جدیدترین مقالات

بهترین مارک باتری ماشین پژو 206

بهترین مارک باتری ماشین پژو 206

بهترین مارک باتری ماشین پژو 206

در تمام ماشین های ایران خودرو یک باتری فابریک وجود دارد. در ماشین پژو 206 باتری فابریک، یک باتری 50 آمپری است که این آمپر به صورت سفارشی برای این ماشین ساخته شده است. ولی خوب شاید شما خودروی خود را ارتقا داده باشید و این باتری نتواند پاسخگوی شما باشد یا اصلا بخواهید آن را عوض کنید. سوال اینجاست که بهترین مارک باتری ماشین پژو 206 چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم و کسانی که از این محصول ایران خودرو استفاده می کنند بدانند بهترین باتری برای ماشین آنها چیست؟

بهترین مارک باتری ماشین پژو 206

نصب باتری ماشین

باتری ماشین پژو 206 اتمی

اگر برای خودروی خود دنبال یک باتری ایرانی هستید و نمی خواهید زیاد هزینه کنید بهترین باتری می تواند، باتری 62 آمپر اوربیتال یا صبا باتری باشد. اگر شما ماشین باز باشید قطعا این سوال براتون پیش می آید که باتری اتمی بهتر است یا باتری اسیدی؟ باتری های اتمی به دلیل اینکه طول عمر بیشتری دارند می تواند باتری مناسبی باشد. در نظر داشته باشید اگر شما نکات نگهداری باتری ماشین را رعایت نکنید هر باتری ممکن است به مشکل بخورد. متاسفانه در مدل های 94 به بعد حاکثر حجم آمپری که می توانید استفاده کنید 64 است و بالاتر را پشتیبانی نمی کند که این یک پسرفت برای خودروهای 206 محسوب می شود.

باتری کره ای یا ایرانی کدام بهتر است؟

اگر شما بر روی 206 باتری کره ای اصل نصب کنید از نظر کیفیت و طول عمر می تواند خیال شما را راحت کند. طول عمر باتری های کره ای(اصل) از باتری های دیگر موجود در بازار بیشتر است. اگر بخواهم ویژگی باتری کره ای را کلی بگم می توانم به موارد زیر اشاره کنم:

  1. طول عمر بالاتری دارند.
  2. قدرت و دوام بالایی تری نسبت به دیگر باتری ها دارند.
  3. از نظر کیفیت خیال شما را راحت می کند.

پس می توان نتیجه گرفت اگر از باتری کره ای اصل استفاده کنید می تواند بهترین باتری برای خودروی شما باشد. به زبان ساده باتری ایرانی حتی نمی تواند با باتری کره ای رقابت کند. اگر شما خودروی خود را ارتقا داده باشید و یا سیستم صوتی اضافی نصب کرده باشید ممکن است باتری ایرانی نتواند انتظار های شما را بر آورده کند. باتری های کره ای بهترین اتخاب برای ماشین های ارتقا داده شده هستند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله بررسی بهترین مارک باتری ماشین تیبا را مطالعه نمایید

طول عمر باتری ماشین 206 چقدر است؟

اگر شما از باتری فابریک شرکت استفاده می کنید شاید براتون سوال پیش بیاید طول عمر این باتری ها چقدر است؟ طول عمر باتری فابریک بین 2 تا 3 سال است. بعد از طی 2 یا 3 سال خودرو دچار یک سری مشکل می شود مانند استارت ماشین سنگین می شود و صدا های عجیبی هنگام استارت خوردن ماشین به گوش می خورد.

طول عمر باتری ماشین 206 چقدر است

باتری ماشین اتمی 206

حداکثر آمپر باتری ماشین برای پژو 206

همانطور قبل از این گفتیم خود کارخانه باتری 50 بآمپری را توصیه کرده است. ولی بیشتر از 60 آمپر برای این خودرو بسیار زیاد است و می تواند ماشین را دچار مشکل کند. دز صورتی می توانید از باتری های امپر بالا استفاده کنید که برروی ماشین سیستم صوتی یا لوازم الکترونیکی اضافه داشته باشید.

مشخصات بهترین مارک باتری ماشین پژو 206

تا الان به بهترین مارک باتری ماشین پژو 206 اشاره کردیم ولی خوب به صورت تیکه تیکه. اگر بخواهم این مشخصات را لیست وار بیان کنم می توان به ویژگی های زیر اشاره کنم:

  • ولتاژ این باتری باید تا 12 ولت باشد.
  • آمپر ساعت آن باید 50 آمپر باشد.
  • حداکثر فضایی که برای باتری لازم است 19*17.5*21 سانتی متر باشد.
  • باتری های اتمی می تواند بهترین انتخاب برای نوع باتری است.

با توجه به مشخصات بالا شما می توانید بهترین مارک باطری ماشین پژو 206 را پیدا کنید. به این نکته توجه کنید تا الان به 206 صندوق دار شاره نکردم. برای 206 sd یا صندوق دار باتری که قابل استفاده است که 74 آمپر باشد. شاید براتون سوال باشد چرا برای 206 sd از این حجم بالا استفاده می شود؟ این مدل به دلیل برخوردا بودن دینام با قدرت شارژ دهی بالا تری احتیاج به حجم آمپر بالاتری دارد.

باتری مناسب برای تمام تیپ های یژو 206

ابتدا شرکت ایران خودرو برای هر تیپ یک باتری خاصی تولید کرد بعضی از ان ها 55 آمپر و بعضی از آن ها 50 آمپر بودند. شرکت ایران خودرو پس از سال 96 تصمیم گرفت از باتری استفاده کند که در همه تیپ های قابل استفاده باشد که امروزه از باتری 50 آمپر استفاده می کند ولی در بعضی از تیپ های قبل از 96 باتری های 55 آمپر دیده می شود.

باتری مناسب برای تمام تیپ های یژو 206

باز کردن باتری قدیمی

نتیجه گیری

تا الان ما بهترین مارک باتری ماشین پژو 206 به شما معرفی کردیم و تمام ویژگی های آن را برای شما بیان کردیم. این بستگی به شما دارد که از باتری فابریک استفاده کنید یا نه. اصولا افرادی که باتری ماشین را عوض می کنند از باتری های دیگری استفاده می کنند یا کسانی که ماشین خود را ارتقا بخشیده اند از باتری فابریک صرف نظر می کنند. ولی خوب بعضی از افراد 206 با گیربکس اتومات استفاده می کنند که این افراد باید از باتری با حجم آمپر 55 تا 60 استفاده کنند. در کل این بستگی به ماشین شما دارد که از چه آمپری باید استفاده شود ولی این بازه باید بین 50 تا 60 باشد. برای اطلاع از قیمت باتری ماشین با شماره 02162964 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول درباره بهترین مارک باتری ماشین پژو 206

  1. حجم آمپر استاندار برای ماشین پژو 206 چیست؟
    بهترین آمپر و همچنین مورد تایید کارخانه 50 امپر است. این حجم زمانی استاندارد است که ماشین دستکاری نشده باشد. یعنی به سیستم های برقی ماشین اضافه نشده باشد. در غیر این صورت باید باتری ماشین خود را با آمپری بالاتر انتخاب کنید. اخیرا باتری های ماشین 70 آمپر با توجه به نیاز ماشین انتخاب مناسب تری به نظر می رسند.
  2. باتری اتمی بهتر است یا اسیدی؟
    باتری اتمی به دلیل طول عمر طولانی و همچنین مقاومت و دوام بالا می تواند بهترین انتخاب برای ماشین شما باشد. همچنین باتری های اتمی نسبت به باتری های اسیدی به نگهداری کمتری احتیاج دارند.
  3. از باتری ایرانی استفاده کنیم یا باتری کره ای؟
    اگر بتوانید برای خودروی خود باتری کره ای اصل پیدا کنید بهترین کیفیت باتری را به ماشین خود هدیه دادید. اگر می خواهید غیر اصل استفاده کنید باتری ایرانی می تواند جایگزین خوبی برای شما باشد و همچنین به صرفه تر.
5/5 - (1 vote)
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها