جدیدترین مقالات

خدمات پس از فروش صبا باتری

خدمات پس از فروش صبا باتری

خدمات پس از فروش صبا باتری چیست؟

برند صبا باتری یکی از مطمئن ترین و نام آشنا ترین شرکت های تولید کنند باطری است. همچنین بزرگترین ویژگی آنها گارانتی یا خدمات پس از فروش صبا باتری می باشد. این مدت گارانتی برای باتری هایی است که که دچار مشکل شده اند. برای مثلا برای باتری هایی که در کارخانه تولید دچار نقص یا عیبی شده اند و در شرایط معمولی نتوانند عملکرد درستی داشته باشند. یک نکته مهم در مورد مدت گارانتی و خدمات پس از فروش صبا باتری این است که این پوشش و سرویس مخصوص تعویض باطری است و شامل تعمیر نمی شود.

دو عامل موثر در خدمات پس از فروش

میزان زمان و مدتی را که برای ضمانت نامه یک باتری در نظر می گیرند به آینم های گوناگونی بستگی دارد. شرکت ها و تولید کنندگان باتری معمولا با مشخص کردن آیتم هایی خاص مدت زمان خدمات پس از فروش رو تعیین می کنند. دو عامل موثر در خدمات پس از فروش صبا باتری، برند باطری ماشین و نوع آن است.

مدت زمان خدمات پس از فروش صبا باتری

این نکته نیز حائز اهمیت است که ماشین سبک یا سنگین است. این ویژگی ماشین های گوناگون در گارانتی و خدمات پس از فروش تاثیر گذارند. شرکت صبا باتری حدودا 12 تا یک سال برای تولیداتش مدت گارانتی و خدمات در نظر می گیرد. تیم مدت تا حدودی خیال مشتریانش راحت می کند که از تولیدات صبا باطری نهایت لذت را ببرند. این در صورتی است که سایر برندها مدت زمان ها و شرایط دیگری را برای گارانتی خود در نظر می گیرند که در ادامه به مقایسه زمان خدمات پس از فروش صبا باتری با سایر برندها خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین تصمیم را در خصوص خرید گارانتی و خدمات بگیرید.

مقایسه مدت زمان گارانتی صبا باطری با سایر برندها

مدت زمان خدمات پس از فروش صبا باطری حدودا از سایر برندها بیشتر است. بطور مثال مدت زمان خدمات پس از فروش سپاهان باتری از خدود 12 ماه شروع میشود تا 16 ماه. این نکته نیز قابل ذکر است که این مدت ویژه و مخصوص ماشین های سبک است. و ارتباطی با ماشین های خارجی پیدا نمی کند. میزان زمانی گارانتی که برای ماشین های سنگین در نظر گرفته می شود حدودا تا شش ماه است و مدت آن قابل قیاس با ماشین های سبک نیست.

مقایسه مدت زمان گارانتی صبا باتری با سایر برندها

میزان زمان خدمات پس از فروش صبا باتری از سایر برندها بیشتر است

مقایسه مدت زمان خدمات پس از فروش ماشین های سبک و سنگین

همانگونه که در ابتدای مقاله خدمات پس از فروش صبا باتری خواندید مقدار زمان گارانتی ماشین های سبک تا حدود یک سال است در حالی که ماشین های سنگین اینگونه نیستند و به مراتب شامل مدت زمان گارانتی کمتری میشود. این مدت نیز متناسب با نوع خودرو، نوع باطری خودرو، برند باطری متفاوت است. یکی از مسائلی که در این تفاوت زمان گارانتی موثر است میزان برق ماشین هاست. برای مثال در ماشین های سنگین از برق بیست و چهار ولت استفاده میشود. در حالی که در ماشین های نیمه سنگین از دوازده ولت استفاده می شود.

چه مواردی شامل گارانتی باتری ماشین نمی شود

موارد گوناگونی وجود دارد که زیر چتر حمایتی خدمات پس از فروش قرار نمیگیرند که مهم ترین آنان در باتری های سیلد و اف ام عبارتند از:

  • کم شدن یا خشک شدن وزن باتری
  • صدمه دیدن بدنه وقطب های باطری
  • از دست رفتن اسید به علت شارژ زیاد
  • دفرمه شدن
  • آسیب دیدگی صفحات باطری
  • کاهش سطح الکترولیت

    مواردی که شامل گارانتی باتری ماشین نمیشود

    مواردی مثل کم شدن وزن باتری شامل گارانتی نمیشود

دفرمه شدن باتری ماشین چیست؟

یکی از رایج ترین ایراداتی که برای باتری ماشین پیش می آید دفرمه شدن آن است. این مشکل همچنین ریشه در برق خودرو دارد. این مشکل ظاهر باتری را  با مشکل زیر می کند. زمانی که باطری ماشین با ولتاژ زیادی شارژ شود. و در نتیجه برای صفحاتش مشکل پیش می آید. و باعث بوجود آمدن ایراد در ظاهر باطری می شود. این یکی از مواردی است که در خدمات پس از فروش محصولات صبا باتری ممکن است مورد قبول قرار نگیرد.

دفرمه شدن باتری خودرو

دفرمه شدن باتری به معنی تغییر شکل باتری خودرو است

صدمه بدنه و قطب های باطری ماشین

از دیگر مشکلاتی که باعث از بین رفتن گارانتی باطری می شود صدمه دیدن بدنه و قطب های آن است. باید هنگام خرید باتری به درست بودن قطب ها و بدنه توجه زیادی داشت. همچنین بصورت خودسرانه نبیاد به باتری دست زد و آنرا باز کرد و در الکترودهای تداخل ایجاد کرد.

کمبود شارژ یا افزایش شارژ باتری

کاهش شارژ به دو عامل برق دزدی و ایراد داشتن دینام ارتباط دارد. جفت موردها ایراد ماشین حساب می شود و ارتباطی به باطری پیدا نمی کند. ماشین هاس سبک دوازده ولت هستند و تحمل شارژ با ولت زیاد را ندارند. به همین دلیل مشکلاتی مثل دفرمه شدن یا خشک شدن باطری به وجود می آید. این یکی از شرایطی است که شمال گارانتی نمی شود و به همین دلیل در مقاله خدمات پس از فروش صبا باطری به آن اشاره ویژه ای شد.

تفاوت گارانتی و وارانتی باطری خودرو

گارانتی و وارانتی بصورت کلی شباهت زیادی باهم دارند. و هر دو به معنی ضمانت مدت دارد و نوشتاری است. که توسط کمپانی سازنده به مشتریان و کاربران ارائه می شود. بدین ترتیب آن کمپانی مسئول تعویض و برطرف کردن مشکل محصول است. گارانتی بیشتر یک اطمینان است که در صورت کتبی بودن آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. بصورت کلی با داشتن گارانتی وقتی یک قسمت محصول دچار مشکل باشد کمپانی ملزم به تعویض آن قسمت است. در حالیکه با داشتن وارانتی کمپانی باید قسمت آسیب دیده را تعمیر کند.

تفاوت گارانتی و وارانتی

گارانتی و وارانتی دارای یک فرق اساسی و مهم هستند

نتیجه گیری خدمات پس از فروش صبا باتری

در این مقاله درمورد خدمات پس از فروش صبا باتری صحبت کردیم. و با شرایط مختلف مربوط به آن آشنا شدید. هم چنین در مورد مواردی که شامل گارانتی نمی شود نیز صحبت کردیم. که بهتر است در ابتدای خرید محصول به آن نکات نهایت دقت را کنید. یکی دیگر از قسمت های مهم این مقاله گارانتی و وارانتی بود که برای بعضی کاربران سوال بود تا با فرق آن دو آشنا شوند.

سوالات متداول خدمات پس از فروش صبا باتری
  1. تفاوت گارانتی و وارانتی باطری خودرو چیست؟
    گارانتی برای تعویض قسمت خراب شده و وارانتی برای تعمیر آن قسمت بکار می شود.
  2. چه مواردی شامل گارانتی باتری ماشین نمیشود؟
    دفرمه شدن، صدمه دیدن بدنه وقطب های باتری و … شامل گارانتی نمی شود.
  3. میزان زمان مدت گارانتی صبا باتری چقدر است؟
    میزان مدت گارانتی صبا باطری از دوازده ماه تا یکسال است.

 

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها