جدیدترین مقالات

برق دزدی خودرو،چطور بفهمیم برق دزدی از کجاست؟

برق دزدی

برق دزدی خودرو یکی از عیب های نسبتاً رایج در خودروهاست که در صورت بروز، درصدی از شارژ باتری را در مدت زمان مشخصی تخلیه می کند در نتیجه باتری خودرویی که دارای برق دزدی است پس از چند ساعت تقریباً تخلیه می شود. مدت زمان تخلیه ی باتری به شدت برق دزدی (شدت جریان کشی) و ظرفیت باتری وابسته است.

برق دزدی خودرو

برق دزدی ماشین چیست؟

برق دزدی ماشین یک اصطلاح عامیانه است با این منظور که یک وسیله در خودرو شما وجود دارد که وقتی خودرو خاموش است. همچنان در حال مصرف انرژی باتری خودرو شماست که این مشکل مطمئنا باتری خودرو شما را از کار انداخته و نابود خواهد کرد و به زودی به تعویض باتری خودرو نیاز پیدا خواهید کرد و این چرخه تا زمانی که علت برق دزدی ماشین را پیدا نکنید ادامه خواهد داشت.

برق دزدی ماشین

روش‌های تشخیص برق دزدی ماشین

برای تشخیص برق دزدی سه روش متداول وجود دارد:

  •  استفاده از لامپ
  •   تست تخلیه باتری از نظر آمپراژ
  •  تست تخلیه باتری از نظر افت ولتاژ

علل برق دزدی در ماشین چیست؟

بیشترین علت‌های برق دزدی ماشین را در سه چیز می‌توان دانست:

  • برق دزدی قفل مرکزی
  • برق دزدی ضبط ماشین
  • برق دزدی دزدگیر

برای تشخیص برق دزدی سر مثبت باتری را باز می کنیم و یک آمپرمتر بین باتری و سر مثبت باتری قرار می دهیم. سپس فیوزها را یکی یکی می کشیم و جا می زنیم، در هر فیوزی که آمپرمتر عدد صفر را نشان داد، یعنی مشکل از دستگاه های متصل به آن فیوز است.برای تشخیص برق دزدی دزدگیر،یک لامپ 12 ولتی و 3 آمپری تهیه کنید، تمام وسایل برقی خودرو را خاموش کنید و سپس کاپوت را بالا بزنید، کابل منفی باتری خودرو را از آن جدا کنید و آن را به بدنه ی لامپ بچسبانید، ته لامپ را به قطب منفی باتری نزدیک کنید، اگر لامپ خیلی ضعیف روشن و خاموش شد، یعنی خودرو برق دزدی ندارد ولی اگر لامپ روشن بماند یعنی برق دزدی دارد و علت برق دزدی، احتمال زیاد دزدگیر است.

مورد دیگری هم برای برق دزدی خودرو وجود دارد و آن هم برق دزدی وایر شمع است.

برق دزدی در ماشین

برق دزدی وایر شمع

یک مورد رایج دیگر در برق دزدی خودرو موسوم به برق دزدی وایر شمع و مربوط به کویل و خرابی وایرها است که جرقه مستقیم به بدنه خورده و به شمع‌ها نمی‌رسد. بدین ترتیب باعث میشود تا در کارکرد خودرو اشکال ایجاد شود.

سوالات متداول درباره برق دزدی خودرو

  1. برق دزدی خودرو چیست؟
    برق دزدی ماشین یک اصطلاح عامیانه است با این منظور که یک وسیله در خودرو شما وجود دارد که وقتی خودرو خاموش است همچنان در حال مصرف انرژی باتری خودرو شماست
  2. علت برق دزدی در ماشین چیست؟
    بیشترین علت‌های برق دزدی ماشین را در سه چیز می‌توان دانست: برق دزدی قفل مرکزی، برق دزدی ضبط ماشین، برق دزدی دزدگیر.

نکته مهم

اگر سیستم برق کشی خودرو شما از نوع مالتی پلکس است و یا در سیستم انژکتور ECU کارت حافظه قابل دسترس RAM وجود دارد، باید بررسی برق دزدی با سرعت زیاد و ترجیحا طی یک دقیقه انجام شود، چرا که در غیر این صورت با جا کردن کابل منفی، اطلاعات حافظه پاک خواهد شد. البته لازم است که اتصالات باتری را نیز بررسی نمایید تا از شل نبودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

برای خرید باطری ماشین همین الان اقدام کنید.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها