جدیدترین مقالات

بهترین مارک باطری ماشین برای سمند

برند باتری برای خودرو سمند

بهترین مارک باطری ماشین برای سمند

اواسط سال 1381 بود که ماشین سمند به عنوان اولین خودرو ملی معرفی و تولید شد. ضمن اینکه ایده و تولید اولیه این خودرو توسط کشورهایی نظیر انگلستان و فرانسه انجام شد. خودرو سمند در مدل های گوناگون نظیر ال ایکس، سورن، سریر و معمولی ساخته شد. درمورد این ماشین یک نکته جالب وجود دارد و آن ساخته شدن سمند روی پلتفرم پژو 405 است. گفتنی است که پیش از آن خودروهایی مانند پژو پارس نیز روی همین پلتفرم ساخته شد. سمند با داشتن موتور 1800 سی سی می تواند 110 اسب بخار قدرت تولید کند. یکی از ویژگی های خودروی سمند بنا بر ادعای ایران خودرو راحتی فرمان پذیری بعلاوه ایمنی بالای آن است. سمند همچنین از آپشن هایی مانند کیسه هوا، رینگ، ترمز ضد قفل سنسور دنده عقب بهره مند است. در این مقاله قصد داریم باهم بهترین مارک باطری ماشین برای سمند را معرفی کنیم.

بهترین مارک باطری ماشین برای سمند کدام است؟

بطور کلی در ایران دو مدل باتری ایرانی و کره ای در ایران برای ماشین مورد استفاده قرار میگیرد که آنها را بررسی میکنیم.

  • باتری تولید داخل برای سمند
    بطور کلی باطری های تولید داخل دارای خدمات پس از فروش و گارانتی بیشتر و بهتری نسبت به نمونه های خارجی هستند. از بهترین مارک باطری ماشین برای سمند در داخل می توان به صبا باتری، سپاهان باتری، آذر باطری، وایا باتری و آکو باتری اشاره کرد.

    باتری ایرانی و کره ای سمند

    خرید باتری تولید داخل کشور به علت داشتن گارانتی توصیه می شود

  • باتری کره ای برای سمند
    بهترین مارک باطری ماشین کره ای برای سمند توسط چهار برند اصلی به نام های دلکور کره جنوبی، اتلس بی ایکس، هیوندا کره جنوبی و گلوبال کره جنوبی تولید می شود. که با اسامی و برندهایی مانند پوما، رویال، شارک برای دلکور جگوار، تایگر و آلفالاین برای اتلس بی اکیس کره و برنده های گلوبال، راکت، نوا، چیتا و سیلور برای گلوبال کره جنوبی در بازار یه چشم می خورند.
    به علت وجود تحریم های سختگیرانه وارادات باتری کره ای به روز سمند در ایران انجام نمی شود. با توجه به این شرایط توصیه می شود حتی المقدور از باتری های تولید داخل ایران استفاده نمایید که دارای گارانتی نیز می باشند. همچنین برای مطلع شدن از قیمت باتری ها و عوامل تاثیر گذار در آن میتوانید مقاله قیمت باطری ماشین را مطالعه بفرمایید.

طول عمر باتری ماشین سمند چقدر است؟

به طور میانگین بهترین مارک باطری ماشین برای سمند حدود 2 سال و 40000 کیلومتر عمر مفید می کند. البته در صورت زودتر رسیدن به مقدار کیلومتر گفته شده باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. بطور کلی اکثر افراد مخصوصا در داخل کشور حدودا 20000 کیلومتر با خودرو رانندگی میکنند. با توجه به این موضوع باطری ماشین سمند بعد از 2 سال نیاز به تعویض دارند. برای اینکه باتری مصرفی طول عمر بیشتری داشته باشد می توانید از باطری ها با ظرفیت بالاتر استفاده کنید که علاوه بر طول عمر بیشتر، قدرت آمپراژ بیشتری نیز دارند.

عمر مفید بهترین مارک باطری ماشین برای سمند

باتری سمند 2 سال طول عمر مفید دارد

در این صورت میزان فشار کمتری در زمان استفاده از لوازم برقی مانند کولر به ماشین وارد می شود. با توجه به اینکه باطری ماشین یک ماده مصرفی است بهتر است برای جلوگیری از آسیب های احتمالی بعد از 2سال آنرا تعویض کرد. برای خودرو سمند باتری تا صد آمپر جا می شود. درصورت استفاده از زنون و سیستم قوی صوتی می توانید از آمپر بالاتری نیز استفاده کنید. مقاله تعویض باتری ماشین را مطالعه کنید.

آیا ممکن است باطری سمند زودتر از موعد خراب شود؟

اگر باتری که برای سمند تان خریده اید اورجینال و اکبند باشد بطور قطع در صورت رانندگی سالی 20000 می تواند حداقل دو سال عمر کند. مهم ترین نکته در این زمینه این است که از تاریخ تولید باتری ماشین مطمئن باشید. زیرای برخی افراد سودجو وجود دارند که ممکن است باتری های قدیمی را با اسم جدید بفروش برسانند. برای جلوگیری از این دست اتفاقات باید فاکتور و گارانتی مهردار به همراه تاریخ تولید توجه بفرمایید. هر باطری ماشین بر روی بدنه اش دارای یک کد می باشد که از طریق آن میتوانید سال تولید آن را متوجه شوید.

تشخیص خرابی باتری ماشین سمند

جدا از توجه به سال تولید باتری ماشین سمند و همچنین استفاده از بهترین مارک باطری ماشین برای سمند می توانید از دستگاه تستر کنترل سلامت باطری استفاده کنید. این دستگاه به دقت می تواند سلامت باتری ماشینتان را تشخیص دهد. از جمله راه های تشخیص خرابی باتری ماشین سمند عبارتند از.

  1. استارت نخوردن و روشن نشدن ماشین
  2. گذشت 2 سال از طول عمر مفید باتری ماشین سمند
  3. تغییر صدای استارت سمند و به زور روشن شدن ماشین
  4. شنیدن صدای تق تق وقتی استارت می زنید
  5. عدم کارکرد سیستم صوتی یا باز نشدن درها با استفاده از ریموت
  6. تغییر رنگ نشانگر سلامت باطری ماشین سمند
  7. کم نور شدن چراغ های ماشین سمند هنگامی که خودرو خاموش است

    تعویض باطری ماشین سمند

    یکی از نشانه های خرابی باتری ماشین کم شدن نور چراغ هاست

تغییر شکل و دفرمه شدن شکل فیزیکی باطری ماشین سمندو برای مثال باد کردن باطریاگر هرکدام از اتفاقات ذکر شده برایتان افتاد و سوالی داشتید یا برای خرید باطری ماشین سمند نیاز به مشو

رت داشتید می توانید با کارشناسان باطری ایراندوست تماس بگیرید تا بهترین مارک باطری ماشین برای سمند تان را خریداری کنید.

خرید بهترین مارک باطری ماشین برای سمند

برای بهترین مارک باطری ماشین برای سمند باطری های اتمی به دلیل طول عمر مفید بیشتر و همینطور آلودگی پایین تر مناسب هستند. به ابعاد باتری نیز بهتر است که توجه کنید. باتری فابریک سمند دارای طول 28 سانت، عرض 18 سانت و ارتفاع 18 سانت می باشد. اگر قصد خرید باتری ایرانی برای ماشین سمند تان را دارید پیشنهاد ما مارک اوربیتال و واریان هستند که دارای کیفیت بسیار خوبی هستند. اما اگر به هرد دلیلی قصد خرید باتری کره ای داشتید دلکور بهترین مارک برای خودرو سمند شماست.

بهترین مارک باتری سمند

بهترین مارک باطری ماشین برای سمند واریان است

نتیجه گیری بهترین مارک باطری ماشین برای سمند

اگر شما به بهترین مارک باطری ماشین برای سمند باید به نکات بسیاری توجه کنید. انواع باتری کره و ایرانی برای سمند در بازار وجود دارند اما با توجه به موضوع تحریم و گارانتی بهتر است در مارک های تولید دخال استفاده کنید. همچنین باید با توجه به میزان مصرف تان و همینطور دمای هوای محل زندگی بهترین آمپر را استفاده کنید. هنگام خرید باتری به سال تولید آن توجه کنید و بعد از 2 سال نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

سوالات متداول بهترین مارک باطری ماشین برای سمند

  1. بهترین مارک داخلی باتری برای سمند چیست؟
    اوربیتال و واریان جز بهترین برندهای داخلی برای سمند هستند
  2.  بهترین مارک باتری کره ای برای سمند کدام است؟
    اگر به هر دلیلی قصد استفاده از باتری کرده ای را دارید بهتر برند دلکور کره است
  3.  عمر مفید باتری سمند چقدر است؟
    عمر مفید باتری خودرو سمند حدود 2 سال است و بعد از آن باید باتری چک شود
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها