به معرفی این باتری های مدرن بپردازیم. در واقع قصد ما این است که شما را با جدیدترین تکنولوژی به کار رفته در باتری ماشین هایی مانند میتسوبیشی و هوندا که یکی از اولین ماشین ها در استفاده ها از این فناوری هستند، آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید و این مطلب مفید و کاربردی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

در مورد فناوری جدید باتری های توشیبا چه می دانید

باتری های جدید ماشین

باتری های مدرن توشیبا

شرکت توشیبا در اقدام اخیر خود اختراع تازه ای در زمینه ی باتری ماشین های هببریدی و ماشین های برقی داشته است. فناوری این نوع باتری به گونه ای می باشد که به وسیله ی آن خودرو می تواند فقط با شارژ 6 دقیقه ای، در حدود 320 کیلومتر مسافت را به راحتی طی نماید. در ادامه در مورد فناوری جدید باتری شرکت توشیبا و جزییات مربوط به آن بیشتر سخن خواهیم گفت.

ویژگی های باتری های نسل جدید شرکت توشیبا

باتری های نسل جدید تولید شده توسط شرکت توشیبا دارای ویژگی های زیر هستند. این ویژگی ها عبارتند از:

  • دارای گارانتی 10 ساله می باشند.
  • سه برابر سریع تر از باتری های موجود در بازار شارژ می شوند.
  • فناوری ساخت آنها بر پایه ی تیتانیوم و نیوبیوم است.
  • تکنولوژی خاصی که در این باتری ها به کار رفته است باعث شده که فلز لیتیوم تحت هیچ شرایطی آسیب نبیند.
  • فلز لیتیوم موجود در این مدل باتری ها می توانند در هوای بسیار سرد هم از خود مقاومت نشان دهند.
  • بررسی های جدید شرکت توشیبا روی این باطری ها سیکل عمر بالای باتری های مدل 50AH تولید شده از این فناوری را نشان می دهد.

می توان گفت که با استفاده از فناوری جدید باتری شرکت توشیبا مدل های مختلفی از باتری تولید شده اند و درحال تست و بررسی نهایی هستند.

نحوه عملکرد باتری های ماشین تولید شده با فناوری جدید

می توان گفت که کارکرد تکنولوژی و فناوری جدید باتری های ماشین شرکت توشیبا که اخیرا سر و صدای زیادی به پا کرده است، به این صورت است که در کوتاه ترین زمان ممکن باتری ماشین را شارژ کرده و یک سوپر شارژر به حساب می آید.

همچنین لازم به ذکر است که فناوری جدید باتری شرکت توشیبا به گونه ای است که با فقط 6 دقیقه شارژ می توان به سادگی 320 کیلومتر را پیمود.

چگونگی تست باتری های جدید توشیبا

باید بدانید که تست و آزمایش باتری های تولید شده از فناوری جدید باتری شرکت توشیبا، در حالت 90 درصد شارژ کامل انجام گردیده. در واقع متخصصان در کارخانه ی باتری سازی توشیبا روی این باتری در حدود 5000 بار شارژ و دشارژ انجام داده اند، ولی به هیچ عنوان عمر باتری کاهش نیافته است.

عمر این باتری پس از این آزمایش ها هنوز هم که هنوزه روی 14 سال و حتی بیشتر باقی مانده است. در ضمن بهتر است بدانید که آزمایش شارژ سریع نیز روی این نوع باتری با موفقیت انجام شده است.

چگونگی تست باتری های جدید توشیبا

باتری ماشین شرکت توشیبا

پیش بینی ها در مورد باتری های جدید توشیبا

می توان گفت که نوع کار و عملکرد فناوری جدید باتری شرکت توشیبا در آینده ی نزدیک، نوع و روش کار ماشین های الکتریکی را کاملا تغییر می دهد. زیرا اگر زمان کافی برای شارژ باتری وجود نداشته باشد، تنها 6 دقیقه شارژ این باتری ها می تواند برای انجام بسیاری از امور کافی باشد.

ولی اگر در شب قصد داشته باشید که این نوع باتری را شارژ کنید، ممکن است با مشکلی اساسی مواجه شوید. زیرا این باتری ها هم مانند باتری های دیگر نباید بیش از حد شارژ شوند. به هر صورت فناوری جدید باتری شرکت توشیبا هنوز کامل نیست و نباید انتظار زیادی از آن داشت.

مقایسه باتری های لیتیومی با باتری های نیوبیومی

در ادامه ی مطلب فناوری جدید باتری شرکت توشیبا به بررسی تفاوت های باتری های لیتیومی با باتری های نیوبیومی می پردازیم. در واقع اگر بخواهیم بین باتری های تولید شده از یون لیتیوم و باتری های ساخته شده از تیتانیوم نیوبیوم مقایسه ای انجام دهیم باید بگوییم که:

  1. از نظر وزنی نیوبیوم از لیتیوم سبک تر است.
  2. از نظر چگالی انرژی، نیوبیوم وضعیت بهتری نسبت به لیتیوم دارند.
  3. از نظر ایمنی نیز تقریبا لیتیوم و نیوبیوم در یک سطح قرار دارند.
  4. مایع الکترولیت موجود در باتری های لیتیومی قابل اشتعال هستند و در دمای بالای 150 درجه ممکن است به انفجار باتری بیانجامد.

باید بدانید اینکه باتری ماشین به دمای 150 درجه ی سانتی گراد و حتی بالاتر برسد خیلی عادی است. به عبارتی دیگر ممکن است حتی یک تصادف کوچک نیز باعث وقوع این شرایط شده و آتش سوزی ماشین را در پی داشته باشد. در آخرین بخش از بحث فناوری جدید باتری شرکت توشیبا به طرح مزیت های باتری نیوبیومی نسبت به باتری های لیتیومی می پردازیم.

مزیت باتری های نیوبیومی نسبت به باتری های لیتیومی

در ادامه ی موضوع فناوری جدید باتری شرکت توشیبا باید گفت شرکت توشیبا برای سال 2022 باتری هایی را در دستور کار خود برای تولید قرار داده است که دچار مشکل آتش سوزی در دمای بالا نمی شوند. باتری های مورد نظر از همین فناوری تیتانیوم و نیوبیوم استفاده می کنند.

ولی در آنها به جای استفاده از الکترولیت مایع، از مواد پلیمری جامد به عنوان کاتالیزور استفاده می گردد. به همین خاطر در باکس باتری دیگر هیچ ماده قابل اشتعالی وجود نخواهد داشت.

مزیت باتری های نیوبیومی نسبت به باتری های لیتیومی

مقایسه باتری لیتیومی با نیوبیومی

در پایان

باید گفت که باتری های جدید ماشین های الکتریکی که با استفاده از فناوری تیتانیوم نیوبیوم تولید شده اند، هنوز هم که هنوزه راه زیادی تا تکمیل شدن دارند. اما به هر حال شرکت توشیبا گام بزرگی در زمینه ی ارتقای باتری های ماشین برداشته است و نمی توان این موفقیت را از جانب این شرکت کوچک به شمار آورد. در پایان می توانید سوالات متداول را راجع به فناوری جدید باتری شرکت توشیبا بخوانید تا با سوالات کاربران در این زمینه بهتر آشنا شوید.

سوالات متداول فناوری جدید باتری شرکت توشیبا

  1. باتری های ماشین توشیبا که با فناوری جدید تولید شده اند، چگونه اند؟
    این باتری ها بسیار پر قدرت تر از دیگر باتری های ماشین عمل می کنند. به نوعی که تنها با یک شارژ 6 دقیقه ای می توانند، در حدود 320 کیلومتر مسافت را به سادگی طی کنند. معمولا این باتری ها عمر بالایی دارند و ضمانت نامه ی آنها اغلب 10 ساله است.
  2. بزرگترین عیب باتری های لیتیوم یون که باتری های تیتانیوم جدید فاقد آن هستند، چیست؟
    همانطور که می دانید باتری هایی که از فناوری لیتیوم یون استفاده می کنند، مایع الکترولیت موجود در این مدل باتری ها قابل اشتعال بوده و در دمای 150 درجه ی سانتی گراد و حتی بالاتر می توانند آتش بگیرند. بنابراین نمی توان به فناوری لیتیوم یون چندان اطمینان کرد. زیرا باتری های ماشین معمولا در تصادف ها و شرایط دیگر به سرعت به دماهای بسیار بالا می رسند و این موضوع خطر انفجار باتری را افزایش خواهد داد.
  3. باتری های نسل جدید توشیبا از کدام فناوری استفاده می کنند؟
    این باتری ها بر عکس باتری های قبلی بر پایه ی فلزاتی مانند تیتانیوم و نیوبیوم اکسید آنود عمل می کنند. وجود این فلزات در این باتری ها موجب می شود که این باتری ها بتوانند سریع تر از همیشه شارژ شوند. همچنین این قابلیت را داشته باشند که دیر تر از سایر باتری ها شارژ خود را از دست بدهند.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها