آموزش, جدیدترین مقالات

خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد

تخلیه باتری خودرو در هوای سرد

یکی از شایع ترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید، خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد است. حتما باید قبل از آمدن فصل سرد زمستان اقدام به بررسی وضعیت باتری خود کنید تا در هنگامی که هوا بسیار سرد است، با خالی شدن  باتری خودروی خود مواجه نشوید و نیازی به خرید باطری جدید پیدا نکنید.

شما زمانی که ماشین خود را فصل زمستان در محیط بیرون آپارتمان در معرض باد سرد قرار می دهید میزان عملکرد و قدرت باتری ماشین بسیار کاهش پیدا می کند که موجی می شود شما به راحتی نتوانید ماشین خود را روشن کنید و با دیر استارت خوردن ماشین رو به رو شوید.

به همین علت می گوییم حتما قبل از آمدن فصل های سرد سال، اقدام به بررسی میزان شارژ و قدرت باتری ماشین خود کنید تا از وضعیت آن آگاه باشید تا در صورت لزوم باتری خود را شارژ و یا تعویض نمایید.

علت خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد

سخت روشن شدن ماشین در فصل های سرد سال کاملا طبیعی است و این موضوع ربطی به نوع باتری ندارد. چرا که در هوای سرد روغن موتور به راحتی نمی تواند جریان پیدا کند، در نتیجه فشاری که به باتری وارد می کند را باید دو برابر کنید.

درنتیجه قدرت باتری تا 50 الی 60 درصد کاهش می یابد. به همین علت است که ما به شما پیشنهاد میکنیم حتما قبل از رسیدن فصل سرد سال اقدام به بررسی کیفیت و شارژ باتری ماشین خود کنید تا در فصل زمستان برایتان مشکلی پیش نیاید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از مهم ترین دلایل خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد آشنا کنیم.

مهم ترین دلیل خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد

در فصل زمستان به دلیل کاهش پیدا کردن واکنش های شیمیایی درون باتری، باتری ولتاژ کمتری نسبت به فصل های عادی سال می تواند تولید کند.

در فصل سرد سال روغن موتور به دلیل سفت شدن نمی توانند به راحتی حرکت کنند، در نتیجه به مصرف برق بیشتری نیاز دارند. در اینجور مواقع اگر شاهد کم بودن باتری ماشین باشیم، ماشین نمی تواند روشن شود.

ممکن است به دلیل سرمای زیاد لوله هایی که از آن ها سوخت می گذرد یخ بزند، که درنتیجه ماشین نمی تواند روشن شود. این اتفاق در ماشین های گازوئیلی بسیار رایج است. چرا که گازوئیل به گونه ای است که در اثر وجود هوای سرد یه صورت ژله مانند تبدیل می شود.

و در آخر اگر ماشین شما کاربراتوری باشد به احتمال خیلی زیاد در هوای سرد برای روشن شدن شما را اذیت خواهند کرد. چرا که لوله های سوخت رسانی در ماشین های کاربراتوری بسیار نازک بوده و یخ می زند. البته امروزه ماشین های کاربراتوری منسوخ شده و بیشتر ماشین های امروزی از نوع انژکتوری هستند.

مهم ترین دلیل خراب شدن باتری خودرو

خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد

راهکار برای جلوگیری از خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد

حتما حواستان به چراغ روی آمپر که نشانه وضعیت باتری است باشد، هنگامی که درون خودروی خود نشسته اید و اقدام به روشن کردن ماشین می کنید، حتما به چراغ های روشن شده پشت آمپر دقت کنید. توجه داشته باشید که چراغی که علامت باتری روی آن است به رنگ سبز باشد اما اگر قرمز یا زرد باشد و یا به هیچ عنوان خاموش نشود به نشانه این است که مشکلی برای باتری شما پیش آمده و حتما باید مشکل را توسط یک متخصص بررسی کنید.

سعی کنید ماشینتان را در پارکینگ به نحوی که باد سرد با آن برخورد نداشته باشد پارک نمایید. علاوه بر این روش شما می توانید دور باتری را به وسیله پوشش باتری بپوشانید به نحوی که آن را گرم نگه دارد.

جمع بندی درباره خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد

ما در این مقاله به بررسی دلیل خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد و همچنین راه های پیشگیری از این اتفاق پرداختیم. فهمیدیم ماندن ماشین در معرض هوای سرد بسیار برای باتری ضرر داشته و از 50 تا 60 درصد قدرت باتری می کاهد. بهترین میزان سلامت باتری قبل از رسیدن فصل زمستان است. اینگونه که اگر شارژ باتری ماشینتان کم بود بتوانید آن را شارژ کنید و یا در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید. همچنین شما می توانید بهترین باتری های اورجینال بازار را از فروشگاه اینترنتی باتری ایراندوست تهیه نمایید.

سوالات متداول درباره خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد

آیا می توان باتری ماشین را خود به تنهایی تعویض کنیم؟

اگر شما کمی مهارت های فنی بلد باشید و ابزار های مورد نظر را داشته باشید، می توانید برای تعویض باتری خود به تنهایی باتری خودرو خود را عوض کنید.

علت خالی شدن باتری ماشین در هوای سرد چیست؟

دلیل این اتفاق این است که، روغن موتور به سختی حرکت کرده و در نتیجه مصرف باتری به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

بهترین راهکار برای جلوگیری از خالی شدن باتری ماشین چیست؟

بهترین کار علاوه بر بررسی مداوم میزان قدرت باتری، پارک کردن ماشین درون پارکینگ به دور از باد های سرد است.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها