جدیدترین مقالات

راهنمای خرید باتری

راهنمای خرید باتری خودرو

صفر تا صد راهنمای خرید باتری

اگر باتری ماشین شما نیاز به تعویض دارد و می خواهید بدانید که باتری خودروی خود را باید چگونه انتخاب کنید، جای درستی آمده اید. ما در این مطلب صفر تا صد راهنمای خرید باتری خودرو را برای شما قرار داده ایم تا شما در این انتخاب آسوده باشید. پس لطفا تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

صفر تا صد راهنمای خرید باتری خودرو

نکات لازم در هنگام خرید باطری خودرو

اگر به بازار رفته باشید حتما خواهید دید که انواع و اقسام باتری های خودرو از برند های مختلف با مشخصات متفاوت در بازار موجود است. شما باید از میان این همه گزینه باتری ای را انتخاب کنید که بتواند از همه نظر خودروی شما و سیستم های الکتریکی آن را ساپورت کند. از این رو ما در راهنمای خرید باتری ماشین می خواهیم نکات حیاتی و مهم را در زمینه انتخاب و خرید باتری به شما بگوییم تا اگر روزی لازم شد باتری خود را تعویض کنید بدانید کدام باطری برای ماشین شما مناسب تر است و دچار سردرگمی نشوید. این نکات عبارتند از:

  • مشخص کردن نوع باتری خودرو
  • اطلاع از میزان آمپر باتری
  • ابعاد باتری
  • توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی
  • توجه به تاریخ تولید باتری

برای درک بهتر در زیر هر کدام از این نکات را برای شما توضیح خواهیم داد.

مشخص کردن نوع باتری خودرو

همانطور که می دانید باتری های ماشین دو نوع هستند. یا اتمی و خشک می باشند و یا اسیدی و تر. راهنمای خرید باتری می گوید که شما می بایست  از بین این دو نوع باتری یک مدل را برای خودروی خود برگزینید. باید بدانید که این روزها باتری های اتمی یا خشک به دلیل ساخت بهتر در بازار پر فروش ترند و مشتریان بیشتری دارند. زیرا این مدل از باطری هم نیازی به بررسی و نگهداری خاص ندارد و هم طول عمر آن نسبت به باتری های اسیدی و تر بسیار بیشتر است. بنابراین سعی کنید در اولین قدم یک باتری اتمی برای خودروی خود انتخاب نمایید.

اطلاع از میزان آمپر باتری

راهنمای خرید باتری می گوید که مهم ترین نکته در زمان انتخاب باتری میزان آمپر باطری است. شما می بایست حتما و حتما در هنگام خرید باتری خودرو به آمپر آن توجه کنید. می توان گفت که تولید کنندگان، از یک ظرفیت خاص برای ساخت باتری استفاده می کنند. اگر این ظرفیت بیشتر از حد مورد نیاز برای ماشین باشد قطعا به سیستم های الکتریکی خودرو شما ضربه خواهد زد.

برای درک بهتر به عنوان مثال می توان گفت که مثلا سیستم صوتی ماشین به 50 آمپر نیاز دارد. اگر باتری 60 یا 70 آمپر باشد، به دلیل تزریق آمپر بیش از حد به سیستم صوتی، این سیستم دچار خرابی شده و آسیب خواهد دید. در ادامه ی راهنمای خرید باتری خودرو ر مورد سایر موارد نیز صحبت خواهیم کرد.

ابعاد باتری

ابعاد باتری نیز در انتخاب و خرید باتری بسیار اهمیت دارد. باید بدنه باطری از لحاظ اندازه جوری باشد که به سادگی در محل خود در زیر کاپوت جا شود. به خاطر داشته باشید که اگر اندازه باتری بزرگتر باشد نمی توان آن را در جایگاهش در ماشین قرار داد و اگر هم کوچک تر باشد به صورت پیوسته جا به جا می شود و سر جای خود ثابت نخواهد ماند. در واقع سفت کردن باتری های کوچک در جای خود بسیار سخت است. بنابراین پیشنهاد راهنمای خرید باتری این است که ابعاد باتری خودروی خود را دقیق انتخاب نمایید.

ابعاد باتری

توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی

مطلب راهنمای خرید باتری می گویدکه هر کدام از باتری های ماشین برای کار در شرایط آب و هوایی خاصی طراحی و تولید شده اند. شما می بایست باتری را مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید انتخاب کنید. اگدر در منطقه ای با آب و هوای سرد هستید بهتری است باتری هایی انتخاب کنید که روی آنها برچسب N یا NORTH خورده است. اگر هم که در مناطق گرم هستید باید باتری ای بخرید که روی آن S یا South نوشته شده است.

توجه به تاریخ تولید باتری

یادتان باشد که توجه به تاریخ تولید هر وسیله ای ضرورت دارد. خصوصا اگر آن یک وسیله ی برقی باشد. بسیاری از افراد در زمان خرید باتری به تاریخ تولید آن توجهی نمی کنند. راهنمای خرید ماشین خودرو می گوید که هر چه تاریخ تولید محصولات تازه تر باشد باتری بهتر و مناسب تر خواهد بود.

عواملی که قیمت باطری خودرو را تعیین می کنند

در ادامه ی راهنمای خرید باتری به عوامل تعیین کننده قیمت باطری می رسیم.

به عبارتی دیگر می توان گفت که قیمت باتری باتوجه به اتمی یا اسیدی بودن، میزان آمپر، ابعاد و تاریخ تولید آن تعیین می شود.

البته برند سازنده باتری نیز در میزان قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.

هم اکنون بهترین باتری های موجود در بازار ساخت کره ی جنوبی هستند.

پس یادتان باشد که باتری خود را اگر توانستید کره ای تهیه کنید.

عواملی که قیمت باطری خودرو را تعیین می کنند

باطری ماشین گلوبال

در پایان

می توان گفت که همه ی نکات ارائه شده در این مطلب در زمان انتخاب باتری بسیار مهم و حیاتی هستند. رعایت کردن همه ی این موارد شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد. ولی اگر این سختی را بپذیرید و به دستور العمل های بالا عمل کنید، دیگر از انتخاب خود هرگز پشیمان نخواهید شد.

سوالات متداول راهنمای خرید باتری خودرو

  1. در هنگام انتخاب باتری برای ماشین باتری اتمی بهتر است یا اسیدی؟
    باتری های اتمی یا خشک. زیرا نیازی به بررسی و نگهداری خاص ندارد و هم طول عمر آن بسیار بیشتر از باتری های اسیدی است.
  2. در زمان انتخاب باتری آمپر باتری باید چگونه باشد؟
    باید آمپر باتری متناسب با سیستم های الکتریکی خودرو باشد. اگر آمپر را بیشتر انتخاب کنید احتمال آسیب به سیستم های برقی خودرو زیاد می شود.
  3. آیا در هنگام انتخاب باتری  توجه به تاریخ تولید باطری ضرورتی دارد؟
    بله. هر چه باطری جدید تر تولید شده باشد، تازه تر بوده و بنابراین می توان انتظار عمر بیشتری را از آن داشت.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید
نوار کناری
تماس مستقیم