جدیدترین مقالات

عمر مفید باتری پژو پارس

باتری پرشیا

طول عمر مفید باتری پژو پارس

ماشین پژو پارس در سال 79 توسط شرکت ایران خودرو تولید شد و به زبان دیگر می توان آنرا مدل لیفت شده پژو 405 دانست. پژو پارس در سال های ابتداییش با عنوان سفیر و بعد از آن با نام پرشیا بین مردم معرفی شد و با اسامی LX  و ELX به فروش رسید. بطور کلی می توان آنها را یکی از پرفروش ترین ماشین های چند سال گذشته دانست. موتور 1800 سی این ماشین می تواند 109 اسب بخار قدرت تولید کند . صفر تا صد آن نیز 14 ثانیه طول می کشد. پژو پارس بر روی همان اتاق جی ال ایکس تولید شده که با تغییراتی همچون چراغ، زه بغل، درب و سپر همراه بوده است. یکی از نکاتی که رانندگان و خریداران این ماشین برایشان دغدغه است عمر مفید باتری پژو پارس است.

عمر باتری پژو پارس

باتری ماشین پژو پارس

انواع باتری ماشین پژو پارس

در کشورمان ایران اغلب از دو مدل باتری ایرانی و کره ای برای پژو پارس استفاده می شود.

  • باتری ایرانی برای پژو پارس
    باتری های داخل ایران دارای گارانتی طولانی مدت تر و دارای خدمات پس از فروش کامل تری در مقایسه با نوع های خارجی و کره ای هستند. از مهم ترین کارخانه های ایرانی سازنده باتری پژو پارس می توان به صبا باتری با برندهای واریان، سهند و نیو آرمو، سپاهان باطری با برندهای اوربیتال و سوزوکی، برنا باتری با برندهای زیتکس، گلوبال و ایاس، آذر باتری با برندهای سولیفان، ویگور و آپادانا، نیرو گستران خراسان با برندهای شارک، سیلور و سین، پاسارگاد صنعت با برندهای پروتون، هندل و لیدر، دورنا باتری ارس با برندهای ارس، پوشیتا و نوبل، وایا باتری با برندهای شادن، ریبال و دوان، ویستا الکتریک بر برندهای آرارات، اتم و پولو،  آکو باتری با برندهای تینو، کاما و کارپیل اشاره کرد. عمر مفید باتری پژو پارس در انواع ایران خوب است و تا دو یا سه سال با توجه به میزان مصرف راننده متفاوت است.
  • باتری کره ای برای پژو پارس
    در این دوران و با توجه به وجود تحریم های گوناگون ورود باتری های خارجی با دشواری های مختلفی صورت می گیرد. باتری های کره ای که در این دوران در بازار موجود است اکثرا از تاریخ تولید آنها مدت ها گذشته است و اگر عمر مفید باتری پژو پارس برای تان مهم است بهتر است از انواع ایرانی آن بر روی ماشین تان استفاده کنید. از مهم ترین باتری های کرده ای حال حاضر می توان به دلکور با برندهای اطلس، انرسل و گلوبال، پوما با برندهای جگوار، سولایت و راکت، رویال با برندهای تایگر، ایندیگو و نوا، شارک با برندهای آلفالیان، اوراستارت و چیتا، هگزا با برندهای هانکوک، تارگت و سیلور، پلاتینیوم با برندهای کوبا، فول پاور و فالکون اشاره کرد.

عمر مفید باتری پژو پارس و انواع باتری

برای پژو پارس هم باتری ایرانی در بازار وجود دارد هم کره ای

عمر مفید باتری پژو پارس چقدر است؟

بطور میانگین عمر مفید باتری پژو پارس حدود 2 تا 3 سال یا حدود 40000 کیلومتر است. البته بعضی رانندگان پر مصرف ممکن است زودتر از این حرفها نیاز به تعویض باتری داشته باشند. اکثریت مردم و افراد گوناگون در سال حدود 20000 کیلومتر با ماشین رانندگی می کنند و بهتر است بعد از دو سال نسبت به تعویض باتری اقدام کنند.

خرابی باطری به مرور و زمان اتفاق می افتد و ابتدا چند درصدی ضعیف می شود. ضعیف شدن باتری به صورت پلکانی اتفاق می افتد اگر شما یک باتری 100 آمپری تهیه کنید بعد از گذشت یک ماه ظرفیت آن حدود 97 آمپر ساعت می شود و  حدودا 4 ساعت آمپر ساعت ضعیف می شود.

از آنجایی که باتری یکی از قسمت های مهم ماشین است و خرابی آن می تواند به بخش های دیگر ماشین صدمه بزند بهتر است در یک تاریخ منظم آن را تعویض کرد. برای سنجش عمر مفید باتری پژو پارس مهم ترین معیار سال تولید آن است. پس سال تولید را بدون توجه به اینکه شما چه زمانی باتری را خریداری کرده اید بررسی کنید.

قرار دادن باتری در پژو پارس

جایگذاری باتری در ماشین

پایان عمر مفید باتری پژو پارس

همانطور که پیش تر گفتیم بهتر است تاریخ تولید باتری که روی بدنه بصورت یک سریال وجود دارد را بررسی کنید تا سال و ماه تولید را آن را بفهمید. همینطور بهتر است برای مقابله با سودجویان در زمان خرید فاکتور و کارت گارانتی با مهر همراه با تاریخ تولید را از فروشگاه دریافت کنید. برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار برای باتری و ماشین شما، بهتر است باتری را با استفاده از تستر سلامت باتری چک کنید اما اگر با موارد زیر رو به رو شدید احتمال عمر مفید باتری پژو پارس به پایان رسیده یا در حال پایان است.

  • استارت نخوردن و روشن نشدن ماشین پرشیا
  • از عمر باتری دو سال یا 40000 کیلومتر گذشته باشد
  • ماشین به زور روشن شود یا با تغییر صدای استارت پژو پارس رو به رو شوید
  • رو به رو شدن با صدهایی نظیر تق تق زمانی که استارت می زنید
  • عدم کارکرد درست سیستم صوتی یا بز نشدن در با استفاده از ریموت
  • تغییر رنگ نشانگر سلامت باطری ماشین
  • کم نور شدن چراغ پژو پارس در زمانی که ماشین خاموش باشد
  • تغییر شکل ظاهری باتری برای مثال ممکن است باتری باد کند یا دچار نشت اسید شود
استارت ماشین

استارت زدن ماشین

در زمان مواجه شدن با موارد بالا بهتر است به سرعت به تعمیرگاه یا نمایندگی مراجعه کنید و یا با کارشناسان باتری ایراندوست تماس بگیرید.

عمر باتری پژو پارس یا پرشیا به چه عواملی بستگی دارد؟

باتری ماشین پرشیا یا پارس 66 آمپر اتمی است. اما اگر میخواهید از سیستم های صوتی قوی استفاده کنید یا به قدرت بهتری برای برق برسید میتوانید از باتری 74 آمپر سپاهان باطری استفاده کنید. در کل پیشنهاد می شود برای پرشیا از باتری 70 آمپر اتمی استفاده کنید. حداکثر ظرفیت برای پرشیا حدودا 90 آمپر است. باتری فابریک پژو پارس یا پرشیا اتمی است. عمر مفید باتری پژو پارس به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به بررسی و مرور اجمالی آنهای می پردازیم.

  1. کشور سازنده باتری
  2. آلیاژ مصرفی برای صفحه ها
  3. اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. آب و دمای هوای محل زندگی
  5. میزان مصرف راننده

عمر مفید باتری پژو پارس

    طول عمر باتری ماشین پرشیا به عواملی مانند کشور سازنده، اتمی و اسیدی بودن آن ارتباط دارد

در برخی موارد باتری های کره ای عمر مفید باتری پژو پارس را بالاتر می برند. بعضی باتری های ایرانی عمر کمتری دارند. عمر باتری پرشیا به نحوه کارکرد دینام و استارت خودرو بستگی دارد.

نتیجه گیری

زمانی که پژو پارس را خریداری میکنید دارای باتری اسیدی است و بطور کلی می تواند بیش از چهار سال عمر کند. البته این زمان برای رانندگان پرمصرف می تواند مفید باشد. بهتر است برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار و پیش بینی نشده هر 2 سال باتری را به تعمیرکار یا نمایندگی نشان دهید. تا 90 آمپر می توانید روی پرشیا استفاده کنید اما جریان 70 آمپر برای پرشیا مناسب ترین است.

  سوالات متداول عمر مفید باتری پژو پارس

  1. باطری فابریک پژو پارس چیست؟
    باتری فابریک این ماشین 12 ولت با جریان 66 آمپر و اسیدی است
  2. عمر دقیق باتری پژو پارس به چه عواملی بستگی دارد؟
    عمر باتری پرشیا به نحوه کارکرد دینام و استارت خودرو بستگی دارد
  3. چه مواردی نشان دهنده پایان عمر باتری پرشیا است؟
    دیر روشن شدن یا بد استارت خوردن، تق تق کردن و باد کردن باتری نشان دهنده پایان عمر باتری است

 

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها