جدیدترین مقالات

راهنمای تعویض باتری خودرو

تعویض باتری خودرو

چگونه باتری خودرو خود را تعویض کنیم؟

برای تعویض باتری خودرو ابتدا باید سر باتری یا بست الکترود قطب منفی باتری که با علامتی مانند خطی افقی تنها نشان داده می شود را باز کنیم و برای این کار معمولا از آچار شماره 10 و یا 13 استفاده می شود و بعد از باز کردن قطب منفی؛قطب مثبت باتری که با علامتی به شکل بعلاوه مشخص می شود را با استفاده از آچار باز کنید به طوری که کابل مثبت و منفی با هم برخوردی نداشته باشند.

 

نکته : اگر که سر باتری ها سولفاته کرده بودن و قبل از باز کردن آنها قطب ها را جدا از هم با آب جوش تمیز کنید.

نکته : در هنگام باز کردن و بستن بست ها مراقب باشید قطب مثبت به هیچ نقطه ای از بدنه خودرو که جنس آن از فلز باشد برخورد نکند ؛ اگر این اتفاق بیافتد باعث جرقه شده و احتمال ایجاد حریق را در پی دارد.

بعد از باز کردن بست سر باتری ها باید بست نگهدارنده باتری را باز کنیم  که به برخی از آنها اشاره می کنیم.
بست نگهدارنده باتری که اغلب در خودرو های تولید داخل مانند : پراید-پژو 405-پژو پارس-سمند و… یک میله فلزی روی باتری قرار می گیرد و دو میله در کناره های آن به شیار های کفی باتری یا پایه باتری متصل شده و باتری را در جای خود ثابت می کند و برای باز کردن آنها معمولا از آچار شماره 10 استفاده می شود
اما در برخی از خودرو ها یک بست فلزی کوچک در کنار باتری قرار دارد که به کفی یا پایه نگهدارنده باتری پیچ شده است و برای باز کردن آنها اغلب باید از آچار شماره 12 یا 13 استفاده کرد.

 

بعد از بازکردن بست ها باتری قدیمی خودرو را از جای خود برداشته و باتری جدید خودرو را به همان شکل جایگذاری کنید.

 

نکته : برای جلوگیری از سولفاته شدن قطب های باتری ، قطب ها را کمی به گریس آغشته کنید.

بست های الکترود که به سر کابل ها متصل هستند را برای اتصال بهتر و برق رسانی قوی تر تمیز کنید وبست نگهدارنده باتری را در جای خود ببندید.

این بار ابتدا سر باتری یا بست الکترود باتری قطب مثبت را ببندید و بعد قطب منفی آن را متصل کنید و از محکم بودن اتصال آنها اطمینان پیدا کنید.

 

پس از اتمام کار جهت اطمینان از عملکرد باتری خودروی خود را استارت بزنید.

هرگاه به باتری نیاز داشتید و یا ماشینتان استارت نزد میتوانید با مراجعه به سایت امداد باتری ایراندوست و یا تماس به شماره های تلفن داخل سایت به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان امداد باتری تماس حاصل نمائید .

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها