جدیدترین مقالات

بررسی بهترین مارک باتری ماشین تیبا

بررسی-باتری-ماشین-تیبا

به دلایل مختلف ممکن است باتری ماشین فرسوده شده و کارایی خود را از دست بدهد. در این صورت اصلی ترین سوالی که به وجود می آید این است که کدام مارک باتری را باید انتخاب کنم و بهترین مارک باتری ماشین تیبا چیست. در پاسخ  به این سوال باید به بررسی باتری ماشین تیبا پرداخته و با دانستن انواع آن بتوانیم مناسب ترین باتری را با توجه به شرایط خود انتخاب کنیم. باتری ماشین تیبا انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی این دو خواهیم پرداخت.

انواع باتری ماشین تیبا

باتری ماشین تیبا دو نوع مختلف دارد که عبارت اند از:

  1. باتری اسیدی

    این نوع باتری دارای 6 درب می باشد که درون آن الکترولیت ها وجود دارند. این نوع باتری دارای اسید بوده و در گذر زمان اسید آن نشت کرده و بر روی سطح باتری رسوب می کند.همچنین این باتری نیاز به مراقبت و شارژ اولیه دارد.

  2. باتری اتمی

    اسم این باتری باعث می شود که برخی به اشتباه فکر کنند درون این باتری اسید وجود ندارد اما حقیقت این است که این باتری نیز دارای اسید است اما به نسبت باتری اسیدی مزایای بیشتری دارد. این باتری پلمپ بوده و در طول زمان عمرش(حدود 5 سال) نیاز به باز شدن ندارد. به دلیل پلمپ بودن و ساختار داخل آن اسید به بیرون نفوذ نکرده و تا پایان کارایی باتری سطح روی باتری تمیز می ماند. علاوه بر این این باتری ها آلودگی کمتری به نسبت باتری ای اسیدی داشته و همچنین طول عمر بیشتری نیز نسبت به باتری های اسیدی دارند.

باتری ماشین تیبا به صورت فابریک و اولیه دارای ظرفیت اصلی 50 آمپر ساعت و ولتاژ 12 ولت است. این باتری از نوع سیلد اتمی بوده و چینش قطب هایش به صورت پایه کوتاه قطب چپ است.

انواع-باتری-ماشین-تیبا

معرفی باتری ماشین تیبا برای خرید

نکات خرید باتری ماشین تیبا

برای خرید باتری ماشین تیبا باید به نکاتی توجه کنیم تا بتوانیم بهترین خرید ممکن را داشته باشیم بررسی اطلاعات باتری خودرو تیبا در امر خرید بسیار کمک کننده و حائز اهمیت است. این نکات عبارت اند از:

  • حداقل آمپر باتری
    حداقل آمپر باتری تیبا با 50 آمپر باشد. این مقدار آمپر برای استفاده از تمام تجهیزات برقی ماشین کافی است اما اگر قدرت استارت بیشتری می خواهید بهتر است از باتری های 55 آمپری استفاده کنید.
  • اعداد BCI
    با کمک این اعداد می توانید مشخصات کامل باتری ماشین و نوع باتری شوید و از ویژگی های باتری ماشین تیبا نظیر ارتفاع، ترمینال و… اطلاع یابید.
  • بررسی ولتاژ باتری
  • تاریخ ساخت
  • ضمانت و گارانتی
  • خرید از فروشگاه معتبر و …
نکات-خرید-باتری-ماشین-تیبا

نکات خرید باتری ماشین تیبا

مشخصات بهترین مارک باتری ماشین تیبا

بهترین باتری برای ماشین تیبا باتری 55 آمپر دکور یا 62 آمپر تایگر می باشد اما به دلیل سیاست های واردات کالا دیگر باتری های خارجی وارد ایران نمی شوند بنابر این توصیه ما این است که به هیچ عنوان در این  شرایط باتری خارجی تهیه نکنید. از بین برند های ایرانی که تولید کننده باتری ماشین تیبا نیز هستند می توان به واریان اشاره کرد. این نوع باتری تولید صبا باتری بوده و در بین باتری های ایرانی حرفی برای گفتن دارد. شما می توانید این باتری را با بهترین قیمت از سایت باتری ایران دوست تهیه نمایید.

سخن پایانی

اگر باتری ماشین تیبای شما به هردلیل فرسوده شد و به دنبال بهترین مارک باتری بودید می توانید سری به مارک واریان بزنید. البته که  اگر بتوانید مارک کره ای اصل پیدا کنید از هر نوع باتری ایرانی بهتر است اما باتری های ایرانی به دلیل اینکه تولید داخل هستند خریدشان هم به صرفه تر است و هم از تولید داخل حمایت می شود. برای خرید باتری حتما به مشخصات باتری اعم از آمپر، تاریخ ساخت و … توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. دقت کنید که باتری ماشین را از هر فروشگاهی خریداری نکنید و با خرید از فروشگاه ها معتبر مانند باتری ایران دوست از کیفیت باتری خود مطمئن باشید

سوالات متداول بررسی ماشین تیبا

  1. چطور می توان باتری اتمی را از باتری اسیدی تشخیص داد؟
    باتری اسیدی دارای 6 درب است که برای محلول ها الکترولیت تعبیه شده اند. اما باتری های اتمی یک درب پلمپ شده دارند که برای باز شدن نیست و در کل نیازی هم به باز شدن ندارند. بر روی جعبه باتری های اتمی بدون نیاز به تعمیرات ذکر شده تا نگران خرابی باتری تا اتمام عمر آن که در بهترین حالت حدود 5 سال است نباشید.
  2. باتری ساخت کره اما با تاریخ ساخت قدیمی بهتر است یا باتری ایرانی؟
    باید توجه داشت باتری با تاریخ ساخت قدیمی مراحلی از فرسوده شدن و انقضا را طی کرده است و همچنین باتری های ایرانی نیز آنقدر بد نیستند که بتوان همچین ترجیحی را داد. شما می توانید با خرید باتری های معتبر ایرانی نظیر برندی مانند واریان می توانید از کارایی باتری ماشین تیبا خود مطمئن باشید.
  3. عمر حدودی باتری های اسیدی چقدر است؟
    باتری های اسیدی عمری حدود  3 سال دارند و به دلیل ساختارشان ممکن است حتی کمتر از این مدت نیز بشوند.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها