جدیدترین مقالات, فناوری

باتری ریو

باتری ماشین ریو

روشن شدن ماشین مهم ترین وظیفه ی باتری است. جز آن تامین انرژی زمانی که موتور خاموش است باز هم بر عهده باتری خواهد بود در نتیجه یک باتری خالی یا ضعیف موجب دردسر های زیادی خواهد شد. خودروی ریو، یکی از ماشین های تولیدی توسط شرکت سایپاست که محبوبیت زیادی در بین هم رده های خودش دارد. می خواهیم در ادامه راجع به باتری خودرو ریو مناسب برای ریو صحبت کنیم.

تاریخچه ماشین ریو

ریو ابتدا توسط شرکت کیا، برند خودروساز کره ای طراحی و تولید شد. سپس شرکت سایپا آن را با یک سری تغییر، اکثراً برای حذف امکانات مدل خارجی، در ایران تولید کرد. ریو بعد از حضور در بازار ایران موفقیت خیلی خوبی در بین هم رده ها کسب کرد. مخصوصاً اینکه باید توجه داشته باشید شروع تولید برای 1384 بوده و در آن دوران ماشین های با کیفیت ریو ، بسیار جلب توجه می کردند. به هر نحو تولید این ماشین در سال 1391 متوقف شد اما هنوز هم حضور پررنگی در خیابان های کشور دارد و برای آن قطعات جانبی از جمله باتری ماشین موجود است.

باتری مناسب ریو

مشخصات برق کشی ماشین ریو

ریو نیاز به ولتاژ 12 ولت به همراه جریان 60 آمپری دارد. دینام این اتومبیل دارای دینام با جریان حدود 80 آمپری است در نتیجه می توانید یک باتری با آمپر بالاتر هم استفاده کنید چون دینام قابلیت شارژ آن را دارد.

توجه داشته باشید آنچه ذکر کردیم فقط راجب برق مورد نیاز ماشین بود. مثلاً اگر شما روی ماشین خود سیستم صوتی سنگین نصب کرده باشید یا در طی روز به دفعات از استارت استفاده می کنید، نیاز به باتری با حجم بیش تر دارید. مثلاً می توانید از باتری 66 یا 75 آمپر استفاده کنید.

نکته دیگر توجه با اندازه ی باتری خودرو ریو است. این ماشین باتری با ابعاد 25*23*18 را می پذیرد.

بهترین نوع باتری برای ریو

موقع خرید باتری برای ماشین خود باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. نکته اول انتخاب ظرفیت متناسب با کارکرد خودروی شماست که بالاتر راجب آن صحبت کردیم. نکته بعدی انتخاب باتری اتمی است. در بازار دو نوع باتری عرضه می شود. یکی اتمی و دیگری اسیدی. خرید باتری های اتمی به صرفه است چون طول عمر و بهره وری بیشتری دارد. باتری های اسیدی طی زمان ضعیف می شوند و نیاز به نگاه داری دارند در حالی که مورد سیلد کلسیوم اینگونه نیست.

باتری اتمی ریو

باتری اتمی، باتری مناسب برای ماشین ریو

توجه به شرایط محیطی

مورد بعدی که باید هنگام خرید باتری به آن دقت کنید شرایط محیطی مورد نیاز برای پایداری عملکرد باتری است. به عنوان مثال گرمای زیاد می تواند به گروهی از باتری ها آسیب وارد کند. موقع خرید باید به این نکته هم توجه داشته باشید که باتری خودرو ریو تا چه دمایی تحمل دارد.

باتری خودرو ریو، خارجی یا ایرانی

سوالی که همواره موقع خرید باتری ریو به ذهن خطور می کند، راجب کشور تولید کننده ی باتری  است. باتری های موجود در کشور اغلب داخلی اند، یا اینکه از کشور کره وارد می شوند. البته در کل کیفیت باتری بستگی زیادی به قیمت هم دارد اما گزینه بسیار مناسب شما خرید از سایت باتریِ ایراندوست است. ما در این جا انواع باتری های ایرانی و اجناس با کیفیت خارجی را عرضه می کنیم، در نتیجه برای داشتن یک خرید مطمئن فرصت را از دست ندهید.

باتری های ایرانی ماشین ریو

چند نمونه از باتری های ایرانی برای ریو

چرا فروشگاه باتری ایراندوست؟

توجه داشته باشید در حال حاضر فروشندگان زیادی در بازار باتری مشغول به کارند. این یعنی مسائلی راجب اصالت، تاریخ تولید و گارانتی می تواند مورد غفلت قرار بگیرد. در سایت ایراندوست شما با فروشنده معتبری رو به رو هستید که تنوع محصولات زیادی دارد و باتری اصیل و با گارانتی را در اختیار شما می گذارد. می توانید به راحتی از طریق اینترنت خرید باتری خود را از سایت ایراندوست انجام دهید.

سوالات متداول برای خرید باتری ریو

1- ابعاد باتری ریو چه قدر است؟
ابعاد جایگاه باتری این ماشین 25*23*18 است. باتری با این ابعاد به طور کامل در محل مخصوص قرار می گیرد. با این حال اگر شما بخواهید باتری با حجم بزرگتری استفاده کنید، می توانید پیچ های مخصوص را به شکل متفاوتی ببندید.

2- مشخصات باتری ریو چگونه است؟
برای خرید باتری باید به نیاز های ماشین خود دقت کنید. به طور عادی ریو نیاز به 12 ولت اختلاف پتانسیل و 60 آمپر جریان دارد، با این حال بسته به مصرف شما امکان دارد باتری با آمپر بالاتر انتخاب کنید.

3- از کجا برای خرید باتری ریو مشاوره بگیریم؟
شما می توانید به صورت 24 ساعته از طریق سایت ما و یا در طول ساعات اداری از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجرب ما تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها