جدیدترین مقالات

نگهداری از باتری خودرو در زمستان

winter-car-maintenance

در این مقاله به بررسی نکات ساده و اصول مراقبت و نگهداری از باتری خودرو و جلوگیری ار ایجاد اختلال در کار باتری و استارت زدن خودرو در فصل سرما و زمستان میپردازیم

با فرا رسیدن فصل زمستان باید باتری خودروی خود را آماده ی دما های زیر صفر درجه و یخبندان کنیم،همانطور که داخل خودرو از ضدیخ استفاده میکنیم و زنجیر چرخ را داخل خودرو قرار میدهیم، باید برای نگهداری از باتری خودرو در زمستان که وظیفه ی تامین انرژی لازم برای استارت زدن را دارد کارهایی انجام دهیم.

همچنین تمام امکانات برقی خودرو مانند برف‌پاک‌کن‌ها، شیشه‌بالابرهای خودکار و از همه مهم‌تر بخاری خودرو به عملکرد درست باتری ماشین وابسته‌اند. بنابراین، برای داشتن خاطری آسوده بهتر است مراقب باتری ماشین خود در فصل سرما باشیم. در این مقاله به توصیه‌های متخصصان برای محافظت از باتری خودرو در آب‌وهوای سرد و نگهداری از باتری خودرو در زمستان می‌پردازیم.

نگهداری از باتری ماشین

تمیز نگه داشتن قطب‌های باتری و اتصالات آن یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری باتری ماشین است. به این منظور، با یک فرچه و محلول آب و جوش‌شیرین، قطب‌های باتری خود را تمیز کنید.سپس برای جلوگیری از سولفاته شدن مجدد و زنگ زدن، کمی گریس یا روغن روی سطح آنها بمالید. در صورت لزوم هر دو هفته یک بار این کار را تکرار کنید. اگر زمان زیادی از خودرو خود استفاده نمی‌کنید، باتری خودرو را باز کنید و در جایی گرم و امن از آن نگهداری کنید.

گرم نگه داشتن خودرو

دمای پایین هوا، به‌خصوص دمای زیر صفر درجۀ سانتی‌گراد، سرعت واکنش‌های شیمیایی درون باتری ماشین را بسیار کُند می‌کند. وقتی ماشین روشن است و کار می‌کند، موتور ماشین فضای زیر کاپوت را گرم می‌کند و باتری به‌درستی کار می‌کند. اما وقتی ماشین خاموش است، به‌ویژه شب‌ها که دمای هوا کمتر می‌شود، ممکن است باتری ماشین توانایی تولید انرژی لازم برای استارت زدن خودرو را از دست بدهد.

بنابراین توصیه می‌شود همیشه خودرو خود را در محلی گرم و سرپوشیده پارک کنید. همچنین استفاده از کاور و روکش نیز بسیار مؤثر است. همان‌طور که برف و یخ را از روی برف‌پاک‌کن‌ها پاک می‌کنید، روی کاپوت خود را نیز تمیز و خشک کنید تا آسیبی به باتری ماشین شما نرسد.

در فصول سرد سال نیاز به مراقبت از یاتری خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد

تست کردن باتری خودرو پیش از شروع فصل سرما

بررسی وضعیت باتری ماشین پیش از آغاز فصل سرما ضروری است، به‌ویژه اگر قصد سفر با خودرو شخصی خود را دارید. در صورتی که از این کار غافل شوید، ممکن است با مشکل روبه‌رو شوید. حتی اگر باتری ماشین نو است و به تازگی آن را تعویض کرده‌اید، باز هم نشان دادن آن به یک باتری‌ساز مفید است.

ولتاژ استاندارد باتری ماشین خاموش، ۱۲.۶ ولت است اما دمای هوا و رطوبت روی این عدد تأثیر می‌گذارند. بنابراین توصیه می‌شود یک متخصص با ولت‌متر دیجیتال سلامت باتری ماشین شما را آزمایش کند تا با خرابی ناگهانی باتری خودروتان در سرما غافلگیر نشوید. ا

گر روزی قصد بیرون بردن ماشین خود را ندارید، پیشنهاد می‌شود ماشین خود را روشن کنید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای کار کند. اگر دوری با ماشین بزنید که بسیار ثمربخش‌تر خواهد بود. این‌گونه از خالی شدن ناگهانی یا به‌اصطلاح دِشارژ شدن باتری ماشین خود پیشگیری می‌کنید.

نگهداری از باتری خودرو در زمستان
امداد باتری ایراندوست در تمام فصول آماده خدمت رسانی به شما می باشد

برای خرید باتری خودرو به صورت اینترنتی از وبسایت باتری ایراندوست اینجا کلیک کنید

 

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها